OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 24, 2004 00:00
Teknik inceleme yapılmadan tren enkazının kaldırılması, Ä°stanbul Barosu BaÅŸkanı Kazım KolcuoÄŸlu tarafından ‘delilleri karartmak’ olarak deÄŸerlendirildi. KolcuoÄŸlu, baÅŸta BaÅŸbakan olmak üzere, kazadan sorumlu tüm yetkililer hakkında ‘birden fazla kiÅŸinin ölümüne sebebiyet vermekten’ dava açılması gerektiÄŸini de söyledi.Ä°STANBUL Barosu BaÅŸkanı Avukat Kazım KolcuoÄŸlu, tren kazasının ardından enkazın, bilirkiÅŸiler tarafından teknik inceleme yapılmadan kaldırılması talimatının verilmesini, ‘delilleri karartmak’ olarak deÄŸerlendirdi. Bu davranışın yasaya aykırı olduÄŸunu belirten Kazım KolcuoÄŸlu, ‘Enkazın incelenmeden kaldırılmasını engellemek için, Sakarya ve Pamukova Savcılıkları’na, ‘Bu kararı durdurun. Delilleri karartamazsınız’ diye telgraf çektik’ dedi. BaÅŸta BaÅŸbakan Recep Tayyip ErdoÄŸan olmak üzere, kazadan sorumlu tüm yetkililer hakkında kamu davası açılması gerektiÄŸini de ifade eden Kazım KolcuoÄŸlu, ‘Dikkatsizlik ve tedbirsizlik sonucu birden fazla kiÅŸinin ölümüne sebebiyet vermekten, TCK’nın 455/2’nci maddesi uygulanarak dava açılmalı. Hatta bu kaza göz göre göre olduÄŸu için 4-10 yıl arası hapsi gerektiren bu maddeye yeni eklenen ve hapis cezasını 1/3 oranında arttıran ‘bilinçli taksir’ unsuru da uygulanmalı’ diye konuÅŸtu. Ä°stanbul Barosu BaÅŸkan Yardımcısı Avukat Cafer Kaya ise ‘Deliller karartılırsa, sorumlular cezalandırılamaz’ dedi. BU BÄ°R ÖRTBASMakine Mühendisleri Odası BaÅŸkanı Emin Karamaz, kaza enkazının Devlet Demiryolları ekipleri tarafından çok çabuk kaldırılmasının ‘birçok soruyu akla getirdiÄŸini’ savundu. BirleÅŸik Taşımacılık Çalışanları Sendikası, TMMOB Ä°nÅŸaat, Makine ve Elektrik Mühendisleri odaları yaptığı basın açıklaması sırasında Karamaz, ‘Kaza enkazını demiryolları ekipleri çok çabuk kaldırdı. Acaba bir örtbas sözkonusu olabilir mi?’ sorusuna, ‘Evet’ yanıtını verdi. Karamaz, ‘Kaza enkazının yeterli inceleme yapılmadan toplanması, ne yazık ki birçok soruyu akla getirmiÅŸtir’ dedi.AVRUPA KALDIRMIYORTren kazasının ardından yetkililerin apar topar enkazı kaldırmaları ÅŸaÅŸkınlık yarattı. Oysa baÅŸka ülkelerde bu tür, özellikle de tartışmalı kazaların ardından olayın nedeni çözülene kadar enkaza dokunulmuyor. Almanya’nın Hannover kenti yakınlarındaki Eschede kentinde 3 Haziran 1998 tarihinde meydana gelen hızlı tren (ICE) kazasında 101 yolcu ölmüştü. Kaza sonrası oluÅŸturulan komisyon günlerce tren enkazında inceleme yaparak kaza nedenini araÅŸtırdı. Kaza yeri kordon altına alındıktan sonra delillerin yok olmaması için enkaza dokunulmadı. Günler süren incelemelerin sonunda enkaz kaldırma çalışmaları baÅŸlatıldı. Kaza nedeni olarak ‘demir yorgunluÄŸu’ yani tren tekerleklerinin birinde meydana gelen kırık gösterilmiÅŸti.Â
button