Dalyan Kanalı'na sal sistemi

Güncelleme Tarihi:

Dalyan Kanalına sal sistemi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 23, 2008 11:31

MUĞLA'nın Ortaca İlçesi'ne bağlı dünyaca ünlü turizm cenneti Dalyan'da ulaşım sorunu çözülemiyor. 12 kilometre uzunluğunda ve 20- 80 metre genişliğindeki Dalyan Kanalı'nın üzerine çevrecilerin tepkisi nedeniyle köprü yapılamıyor.

Otomobille kanalın karşı tarafına geçmek için 100 kilometre yol kat edilmesi gerektiğini söyleyen Ortaca Belediye Başkanı AKP'li Salih Özdemir, ambulansların ulaşımında ve orman yangınlarına müdahalede yetersiz kalındığını söyledi. Özdemir, kanala arabalı vapur tarzında, birkaç aracın karşıya taşınabileceği küçük motorlu bir sal sistemi önerdi.

Dünyaca ünlü turizm cenneti Dalyan'da, çözülemeyen ulaşım sorunu yaz sezonu öncesi kara kara düşündürüyor. Köyceğiz Gölü'nden denize kadar uzunluğu 12 kilometre olan Dalyan Kanalı'nda köprü bulunmayışı Ortaca Belediye Başkanı Salih Özdemir'i isyan ettirdi. Dalyan kanalında karşıya geçiş için acil çare bulunması gerektiğini kaydeden Özdemir, “Şu an Dalyan'a giden turizm yolu bir çıkmaz sokaktır. Dalyan Belediyesi’nin hemen çalışma başlatması gerekir” dedi. Özdemir, merhum Turgut Özal'ın başbakanlığı döneminde Marmaris'ten başlayıp Aksaz üzerinden Dalyan, Gökbel, Aşı Koyu ve Sarıgerme'den Dalaman'a bağlanacak ‘Turizm Sahil Yolu’ projesinin hazırlandığını, ancak Küçükkaraağaç ile Marmaris arasındaki bölgeye Aksaz Deniz Üst Komutanlığı'nın gelmesi üzerine projenin askıya alındığını anlattı.

Birkaç yıl önce ise siyasilerin de girişimleriyle Dalyan Kanalı üzerine köprü yapılmasının gündeme geldiğini, bunun da çevrecilerin tepkisine neden olduğunu belirten Başkan Özdemir, itirazlar üzerine Özel Çevre Koruma Kurumu'nun (ÖÇK) köprü projesini iptal ettiğini kaydetti. Başkan Özdemir, şöyle konuştu:

“Aksaz, Küçükkaraağaç, Büyükkaraağaç, Ekincik, Çandır, Sultaniye, Horozlar mevkiinde yaşayan vatandaşlarımız, yaz kış karşıya sadece sandalla geçebilmenin sıkıntısını çekiyor. Araçla karşıya geçebilmek için 100 kilometre yol katetmek gerekiyor. Dalyan'da yaşayan bazı ailelerin mezarlığı kanalın karşı tarafında. Buraya cenaze aracı gidebilmeli, ambulans gibi ilkyardım araçları, bölge insanına acil durumlarda kanal üzerinden ulaşabilmeli. Orman yangınlarında da ciddi sıkıntılar yaşıyoruz. Bir orman yangını çıkması durumunda Dalyan ve Ortaca itfaiyeleri seyirci kalıyor. Kanal üzerine geçit yapılması kaçınılmaz. Bu çıkmaz sokağın Aksaz'a kadar uzatılması sağlanmalıdır. Ortaca Belediyesi olarak 2005 yılında sınırımız dışında olmasına rağmen, Ekincik Kavşağı'ndan Aksaz Deniz Üst Komutanlığı Kampı'na kadar 14 kilometre yolun asfalt öncesi altyapı dolgu çalışmalarına destek verdik. Yine vermeye hazırız.”

Köprü projesinin çevrecilerin itirazı üzerine ÖÇK engeline takıldığını anımsatan Özdemir, bu kez kanala arabalı vapur tarzında, bir otobüs ile iki otomobilin karşıya taşınabileceği küçük motorlu bir sal sistemi kurulmasını önerdi. Özdemir, sal sisteminin kanalın doğal dengesini bozmadan ve görüntü kirliliği yaratmayacak şekilde son derece estetik bir şekilde düzenlenebileceğini belirtti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!