Güncelleme Tarihi:
Özel günlere yönelik Google logolarına Doodle deniyor. Şimdi bu özel logoları tasarlama sırası çocuklarda. Milli Eğitim Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından desteklenen yarışmada Doodle’lar 1-4. ve 5-8. sınıflar olmak üzere iki ayrı kategoride değerlendirilecek.
Yarışmanın teması ‘Türkiye’nin Harikaları’. Genç yetenekler Türkiye’nin benzersiz doğal güzelliklerini anlatan ya da tarihi ve turistik yerlerini konu alan doodle’larıyla yarışmaya katılabilecek. Şu ana kadar şirketin eline ulaşan logolar arasında Kapadokya’daki peribacaları, bilim ve kültür merkezi Hasankeyf, akustiği hâlâ bir sır olan Aspendos Antik Tiyatrosu ve Mimar Sinan’ın 7 senede tamamladığı Süleymaniye Camisi gibi Türkiye’nin Harikaları yer alıyor.
BAŞVURU POSTA YA DA MAİL YOLUYLA
Başvurular için, çizimi ve başvuru formunu 1 Nisan Pazartesi gün bitimine kadar PK 362 AVPİM 34002 İstanbul adresine veya doodleturkiye@gmail.com adresine taranmış şekilde ulaştırmak gerekiyor.
Google çalışanlarından oluşan bir jüri tarafından yapılacak ilk elemede finalist olmaya hak kazanan 200 tasarım seçilecek. 3-5 Nisan tarihlerinde ise Prof. Dr. Ferhan Odabaşı, Tan Sağtürk, Yalvaç Ural, MEB Temel Eğitimler Genel Müdürü Funda Kocabıyık, Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan Doç Dr. Ahmet Arı’nın aralarında bulunduğu jüri tarafından gerçekleşecek değerlendirmede on finalist belirlenecek. Elemelerin son aşamasındaysa 8-12 Nisan arasında halk oylaması yapılacak. Halk oylaması sonucunda birinci seçilen Doodle, 18 Nisan günü Google Türkiye anasayfasında yerini alacak.
BİRİNCİYE 10 BİN LİRA
En iyi Doodle’ın sahibi olan öğrenci 10.000 TL tutarında burs almaya hak kazanırken, öğrencinin okuluna da 15.000 TL değerinde ayni teknoloji teşviki sağlanacak. Yarışmanın çeşitli aşamalarında dereceye giren katılımcılar tablet bilgisayar, Google hediye paketi, kendi tasarımları olan Doodle baskılı tişörtler ve Google Doodle katılım sertifikası kazanacak.
Doodle nedir?
Dünya tarihine mal olmuş kişilerin doğum günlerini, ülkelerin festival ve bayramlarını kutlamak amacıyla Google, ana sayfasında Doodle adını verdiği eğlenceli ve şaşırtıcı özel logoları kullanıyor.
Doodle kavramı ilk olarak 1998 yılında, şirket henüz anonim şirket olmadan önce Google’ın kurucuları Larry ve Sergey’in, Nevada çölündeki Burning Man festivaline katıldıklarını göstermek için şirket logosunu değiştirmeleriyle doğdu. Google kelimesindeki ikinci “o” harfinin arkasına bir çöpten adam çizimi yerleştirdiler. Logonun bu değiştirilmiş hali, şirket sahiplerinin “şirket dışında” olduklarını Google kullanıcılarına komik bir şekilde söylemeyi amaçlıyordu. İlk doodle diğerlerine göre basit olsa da, önemli etkinlikleri kutlamak için şirket logosunu süsleme fikri bu sayede doğmuş oldu. 2 yıl sonra 2000’de, Larry ve Sergey o zamanki web yöneticisi ve aynı zamanda stajyer olan Dennis Hwang’dan Bastille Günü için bir doodle yapmasını istediler. Kullanıcılar bunu o kadar çok beğendi ki, Dennis, Google’da doodle’lardan sorumlu kişi olarak atandı ve doodle’lar Google’ın ana sayfasında gittikçe daha düzenli bir şekilde görülmeye başladı.
Ekip, dünya genelinde oluşturulan ana sayfaları için 1500’den fazla doodle oluşturdu. Bu sayı her geçen gün artıyor.
Mustafa İçil
Google Türkiye, Orta Doğu ve Kuzey Afrika Bölge Pazarlama Müdürü
Her çocuğun şansı var
15-22 Nisan, turizm haftası. O haftanın ortasında, 18 Nisan’da Google Türkiye ana sayfasının doodle’ı Türkiye’nin en güzel yerini ağırlayacak. Türkiye’nin 81 ilindeki 45 bin okula davetimiz ulaştı. Öğrencilerin şimdiden ilgisi büyük. Öyle güzel tasarımlar geldi ki şaşırdık. Etrafımdaki herkese söylüyorum. Mutlaka bir doodle tasarlasın çocuklar. Hem Türkiye’nin tanıtımı için önemli hem de geleceğin tasarımcısı olma yolunda adım atan bir çocuk belirlenecek yarışmanın sonunda. Elinde sadece kağıt ve boya kalemi olan bir çocuğun bile şansı var. Davetimiz tüm çocuklara.
‘Doodle 4 Google’, ‘Türkiye’nin Harikaları’ yarışmasıyla ilgili ayrıntılı bilgi almak ve şablonları indirmek için www.google.com.tr/doodle4google/ sayfasını ziyaret edebilirsiniz.