Güncelleme Tarihi:
Bacağımıza giydiğimiz çorap ve yüzümüze sürdüğümüz kozmetiğin ne alakası var demeyin. Şimdi Penti'nin külotlu çorapları öyle bir yenilendi ki, hem makyaj yapıyor, hem masaj yapıyor, hem de kan dolaşımını hızlandırıyor... İnceleri tene duru bir güzellik verirken, kalınları da yaklaşan kış sıcaklarını bastırmak için birebir. Üstelik ‘‘hayattan çok şey bekleyen kadınlar için yeniden doğuş’’ müjdesi veriyor.
Her kadın için vazgeçilmez bir aksesuvar olan çorap artık milenyum kadını için de rahatlığın ve özgürlüğün simgesi durumunda.
Gün boyu çıkarmadan, iş yerinde, evde, tatilde, sokakta, nerede olursa olsun bacaklarımızı rahat ettirmesi, sıkmaması ve ağrı-sızıya izin vermemesi de gerekiyor. İşte Penti'nin yeni ‘‘Re-Life’’ yani ‘‘hayata dönüş’’ serisi de kadınlara bu özgürlüğü sunmayı vaat ediyor.
Penti Çorapları'nın İcra Komisyonu Başkanı Sami Kariyo, ‘‘Kadının ikinci teni’’ sloganıyla piyasaya sürülen çorapların, herhangi bir şekilde sağlık çorapları olmadığını vurguluyor. Varis veya başka bir rahatsızlık için üretilmeyen çoraplar, hem estetik hem de sağlık açısından ideal olarak nitelendiriliyor. Canlandırıcı ve enerji verici ürünler olan bu çorapların giyiminde ise kilo durumu hiç önemli değil ki bu da ‘‘Re-Life’’ın en önemli özelliklerinden biri. Karnı, kalçaları, bacakları ve basenleri toplayan çeşitleri sayesinde, vücudunuzun problemli olarak gördüğünüz kısımlarını kapatmak artık çok kolay. 1, 2 ve 3'e denk gelen small, medium ve large bedenleriyle Türk kadınının ezeli derdi olan fazlalıklar kamufle ediliyor.
Kariyo'ya göre hedef kitle tamamen bilinçli tüketici kadınlar... ‘‘Bunlar bacak bakımına yönelik çorap ürünleri. Dünyada ve Türkiye'de, 1999 yılında aynı anda piyasaya sürüldü hepsi. Ancak çıkan diğer çoraplar içinde kalite ve fiyat açısından en uygun olanı da ‘Re-Life’ serisi’’ diyen Kariyo, iç giyimde rahatlığın kadınlar için çok önemli olduğunu da belirtiyor.
Peki neden ‘‘Çorapta kozmetik devri?’’ Kariyo'nun bu konudaki açıklaması şöyle: ‘‘Çorap, direk olarak tenle temas eden bir şey. Bu bakımdan bir bakım ürünü niteliği taşıyor diyebiliriz. Masaj yapanı, vazelinli olanı, hava teması sağlayanı da var, işte bunlardan dolayı da ‘Re-Life’ serisini bir kozmetik ürünü olarak tanımlıyoruz.’’
Milenyum çorapları
Kariyo'ya göre, milenyum kadınının özelliği tamamen canlı, hareketli ve rahat olması. Bunu sağlamanın ilk adımı da iç giyimde rahatlığı yakalamak. Artık kadınlar çalışıyorlar. Hem de öyle böyle değil, uzun mesai saatleriyle ve gün boyu koşturarak çalışıyorlar. Eh, durum böyle olunca da ayaklar şişiyor, bacaklar ağrıyor ve tutuluyor. İşte ‘‘Re-Life’’ burada devreye giriyor. Şişmeleri ve ağrıları en aza indiriyor, çünkü ağrının başlangıç noktalarına düzenli basınç uyguluyor. Tıbbi bir müdahale değil, ama estetik görünümünü bozmamak için sağlıklı bir hava da veriyor aslında...
Bacak bakımı özen ister
Bu yeni model çoraplar; bacak bakımı, cilt bakımı ve vücut bakımı adı altında üç ayrı kategoride toplandı.
