Çocuklar DoÄŸan Egmont'u krizde zirveye taşıdı

Güncelleme Tarihi:

Çocuklar Doğan Egmontu krizde zirveye taşıdı
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 04, 2002 00:00

DoÄŸan Medya Grubu'nun Danimarkalı Egmont'la kurduÄŸu DoÄŸan Egmont Yayıncılık, krize raÄŸmen çocuk dergileri pazarındaki payını yüzde 61'den yüzde 71'e çıkardı. Bünyesinde 8 çocuk dergisi olan DoÄŸan Egmont'un Genel Müdürü Gülgün ÇarkoÄŸlu, ‘‘Çocukların çok sevdiÄŸi markalarla dergi pazar payımızı artırdık. Çocuk kitapları pazarında yüzde 20 payımız var’’ dedi.DoÄŸan Medya Grubu ve Danimarka kökenli Egmont'un ortaklığı ile kurulan DoÄŸan Egmont Yayıncılık'ın çocuk dergileri pazarındaki payı, yılın ilk altı ayında yüzde 71'e ulaÅŸtı. Bünyesinde halen lisanslı 8 çocuk dergisi yayınlayan DoÄŸan Egmont'un bu pazardaki payı 2001 yılında yüzde 61 seviyesinde bulunuyordu.Krize raÄŸmen çocuk dergileri pazarındaki paylarını artırdıklarını belirten DoÄŸan Egmont Genel Müdürü Gülgün ÇarkoÄŸlu, 2002'nin yıl sonu hedefine ise yılın ilk yarısında ulaÅŸtıklarını bildirdi. ÇarkoÄŸlu, DoÄŸan Egmont'un çocuk kitaplarındaki pazar payının da yüzde 20 civarında olduÄŸunu tahmin ettiklerini söyledi.‘‘Ekonomik krizi en az zararla atlattık’’ diyen Gülgün ÇarkoÄŸlu, şöyle devam etti: ‘‘Krizi soÄŸukkanlılıkla karşılayıp, çocukların çok sevdiÄŸi önemli markaları belirledik ve onlara odaklandık. Yayınlamayı hedeflediÄŸimiz kitap sayısını belki biraz azalttık ama sinemayla ya da televizyonla gelen yeni markalı çizgi kahramanların kitap ve dergilerini yapmaktan asla vazgeçmedik. Ekonomik olarak zor günler yaÅŸamakta olduÄŸumuz bu dönemde, çocuk dergilerinde yüzde 71'lik pazar payını yakaladık. Bu süreçte sadece bir dergimizi kapattık. Elbette pazar payımızın artışında, rakip yayıncıların bir çoÄŸunun kriz nedeniyle ürünlerini yayınlamaktan vazgeçmek zorunda kalması da etkili oldu. DoÄŸan Egmont olarak bu yıl çok baÅŸarılı yeni ürünler çıkardık.’’DOÄžAN'IN Ä°LK YABANCI ORTAÄžIDoÄŸan Egmont Yayıncılık'ın DoÄŸan Grubu'nun ilk yabancı ortaklı ÅŸirketi olduÄŸunu hatırlatan ÇarkoÄŸlu, Disney lisansıyla yola çıktıklarını belirterek, ‘‘Disney'in yanı sıra Looney Tunes, Åžirinler, Tweenies, Harry Potter, Barbie gibi dünyadaki en ünlü çizgi karakterlerin lisanslarını alarak tek çatı altında topladık’’ diye konuÅŸtu.‘‘Yayın hayatına baÅŸladığımız günden bu yana daima markalarımızı ön plana çıkardık, bu markalarla yayıncılık piyasasında yer edinmeyi hedefledik ve bunu da baÅŸardık. Ãœrünün kalitesi, baskısı ve kullanılan dil de elbette çok önemliydi. Hedef kitlemizin, hepimizin üzerine titrediÄŸi çocuklarımız olması, bu kitap ve dergilerin, büyük dikkat ve hassasiyetle hazırlanarak onlara sunulması zorunluluÄŸunu getirmektedir. Misyonumuz, mümkün olduÄŸunca fazla sayıda çocuÄŸumuza, okuma sevgi ve alışkanlığını kazandırabilmektir. Bu baÄŸlamda Disney yayınlarımızda olduÄŸu gibi, eÄŸlendirirken öğreten kitap ve dergilerimiz çocuklara okuma sevgisini aşılamak için iyi bir baÅŸlangıç.’’Okuma alışkanlığı üzerinde özellikle durduklarını vurgulayan Gülgün ÇarkoÄŸlu, ‘‘Okullarla deÄŸiÅŸik iÅŸbirliklerine gidip, dergi ve kitaplarımızı çocuklarımıza birinci elden indirimli olarak ulaÅŸtırmayı düşünüyoruz. Bunun için görüşmelerimiz sürüyor’’ dedi.YILDA 200 YENÄ° KÄ°TAPGülgün ÇarkoÄŸlu, anaokulu çocukları ve ilkokul öğrencilerine yönelik kitapların yanısıra, 2000 yılından itibaren 13-15 yaÅŸ grubuna seslenen kitaplar da çıkarmaya baÅŸladıklarını belirtti.