Çocuklar gibi İngilizce

Güncelleme Tarihi:

Çocuklar gibi İngilizce
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 23, 2004 22:52

İngilizce eğitim merkezi Wall Street Institute’ta (WSI) uygulanan öğretim metodu, geçtiğimiz Nisan’da ISO 9001-2000 kalite belgesi aldı. Yalnızca İngilizce eğitimi verilen WSI’larda, aynı anda dört farklı yöntem kullanılıyor ve eğitimin yarıya yakını bilgisayar üzerinden interaktif olarak yapılıyor. Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) programlarıyla, öğrencilerin ders durumları adım adım rapor ediliyor.

Dünyanın 28 ülkesinde 400’den fazla şubesi bulunan Wall Street Institute (WSI), üç yıldır Türkiye’de de faaliyet gösteriyor. Yalnızca İngilizce eğitimi verilen WSI’larda uygulanan öğretim metodu, geçtiğimiz nisan ayında ‘tasarımı, düzeni, gelişimi ve uygulaması’ nedeniyle ISO 9001-2000 kalite belgesi aldı.

WSI’larda, aynı anda dört farklı yöntem kullanılıyor. Eğitimin yarıya yakını bilgisayar üzerinden interaktif olarak yapılıyor. Kurum, dünyada 80’i aşkın ülkede faaliyet gösteren ve her yaştan insanın çeşitli alanlarda eğitilmesi için programlar geliştiren uluslararası Sylvan Learning Systems’e (Sylvan Öğretim Sistemleri) bağlı çalışıyor.

Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Dündar Uçar, şu anda uygulanan sistemin, ‘çocukların anadilini öğrenme yöntemleri’ model alınarak oluşturulduğunu söylüyor. Yöntemi şöyle anlatıyor:

‘İnteraktif multimedya kişisel hazırlık sınıfı’ denilen yöntemde herkes, bilgisayar ortamında kendi seviyesindeki interaktif derslere katılıyor. Örneğin, havaalanında taksi bulmaya çalışan kişiyi oynuyor. Kendisine ait mikrofona yanıt vererek, telaffuzu ve grameri doğruysa yeni bir derse geçiyor. Her ünite bitirildikten sonra, en fazla dört öğrenciden oluşan sınıfta, öğretmenle birlikte ders yapılıyor. ‘Geliştirme’ başlığı altındaki ve 5-8 kişilik sınıflarda, konuşma pratiği yapılıyor. ‘Sosyal Kulüp’te ise, farklı seviyelerden öğrencilerin oluşturduğu 10-15’er kişilik gruplar, merkez içinde ve dışında sosyal etkinliklere katılıyor.’

RAPOR TUTULUYOR

Bilgisayar destekli müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) programlarıyla, öğrencilerin ders durumları adım adım rapor ediliyor. Derse girdikleri gün ve saatler ile hangi dersleri aldıkları kayıt ediliyor. Bu doğrultuda, öğrencinin durumu değerlendiriliyor. Uçar, ‘Kullandığımız program, kullanıcılarımızı yakından takip etmemizi sağlayan bir CRM aracı olarak çalışıyor. Bu da, öğrencilerin hem eğitim seviyelerini, hem de öğrenme düzeylerini takip etmemizi sağlıyor’ diyor. Öğrencilerin başarı durumları, sınav sonuçları gibi bilgiler, kullanılan öğrenci mesaj sistemi ile öğrencilerin cep telefonuna gönderiliyor.

İLERLEME ÖĞRENCİYE BAĞLI

WSI Yönetim Kurulu Başkanı Dündar Uçar, sistemlerinde, kursiyerin eğitim seviyesini belirten başlangıç, temel, orta, ileri, üst düzey ve uzmanlık olmak üzere toplam altı basamak bulunduğunu söylüyor. Bu basamakların her biri kendi içinde üçer seviye içeriyor. İki ayda, bir sistem tamamlanabiliyor ancak öğrenci, bu süreyi bir ay daha uzatabiliyor. Öğrenciler, randevu sistemiyle ders saatlerini kendileri belirliyor. Şişli, Taksim, Bakırköy, Erenköy ve Caddebostan ile Ankara’da faaliyetlerini sürdüren WSI’nin, şu anda üç bin 750 öğrencisi bulunuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!