Bacak bakımı serisinde, ‘‘Anti-cell’’ yani kadınların korkulu rüyası selülite karşı geliştirilen, üstelik bacaklara son derece estetik bir görünüm veren külotlu çoraplar var. Düzenli kullanılırsa, selülit oluşumunu engelliyor. Aynı serinin diğer bir çorabı da, ‘‘Massage’’ adı altında tüketime sunuldu. Bacaklara masaj yapma özelliği olan farklı dokusuyla bacağın her bölümüne ayrı basınç uyguluyor ve yorgunluğu önlüyor.
Cilt bakımı serisinde ise özellikle yaz ayları için ideal olan, incecik kumaştan yapılmış ve varla yok arası ‘‘Make-up 8’’ yani makyaj 8 denilen bir çorap türü var. Tende hiç çorap yokmuş hissi veren bu çorapların bir de ‘‘Make-up 25’’ çeşidi var. Bu da özellikle fondöteni andıran bir dokuya sahip, bacaklara bütün gün süren bir canlılık ve ferahlık veren bir çorap. Aynı kategorinin diğer çorabı ‘‘Air-Skin’’, hava transferi yaparak cildin gün boyu nefes almasını sağlıyor. Air-Skin, diğerlerine göre daha kalın, ama bir o kadar da yumuşak bir dokuya sahip. Bu kategorinin son çorabı olan ‘‘Micro-Cotton’’ anti-alerjik, yumuşak, koton bir çorap... Üstelik de yüzde 100 hijyenik pamuk iç yüzeyi var.
Klinik testlerle kanıtlandı
İtalya, Fransa ve Almanya'da yapılan test ve araştırmalara göre, Lycra'nın ‘‘Bacak bakımı’’ serisi çorapları dizaltı şişmelerini bir hayli azaltıyor.
Yine aynı seri, bacaklarda yorgunluk, ağrı-sızı, ağırlık gibi kişiye özgü semptomları azaltmakla kalmıyor, bir de her yaş grubu ve kilo için aynı derecede geçerli oluyor.
Şimdiye kadar yapılan tüketici araştırmalarında yüzde 80'e varan bir kitlenin bu çoraplara eğilimi olduğu anlaşıldı.
Aynı araştırma, tüketicinin Lycra ‘‘Bacak bakımı’’ için fark ödemeye hazır olduğunu da saptadı.
Kadınlar, uzun dönemde bu çorapların bacaklarda gençleşme, güzellik ve sağlık açısından olumlu etki yapacağına inanıyorlar.
Piyasanın özellikli çorapları
İşte Penti'nin Amerikan kökenli ‘‘Re-Life’’ı, İtalya'nın ‘‘Oroblu’’ ve ‘‘San Pellegrino’’su, Fransa'nın ‘‘Philippe Matignon’’u ve Almanya'nın ‘‘Kunert’’i... Hem de fiyat farkları ve değişik çeşitleriyle.
Re-Life
Make-up 8 2 milyon 950 bin TL
Make-up 25 3 milyon 900 bin TL
Micro-cotton 5 milyon 900 bin TL
Body-shaper 4 milyon 500 bin TL
Hold-in 4 milyon 500 bin TL
Lift-up 4 milyon 500 bin TL
Massage 40 3 milyon 950 bin TL
Air-skin 4 milyon 500 bin TL
Oroblu
Geo 8 5 milyon 400 bin TL
Geo 25 6 milyon 50 bin TL
Carat 100 10 milyon 150 bin TL
Silhouette 40 6 milyon 290 bin TL
Top-control 7 milyon 960 bin TL
Shock-up 10 milyon 565 bin TL
Overlook 70 7 milyon 345 bin TL
San Pellegrino
Slim 40 6 milyon 120 bin TL
Lift-up 6 milyon 680 bin TL
Relax 40 4 milyon 50 bin TL
Hiver 70 5 milyon 720 bin TL
Philippe Matignon
Cool summer 3 milyon 500 bin TL
Nuance 20 5 milyon 250 bin TL
Tussah 6 milyon 500 bin TL
Revitalise 40 4 milyon 950 bin TL
Silhouette 40 5 milyon 750 bin TL
Kunert
Satin look 5 milyon 250 bin TL
Legs control 5 milyon 750 bin TL