‘‘Talihsiz Serüvenler’’ adlı yeni bir kitap dizisi lanse ettiklerini söyleyen ÇarkoÄŸlu, bugüne kadar resimli renkli kitap yayıncısı olarak bilinen DoÄŸan Egmont'un, bu kitaplarla birlikte siyah-beyaz ve okuma ağırlıklı, biraz daha ileri yaÅŸ grubunu hedeflediÄŸini belirtti. ÇarkoÄŸlu, DoÄŸan Egmont'un 3-17 arası yaÅŸ grubuna yönelik kitap ve dergiler yayınladıklarını söyledi.Her yıl yaklaşık 200 yeni kitap bastıklarını vurgulayan ÇarkoÄŸlu, ‘‘Kitap portföyümüzü her yıl biraz daha geniÅŸletiyoruz. HedeflediÄŸimiz kitleyi de her geçen gün biraz daha büyütüyoruz.’’ dedi. ÇarkoÄŸlu, önümüzdeki günlerde çocukların yeni gözdesi ‘‘Power Puff Girls’’ kitaplarının ve dergilerinin de ürün gamına katılacağını bildirdi.Satışın yüzde 55'i maÄŸaza zincirlerindeDOÄžAN Egmont'un, Türkiye'de zincir maÄŸazalara giren ilk çocuk yayınevi olduÄŸuna dikkat çeken Gülgün ÇarkoÄŸlu, bütün önemli zincirlerde yayınlarının satıldığını belirterek, şöyle konuÅŸtu: ‘‘Zincir maÄŸazaların gelecekte çocuk yayıncılığında önemli bir payı olacağını önceden gördük. Bugün toplam satışımızın yüzde 55'ini zincir maÄŸazalardan elde ediyoruz.’’DoÄŸan Egmont'un dergileriMilliyet KardeÅŸ (DoÄŸan Egmont)Donald Amca (Disney)Winnie The Pooh (Disney)Disney Prenses (Disney)Barbie (Mattel)Go Girl (Egmont)Bugs Bunny Oyun (Warner Bros)Goal (Egmont)Dünya Kupası Çıkartma Albümü 4 milyon sattıDOÄžAN Egmont Yayıncılık Genel Müdürü Gülgün ÇarkoÄŸlu, bu yaz çıkarttıkları Dünya Kupası Çıkartma Albümü'nün de çok ses getirdiÄŸini ve Türk Milli Takımı'nın baÅŸarısıyla birlikte albümün vazgeçilmez hale geldiÄŸini söyledi. Dünya Kupası Futbolcu Çıkartması satışlarının 4 milyona yaklaÅŸtığını belirten ÇarkoÄŸlu, ‘‘Albümde, Dünya Kupası'na katılan bütün takımların oyuncularının isimleri ve bilgileri yer alıyor. Çocuklar satın aldıkları çıkartmaları, albümde futbolcular için ayrılan boÅŸ yerlere yapıştırarak koleksiyonlarını oluÅŸturuyorlar’’ dedi. Gülgün ÇarkoÄŸlu, süreli yayınlar içinde, en popüler olan ve genç kızlara seslenen aylık ‘‘Go Girl’’ dergisinin 40 bin, krizin patlak verdiÄŸi anda çıkan futbol dergisi Goal'ün ise 19 bin adetlik satış adetine ulaÅŸtığını bildirdi. DoÄŸan Egmont'un, hedef kitlesi içinde çocuÄŸun da yer aldığı ürün ve hizmet üreten firmalarla iÅŸbirliÄŸi yaparak promosyon projeleri de ürettiÄŸini belirten ÇarkoÄŸlu, bu konuda da ÅŸunları söyledi:‘‘Buna örnek olarak en son Burger King için hazırladığımız Tom&Jerry dergi promosyonunu gösterebiliriz. Bu promosyon sayesinde Burger King'in satışlarında ortalama yüzde 25'lik bir artış saÄŸlandı. Ortaya çıkan sonuç herkesi memnun etti.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!