CP Piliç yatırımlara devam ediyor

Güncelleme Tarihi:

CP Piliç yatırımlara devam ediyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 01, 2008 12:39

Piliç eti, yem ve karideste dünyanın önde gelen kuruluşlarından CP Group'un Türkiye Başkan Yardımcısı Nezih Gençer, Türkiye'de çok kriz gördüklerini ancak yatırımdan hiç vazgeçmediklerini söyledi.

12 milyon dolarlık yatırımla Bursa’da aylık 1.000 ton kapasiteli işlenmiş piliç ürünleri üretim tesisi kurma kararı alan CP Group, Adana’da yapacağı 3 milyon dolarlık yeni yatırımla da sofralık yumurta üretimini ilk etapta yüzde 62 artırmayı ve yıllık 365 milyon adede ulaştırmayı hedefliyor.

Türkiye’de 1987 yılından beri faaliyet gösteren ve dünyanın en büyük piliç eti ve yem üreticilerinden olan CP Group, 2008’de Türkiye’de iki önemli yatırım daha gerçekleştireceğini açıkladı. 12 milyon dolarlık yatırımla Bursa’da aylık 1.000 ton kapasiteli işlenmiş piliç ürünleri üretim tesisi kurma kararı alan CP Group, Adana’da yapacağı 3 milyon dolarlık yeni yatırımla da sofralık yumurta üretimini ilk etapta yüzde 62 artırmayı ve yıllık 365 milyon adede ulaştırmayı hedefliyor.

ABD, Japonya ve AB ülkeleri başta olmak üzere kendi üretimi olan karidesi dünya pazarlarına ihraç eden CP Group, artan turizm potansiyelini ve yetersiz üretim düzeyini dikkate alarak Türkiye’de doğrudan karides işleme tesisi kurmayı da planlıyor. 2007 yılında 48 ton karides satışı gerçekleştiren CP Group’un 2008 hedefi ise 100 ton karides satış rakamına ulaşmak.

20 YILDIR TÜRKİYE’YE YATIRIMA DEVAM EDİYORUZ

Yeni yatırımların yanı sıra karidesle ilgili planlarını da ANKA’ya değerlendiren CP Group Türkiye Başkan Yardımcısı Nezih Gençer, CP Group’un Türkiye’ye büyük önem veren ve ilgi duyan yabancı sermayeli gruplardan biri olduğunun altını çizerek “ CP Yem, CP Piliç ve şimdi CP Yumurta Türkiye’de en iyi bilinen markalardır. CP Yem Türk çiftçisinin en iyi bildiği ve kendine yakın hissettiği markadır. CP’nin adı kimi zaman PC gibi üreticilerimizce yanlış telaffuz edilse de Türk halkıyla bütünleştiğimize eminiz. 1987’den beri Türkiye’de gerek ekonomide, gerekse diğer alanlarda büyük değişimlere tanıklık ettik, ekonomik krizler gördük. Ama CP Group’un Türkiye’ye güveninde hiçbir zaman eksilme olmadı. En küçük bir kararsızlık çekmeden yatırımlarımıza sürekli devam ettik. Küresel çalkantıların ve bunların iç yansımalarının konuşulduğu bir yıl olan 2008’de bile iki önemli yatırım kararı aldık. Bu Türkiye’ye verdiğimiz önem ve güvenin en büyük işaretidir” diye konuştu.

2 BİN 700 PERSONEL İÇİNDE SADECE 10 YABANCI VAR

Türkiye’nin altı bölgesinde bulunan kesimhaneleriyle yıllık 100 bin ton piliç üretimi yaptıklarını ve yüzde 11’lik pazar payına sahip olduklarını, 6 adet yem fabrikasında yıllık 685 bin ton yem üretimiyle de bu alanda lider olduklarını açıklayan Gençer, “Bin sözleşmeli üreticimiz var ve 5 bin kişiye de istihdam sağlıyoruz. CP’nin yumurta yatırımıyla 2 bin 700 kişiye ulaşacak çalışan sayısı içinde sadece 10 yabancı personel ve yönetici bulunuyor” dedi.


-BÖLGEDE VE RUSYA’ DA YENİ YATIRIMLAR

Tayland merkezli CP Group’un tüm dünyada 280 bini aşkın personeli ve 14 milyar dolara ulaşan cirosuyla 9 değişik sektörde faaliyet gösterdiğini, dünyanın en büyük piliç ve yem üreticisi ve karides ihracatçısı olduğunu ifade eden Gençer, CP’nin Türkiye’nin yanı sıra bölgede yeni yatırımlar planladığını, Rusya ve Ukrayna’da yem tesisleri kurmak için fizibilite yapıldığını belirtti. Gençer, Türkiye’de ürettikleri yemin yüzde 45’ini kendi ihtiyaçları için kullandıklarını, yüzde 55’lik kısmın da pazara sunulduğunu kaydederek, yemin ana hammaddesi olan tahılda, yaşanan kuraklık ve biyoenerjinin yarattığı talep nedeniyle önemli fiyat artışları yaşandığına dikkat çekti.

