DeÄŸiÅŸimi yapma cesareti

Güncelleme Tarihi:

DeÄŸiÅŸimi yapma cesareti
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 16, 2004 00:00

Opel, çok satan modeli Astra'nın üçüncü jenerasyonunda radikal bir deÄŸiÅŸikliÄŸe gitmiÅŸ. BaÅŸtan aÅŸağı yeniden tasarlanan Astra, şık ve üst segment bir otomobil görünümüne kavuÅŸmuÅŸ. Açıkcası, Astra'nın eskisine göre daha modern bir otomobil olduÄŸunu düşünüyorum. Ayrıca, Opel'in tasarımcılarını, deÄŸiÅŸim yapma cesaretlerinden dolayı kutluyorum.Dış tasarımındaki sportiflik ve şıklık, otomobilin iç mekanında da kendini gösteriyor. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi çok iyi... Astra'nın iç mekanında Opel'in diÄŸer modellerinden tanıdık izler gözüküyor. ÖrneÄŸin, orta konsol Vectra'dan, twin audio adı verilen ve arka yolcuların öndekilerden ayrı olarak istedikleri müziÄŸi dinlemesini saÄŸlayan sistem Meriva ve Signum modellerinden alınmış. Ancak, yeni Astra'nın iç mekanı, ne eski Astra'nınkine ne Vectra'nınkine, ne de Meriva'nınkine benziyor. Yeni Astra'nın kendine özgü bir çizgisi var.Opel Astra'nın test sürüşünü karşı köşenin sahibi Didem Çoksayar'la Fransa St. Tropez'de yaptık. Astra'yı daha önce katıldığım fuarlarda görme ÅŸansı bulmuÅŸtum. Ancak, yoldaki performansı hakkında en ufak bir fikrim yoktu. Normal trafiÄŸin dışında, özel bir pistte de Astra'nın yol tutuÅŸ yeteneklerini deneme imkanımız oldu. Astra'nın bugüne kadar kullandığım ve yol tutuÅŸu konusunda iddialı 3-4 otomobilden biri olduÄŸunu itiraf etmeliyim. 80 km hızla yaptığım Elk (geyik) testinde, önce saÄŸa sonra sola yapılan sert dönüşte, otomobilin savrulması sınırlı ölçülerde kaldı. Sürücünün sözünü dinleyen direksiyon, ani hareketlere çabuk tepki verdi ve otomobil yoldan çıkmadı.Astra, sürüş dinamikleri dışında, yüksek oranlarda kullanılan teknolojik özellikleri ile de dikkat çekiyor. Lüks ve spor otomobillerde yaygın olarak kullanılan söz konusu teknolojiler, C segmenti bir otomobilde ilk kez bu anlamda yoÄŸun olarak kullanılıyor. Bunlar arasında DDS (Lastik Sönme-Hava Algılama Sistemi), TPMS (Lastik Basınç Göstergesi), HSA (YokuÅŸ kalkış Yardımı), TSP (Römork-Karavan Stabilite Programı), Elektronik CDC (Kesintisiz Amortisör Kontrolü), IDSplus ÅŸasi, ECC (Elektronik Klima Sistemi) gibi, bir taraftan güvenli sürüş, diÄŸer bir taraftan da konfor saÄŸlayan teknolojiler dikkat çekiyor.Astra Mayıs ayından itibaren Türkiye'de satışa sunulacak. Fiyatı henüz açıklanmadı. Ancak, 1.4 lt motorlu versiyonunun satış fiyatının 29.7 milyar civarında olması bekleniyor. Astra, gerek tasarımı, gerek konfor ve güvenlik donanımları ve fiyatlarıyla ses getireceÄŸe benziyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!