Collezione en iyi bilinen 14. marka

Güncelleme Tarihi:

Collezione en iyi bilinen 14. marka
Oluşturulma Tarihi: Kasım 14, 2003 02:00

İlk mağazasını 1987 yılında açan Collezione, bugün Türkiye'de 74, Avrupa'da 10 mağazayla hizmet veriyor. Almanya Duesselhorf'ta açılan mağaza Collezione'ye ait, diğer 9 mağaza ise franchizing sistemiyle işliyor.

İstanbul'da AC Nielsen araştırma şirketi tarafından yapılan pazar araştırmalarında genel marka bilinirliğinde 14. sırada. Sahibi işe vitrin dekoratörlüğüyle başlayan Ekrem Akyiğit. Avrupa pazarı için ‘‘Erken gidip geri dönmektense, geç gidip kalıcı olalım’’ diyor.

Neden markanıza Collezione ismini koydunuz?

- Collezione İtalyanca'da koleksiyon anlamına geliyor. 1987 yılında Bakırköy'de ilk mağazamızı açtığımızda farklı bir isimle hizmet veriyorduk. İtalyanca Uomo Bazaar adlı ürün o zamanlarda da gençlerin en çok tercih ettiği markalardan biriydi. Sonra anlaşamayıp bu markadan ayrıldık ve yeni bir ad bulmamız gerekti. Zamanla Collezione isminde karar kıldık.

Hazır giyim sektörüne ne zaman ve nasıl girdiniz?

- Türkiye'de beş vitrin dekoratörü varsa birisi bendim. O zamanın ünlü markalarının vitrinlerini düzenliyordum. Bunların arasında Beymen, Aziz Mağazaları, Uomo Bazaar gibi markalar vardı. 1974'ten 1987'ye kadar vitrincilik yaptım. 1987'de Bakırköy'de ilk dükkanımı açtım ve 1989 yılında adını Collezione olarak değiştirdim. Bugün ise Collezione, İstanbul Sanayi Odası'nın yaptığı araştırmada, Türkiye'nin en büyük 500 sanayi kuruluşu içinde 362. sırada.

Sizden alışveriş yapanların yüzde 53.8'i öğrenci, yüzde 0.5'i bankacı. Kısaca Collezione'ye öğrencilerin markası diyebilir miyiz?

- Gençlere hitap ediyoruz ama bu demografik yapıyı da yaymaya çalışıyoruz. Amacımız sırf öğrenci markası olmak değil, her yaş grubuna hitap etmek.

Yine de en büyük müşteriniz gençler. Onların giyimdeki eğilimlerini nasıl belirliyorsunuz?

- 24 kişilik bir araştırma grubu ile 35 kişilik bir tasarım grubu bünyemizde yer alıyor. Araştırma grubunu son 1.5 yıl içinde oluşturduk. Bu grup sadece pazar araştırmaları yapmıyor, müşteri beklentilerini de araştırıyor. Müşteri alışveriş yaptıktan sonra ne ister? Mesela alışverişten sonra oturup dinleneceği bir mekan ister mi? Bu gibi sorulara bu ekiple karar veriyoruz. Öğrencilerin bazıları buraya tezlerini hazırlamak için geldi. Mağaza bölümlerimizde ise part-time çalışanların çoğu öğrenci.

Collezione'nin kalite-fiyat bakımından piyasadaki yeri nedir?

- Piyasada kaliteli kumaşla kalitesiz kumaş arasındaki fiyat farkı çok az. Ürünün fiyatını markası belirliyor. Şu an pazarda çok iyi diye tanımlanan firmalarla aynı yerden hammadde alıyoruz. Ama fiyatı belirleyen genelde markaların ismi oluyor. Collezione fiyat-kalite bakımından B2, C1 sınıfında bulunuyor. Yani müşterilerimizin tabanı orta sınıftan başlıyor.

Avrupa'da rekabet etmek daha zor. Yurtdışı için ayrı bir koleksiyonunuz var mı?

- Bizim aslında markayı yurtdışına götürme niyetimiz yoktu. Talep geldikçe ihraç ediyorduk. Zamanla bu talebi karşılamak için mağaza açtık ve markayı Avrupa'ya götürmeye karar verdik. Asıl hedefimiz 2004 yılından itibaren yurtdışında Collezione'yi tanıtmaya başlamak. Avrupa'da mağaza açalım diye bir çabamız yok ve şu an bu pazarı analiz etmeye çalışıyoruz. Fakat 2004 yılında Avrupa pazarından ciddi pay almayı düşünüyorsak, onların yapılarına göre de kalıp üretmek zorundayız. Zaten şu an altı kişilik dış ticaret birimi kurduk. Altyapı çalışmalarında bulunuyorlar ve pazar koşullarını araştırıyorlar.

Başarınızda mağaza yerinin seçimi ne kadar önemli? Yeni mağaza açmayı düşündüğünüz veya uzak durduğunuz alışveriş merkezleri var mı?

Örneğin İstanbul'da A ve B grubu markalar için Teşvikiye gelişiyor. Biz bize uygun yerleri şeçiyoruz. Mesela Akmerkez'deki dükkanımızı satıp, o parayla Eşkişehir'de dört dükkan aldık. Ayrıca Ümraniye'yi de gelişmekte olan iyi bir pazar olarak görüyoruz.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!