BURSA’DA 12 MİLYON DOLARLIK YATIRIM

Bursa’da yapımı gerçekleştirilecek olan ve Aralık ayında hizmete başlaması planlanan 12 milyon dolarlık tesis hakkında da bilgi veren Gençer, taze bütün ve parça piliç eti üretiminin yanı sıra değişen tüketici taleplerini dikkate alarak katma değeri daha yüksek, hazırlanması da çok pratik olan işlenmiş piliç ürünleri üretmek üzere yeni bir fabrika yatırımı kararı aldıklarını söyledi. Gençer, ısıt-ye başlığı altında pişirilmiş ve soslu ürünler üreterek CP’nin pazardaki farkını iyice pekiştirmeyi amaçladıklarını belirterek, “İleri işlenmiş ve soslu ürünlerin içinde naget, şinitzel, gibi kaplamalı piliç ürünleri ve piliç sucuk, salam ve sosis türü şarküteri ürünleri olacak. İlk etapta aylık kapasitesi 1.000 ton olacak bu tesiste üretim tümüyle en son teknoloji ürünü makinelerle ve hijyen açıdan en ileri kalite standartlarında gerçekleştirilecek. Hedefimiz bu yatırımla Türkiye’de halen kişi başına 14 kilo olan piliç eti tüketim rakamını daha da yukarılara çıkarmak ve proteini zengin bu ürünlerin Türk tüketicisi tarafından daha sıklıkla kullanılmasına katkıda bulunmak” dedi.

TÜRKİYE DE KARİDES ÜRETİM TESİSİ YAPABİLİRİZ

Gençer, CP Group’un dünyada karides üretimi ve ihracatında en büyük kuruluş olduğunu hatırlatarak, “ Şimdi bu deneyim ve uzmanlığımızı Türkiye’ye de taşımak istiyoruz. Şu anda karidesi ithal edip burada paketleyerek pazara sunuyoruz. Gümrük vergisi yüzde 54 düzeyinde, dolayısıyla fiyatlar bu nedenle yüksek. Türkiye’ye karides istikrarsız bir şekilde geliyor ve yerli üretimde de kalite sorunu var. Protein değeri çok yüksek olan bu ürünün büyüme çağındaki çocuklar başta olmak üzere daha geniş kitlelere makul fiyatlarda ulaşmasını arzu ediyoruz. Karides için pazarda ışık görüyoruz. Turizmin gelişmesine ve Türkiye’ye gelen turist sayısının artışına paralel olarak karides talebi de iyice artacak. Bu nedenle yakın bir gelecekte doğrudan Türkiye’de karides için bir yatırım düşünebiliriz” şeklinde konuştu.

KİŞİ BAŞINA 5-6 KARİDES DÜŞÜYOR

Türkiye’de karides tüketiminin 5 bin ton civarında olduğunu, bu rakamın 1.500 tonluk kısmının ithal edildiğini belirten Gençer, “ Nüfusu 70 milyon olarak kabul ettiğimizde kişi başına karides tüketim rakamının çok sembolik oranlarda olduğunu görüyoruz. Mevcut tüketime göre kişi başına yılda 72 gram, adet olarak da 5-6 adet karides düşüyor” dedi. Nezih Gençer, karidesin kilosunun 75-80 YTL civarında olduğunu, yaz döneminde çok pahalı hale geldiğini ve lüks gıda kategorisinde olduğuna dikkat çekerek şunları söyledi : “Yumurtada ve karideste de yoğunlaşarak hedefimiz iş çeşitlendirmesine gitmek. CP olarak gıdacı kimliğimizi Türkiye’de daha da güçlendirmek istiyoruz. İleri işlenmiş ürünler, sofralık yumurta üretimi ve karides ile Türkiye pazarına maksimum düzeyde hizmet vermeyi amaçlıyoruz.”

YILDA 1 MİLYAR YUMURTA

Türkiye’de kişi başına düşen yıllık yumurta adedinin 126 olduğunu hatırlatan Gençer, CP’nin halen günde 1 milyon adet civarında yumurta ürettiğini, Adana’da 3 milyon dolarlık bir yatırımla 2008’de tam otomatik yumurta üretimine başlamasıyla bu rakamı gelecek yıllarda günde 2.5 milyona ve yıllık olarak da 1 milyar adede çıkarmayı hedeflediklerini kaydederek, “Yumurtaları kırığı, çatlağı, kirlisi ayrılmış, UV ışığında bakterilerden arındırılmış ve gramajına göre tasnif edilmiş 6’lı,10’lu,18’li ve 30’lu paketler halinde CP markasıyla tüketicilere sunacağız” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!