Güncelleme Tarihi:
Sisteme giriş yaptıktan sonra, sol menüde yer alan “Muhasebe Bilgileri” başlığı altında yer alan “Damga Vergisi Ekle” menüsü tıklanarak “Damga Vergisi” alanında “Belge Bilgisi” bölümünde “Düzenlenme Tarihi” seçilerek “T.C. Kimlik Numarası” veya “Vergi Kimlik Numarası” bölümünün doldurulması durumunda “Soyadı/Unvan”, “Ad/Unvan Devamı” ve “Vergi Dairesi” alanları bilgileri otomatik gelmektedir. “Damga Vergisi” alanında “Sözleşme No”, “Türü/Kodu” ve “İçerdiği Belli Para” alanları doldurularak “Kaydet” veya “Kaydet ve Devam Et” butonlarına basılarak sözleşmeye ilişkin bilgiler “Damga Vergisi Defteri”ne kaydedilebilecektir.
Sisteme giriş yaptıktan sonra, sol menüde yer alan “Muhasebe Bilgileri” başlığı altında yer alan “Defter” menüsü tıklanarak “Defter Bilgisi” alanında “Defter Türü” “Damga Vergisi Defteri” seçilerek “Başlangıç Tarihi” ve “Bitiş Tarihi” “Gider” ile “Gelir” radyo butonları açık şekilde “Görüntüle” butonuna basılarak kayıtlar görüntülenebilir.
SİSTEME GİRİŞ YAPMAK İÇİN TIKLAYIN
Damga Vergisi Defterine Yapılan Kayıtlar Nasıl Silinir?
Daha önce Sisteme kaydedilen damga vergisi kayıtları silinmek istenildiğinde sol menüde yer alan “Muhasebe Bilgileri” başlığı altında yer alan “Defter” menüsü tıklanarak “Defter Bilgisi” alanında “Defter Türü” “Damga Vergisi Defteri” seçilerek “Başlangıç Tarihi” ve “Bitiş Tarihi” “Gider” ile “Gelir” radyo butonları açık şekilde “Görüntüle” butonuna basıldıktan sonra oluşan “Damga Vergisi Defteri” alanında herhangi bir kaydın üzerine tıklandığında “Defter Ayrıntısı” kutucuğunda “Belgeye Git” butonuna basılarak açılan ekranda sağ alt köşede yer alan “Sözleşmeyi Sil” butonuna tıklanarak kayıtlar silinebilir.
Damga Vergisi Defterine Yapılan Kayıtlar Nasıl Güncellenir?
Daha önce Sisteme kaydedilen damga vergisi kayıtları güncellenmek istenildiğinde sol menüde yer alan “Muhasebe Bilgileri” başlığı altında yer alan “Defter” menüsü tıklanarak “Defter Bilgisi” alanında “Defter Türü” “Damga Vergisi Defteri” seçilerek “Başlangıç Tarihi” ve “Bitiş Tarihi” “Gider” ile “Gelir” radyo butonları açık şekilde “Görüntüle” butonuna basıldıktan sonra oluşan “Damga Vergisi Defteri” alanında herhangi bir kaydın üzerine tıklandığında “Defter Ayrıntısı kutucuğunda” “Belgeye Git” butonuna basılarak açılan ekranda sağ alt köşede yer alan “Sözleşmeyi Güncelle” butonuna tıklanarak kayıtlar güncellenebilir.
Bir Ortaklığın Ortağı Alt Kullanıcı Olarak Sisteme Eklenebilir Mi?
Sistem içerisinde “Sistem Yönetimi” alanında “Kullanıcı Ekle” kısmında alt kullanıcı yetkisi verilmek istenen (bir ortaklığın ortağı olan) kişinin “T.C. Kimlik Numarası” yazıldıktan sonra, sorgula butonuna tıklanarak ortaklık ilişkisi olmak kaydıyla alt kullanıcı tanımlaması yapılabilmektedir.
“Kullanıcı Listele” alanından giriş yapılan alt kullanıcı bilgilerine ulaşılabilmekte ve Sistem içerisinden şifre oluşturulduktan sonra “Yetkilendirme İşlemleri” alanından tanımlanmış olan kullanıcılara Sistemin menülerinin kullanımını konusunda yetki verilebilmektedir
Damga Vergi Beyannamesi Nasıl Gönderilir?
Sisteme giriş yaptıktan sonra, sol menüde yer alan “Beyannameler” başlığı altından “Damga Vergisi” ifadesi tıklanıp beyannamenin dönemi seçilerek “Oluştur” butonuna basıldığında, beyannamenin içerik bilgileri ekrana gelecektir. İlgi alanlar üzerinde Damga Vergisi Defteri kayıtlarından gelen aktarımlar neticesinde “Onayla ve Kaydet” butonuna basılır. Sol menüde yer alan “Mali Müşavir İşlemleri” başlığı altında yer alan “Beyanname İşlemleri” tıklanarak ilgili beyannamelerin türüne göre “Paket Gönderilecek” kutucuğu işaretlenerek “Gönder” butonuna basılarak beyanname gönderilir.
İstenilirse meslek mensupları ile meslek odaları müşterisinin/üyesinin sayfasında iken “Damga Vergisi Beyannamesini” bu sayfadan gönderebilir. Beyannameler” başlığı altında yer alan “Damga Vergisi” menüsü üzerinden “Oluştur” butonuna basıldığında, beyannamenin içerik bilgileri ekrana gelecektir. İlgi alanlar üzerinde Damga Vergisi Defteri kayıtlarından gelen aktarımlar neticesinde “Onayla ve Gönder” butonuna basıldığında beyanname gönderilebilecektir.