Cumhurbaşkanlığı anketleri kurala uygun

Güncelleme Tarihi:

Cumhurbaşkanlığı anketleri kurala uygun
Oluşturulma Tarihi: Ekim 03, 2014 01:22

TÜRKİYE Araştırmacılar Derneği (TÜAD), 10 Ağustos’ta yapılan Cumhurbaşkanlığı seçimleriyle ilgili araştırmaları mercek altına aldı.

Haberin Devamı

İncelemede, araştırma şirketlerinin veri toplamayı kuralına göre yaptığı ve seçme sisteminin uygun olduğu sonucuna varıldı. Çalışma sonuçları ile seçim sonuçları arasındaki farkın örneklem değişkenliğiyle açıklanabileceği, bu durumun ise araştırma şirketinden bağımsız olduğu vurgulandı.

Cumhurbaşkanlığı anketleri kurala uygun

TÜAD, ilk defa halk oylamasıyla yapılan Cumhurbaşkanı seçimi öncesinde şirketlerin düzenlediği anketleri inceledi. TÜAD Eski Başkanı Bülent Gündoğmuş, araştırmacı Doç. Dr. Güntaç Özler ve Handan Bilgiç’ten oluşan İnceleme Kurulu, bir kısım araştırma şirketlerinin seçimle ilgili araştırmaları konusundaki incelemesine ilişkin raporunu Konda ve diğer şirket yetkililerine iletti. TÜAD, incelemeyle ilgili özetle şu tespitlerde bulundu:

Haberin Devamı

7 ŞİRKET KATILMADI

“Araştırmaları İnceleme Kurulu tarafından gündeme alınmış olan şirketlerden 2’si İnceleme Kurulu denetleme formunu cevaplayamayacağını bildirirken, 5 şirket ise hiçbir yanıt vermeyerek ve verilen ek sürelere itibar etmeyerek sürece katılmamışlardır. Konda Araştırma ve Danışmanlık ise sağladığı ayrıntılı ve belgeli raporla bu sürece katkıda bulunmuştur. Araştırmanın süreçleri incelendiğinde teknik olarak gereken aşamalardan geçildiği, örneklem planının ve seçme sisteminin uygunluğu, veri toplamanın ilgili kurallara göre fiilen gerçekleştirildiği sonucuna varıldı. Çalışma müşterilerine kesilen faturaların da pazar teamüllerine uygun olduğu görüldü.

KAMUOYUYLA PAYLAŞILMAMALI

Çalışma sonuçları ile seçim sonuçları arasındaki farkın örneklem değişkenliği (sampling variability) kavramı ile açıklanabileceği, bunun araştırma şirketinden bağımsız bir davranış değişikliği anlamına gelebileceği değerlendirildi. Soru kağıdı yapılanması içinde seçime katılma eğilimiyle ilgili belirlemenin öncelikle yapılmasının, seçime katılımın düştüğü ve bunun heterojen dağıldığı noktalarda öngörülmeyen farklılıklar yaratabileceği konusunun üzerinde daha detaylı durulması önerildi. Seçim araştırması sonuçlarının sadece müşterilerle paylaşılması, müşteri özel olarak medya olmadığı müddetçe kamuoyu ile paylaşılmamasının bir uygulama kültürü haline dönüşmesinin doğru olacağı belirtildi.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!