Danone’nin internet yarası London School’a ders olacak

Güncelleme Tarihi:

Danone’nin internet yarası London School’a ders olacak
Oluşturulma Tarihi: Nisan 06, 2007 00:00

İnternetten Danone’yi karalama kampanyası 6.3 milyon insana ve her üç anneden birine ulaştı. 100 milyon YTL’lik çocuklara yönelik süt ve süt ürünleri pazarı yüzde 26 küçülürken, e-postayı yayan şüphelilerin IP numaraları tespit edildi. London School of Economics’den bir profesör de konuyu ders olarak okutmak için teklif getirdi.

"DANONE ürünleri çocukların zihinsel ve bedensel gelişimini olumsuz yönde etkileyen maddeler içeriyor" gibi asılsız iddiaların yer aldığı e-postalar, 6.3 milyon insana ulaşarak Türkiye’de bugüne kadar internetten yapılmış en büyük karalama kampanyası oldu. Erişimin 1 milyonluk kısmı internetten, kalanı ise kulaktan kulağa gerçekleşti. Her üç anneden birine ulaşan iddialar, Türkiye’de 100 milyon YTL’lik çocuklara yönelik süt ve süt ürünleri pazarını yüzde 26 küçülttü. Danone’nin bu pazardaki payının yüzde 80 olduğu biliniyor. İlk kez Mayıs 2005’te Almanya’da bir internet forum sitesinde yer alan iddiaları yaydığından şüphelenilen kişilerin Bilgisayar Takip (IP) numaraları tespit edilerek, Cumhuriyet Savcılığına ve İstanbul Emniyet Müdürlüğü Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü’ne teslim edildi. Adli süreçten çıkacak sonuç merakla bekleniyor.

JAPONYA’YA BİLE ULAŞTI: Danone Türkiye Genel Müdürü Serpil Timuray, dolaşan e-postalarda iddia edildiği gibi Danino markalı ürünlerin sadece Türkiye’de üretilmediğini, tüm dünyada satılan Danino ürünlerinin önceleri ithal edildiğini, 2002’den sonra da Türkiye’de üretildiğini söyledi. E-postalarda iddiaların adresi olarak gösterilen Prof Dr. Turan Karadeniz, en az Danone kadar mağdur olduğunu, Türkiye’nin her yerinden binlerce mail aldığını söyledi. Karadeniz şöyle devam etti: "Dolaşan maillerdeki ifadeler bana ait değil. 24 saat çalan telefonlardan fakültede telefonlar kilitlendi. Ev telefonuma dahi ulaştılar. Güney Afrika, Japonya, ABD, Hollanda, Almanya, Rusya ve Fransa’dan bile Türk tüketiciler aradı."

LONDRA’DAN DERS TEKLİFİ: Danone Türkiye Genel Müdürü Serpil Timuray ise karşılaştıkları karalama kampanyasının Türkiye’de en büyük, dünyada ise benzersiz bir örnek olduğunu vurguladı ve "Fransa’da Türk bir garson bile bizden bir yetkiliye bu mailleri sormuş. London School of Economics’de bir hocaya vakayı örnek olarak anlattım. Biraz daha inceleyip, ders olarak işleyebiliriz teklifinde bulundu" diye konuştu. Timuray, çocukların zihinsel ve bedensel gelişimini olumsuz etkiliyor söylentileri ile anne ve babaların çok hassas bir noktadan vurulduğunu, hayali söylentileri yayanlarla hukuk önünde hesaplaşacaklarını söyledi.

BAKANLIK ARKASINDA: Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı İstanbul İl Müdürü Ahmet Kavak, dolaşan e-postalarda iddia edilen maddelerin ürünlerde bulunmasının mümkün olmadığını belirterek "Bakanlığın onayı ile çıkmış bir üründe böyle maddeler olamaz. Çünkü üretim izni çok titiz çalışmalar sonucu verilir ve denetimler sürekli devam eder. Uluslararası standartlar dikkate alınır. Tüketici olarak bir ürünü almam için bakanlığın onayı ile çıkması yeterli" dedi.

Bir madde koyarak zeka geriletilemez

SÜT ve süt ürünleri tüketmenin bebek ve çocuk sağlığı için son derece önemli olduğunu anlatan bir sunum yapan Prof. Dr. Sevinç Yücean annelerin söylentilere değil, uzmanlara kulak vermesi gerektiğini söyledi. Yücean, e-postalarda söylendiği gibi bir madde koyarak zeka geriliği yaratmanın mümkün olmadığını belirterek, "Ancak sağlıklı beslenilmez ve gerekli vitaminler, mineraller alınmaz ise bir zeka geriliği söz konusu olabilir" dedi.

Bizim yuvada süt tüketimi düştü

ÜÇÜZ
annesi ve çocuk yuvası sahibi Neşe Erberk, velilerin söylentilerden etkilenerek sadece Danone değil bütün meyveli yoğurt ve süt ürünlerini tüketmekten vazgeçtiğini, kendi yuvasında bu ürünlerin tüketiminin düştüğünü söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!