Güncelleme Tarihi:
Dünyada 600 binden fazla şirket tarafından kullanılan ve işlem hacminin yaklaşık 150 milyar usd olduğu barter sisteminin Türkiye’deki temsilcisi Turk Barter, “Barter Sigorta” ile barter ortak pazarında bulunan her türlü sigorta arz ve talebini karşılamaya yönelik bir platform oluşturuyor.
Axa Oyak, İhlas Sigorta gibi sektörün önde gelen firmalarının yer aldığı “Barter Sigorta”ya üye olan firmalar sisteme arz ettikleri sorumluluk, oto kaza, yangın, nakliyat, mühendislik ve aile, işyeri, otel sigortaları karşılığında 1200’ün üzerindeki üye firmanın sunduğu 10 binlerce ürün ve hizmet alternatifinden yararlanabiliyor. Barter Sigorta üyeleri, sisteme dahil olan 1200’ü aşkın firma ile doğrudan görüşme imkanı da bularak pazar geliştirme anlamında destek almış oluyorlar.
Şirketlerin nakit ödeme yapmadan ürettikleri mal ve hizmet karşılığında talep ettikleri mal ve hizmetleri almalarına dayanan barter sistemi, üye firmalara sunduğu satış artırma, stok eritme, kar marjını artırma, yeni pazar yaratma, ek satış imkanı sağlama, hızlı ve güvenli tahsilat gibi olanakları Turk Barter’ın garantisi altında birleştiriyor.
Turk Barter Kimdir?
Barter sisteminin Türkiye’deki öncüsü Turk Barter Ağustos 2001 tarihinde kurulmuştur. Güçlü bir teknolojik alt yapıya sahip olan Turk Barter, paraya alternatif bir finansman modeli olan barterın Türkiye’de yaygınlaşması için çalışıyor. Barter sistemini tüm dünyada 600 binin üzerinde şirket kullanmaktadır. Sistemin işlem hacmi 400 milyar USD’dir. Turk Barter, sunduğu sistemle ekonomik yaşama artı değer katmanın yanı sıra, tüm sektörlere yönelik üretimi durdurmayan, istihdamı koruyan, sermayeyi güçlendiren, parayı amaç değil araç yapabilen, risksiz ekonomi çözümü sunuyor. Turk Barter, barter havuzu olarak adlandırılan ortak pazarda, üye firmalara paraya ihtiyaç duymadan ticaret yapma ve kar elde etme imkanı veriyor Yani barter sistemi bir çok kişi tarafından algılandığı üzere bir takas ortamı değil, üye firmaların hem ihtiyaçlarını satın aldığı, hem de kendi ürettiği mal ve hizmetleri satabileceği bir finansal sistem yaratıyor. Kısaca sistem, şirketlerin nakit ödeme yapmadan ürettikleri mal ve hizmet karşılığında talep ettikleri mal ve hizmetleri almalarına dayanıyor.