Coca-Cola ve Pepsi’ye ‘beyin tarama’ testi

Güncelleme Tarihi:

Coca-Cola ve Pepsi’ye ‘beyin tarama’ testi
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 30, 2004 00:00

ABD’de bilim adamlarının yaptığı bir beyin tarama testi ile Coca-Cola ile Pepsi arasındaki tercihin bilimsel incelemesi yapıldı. Gözleri baÄŸlı denekler Pepsi’yi seçti. Ancak, görerek yaptıkları tercihte Coca-Cola’ya yöneldiler.TEKSAS’lı bilim adamlarının beyin tarama tekniÄŸini kullanarak yaptıkları çalışmalar sonucunda gazlı içeceklerde markanın lezzet kadar önemli olduÄŸu ortaya çıktı. Uzmanlar, bu araÅŸtırmanın tüketicilerin zihinlerinin derinliklerin etkilemeyi hedefleyen ‘nöro-pazarlama’ döneminin baÅŸlangıcı olabileceÄŸini belirtiyorlar.Baylor College of Medicine öğretim üyesi nöroloji uzmanı Profesör Read Montague, beynin deÄŸiÅŸik bölgelerinde bulunan farklı aktiviteleri tanımlayan bir beyin tarama yöntemini kullanarak kola bilmecesinin cevabını buldu. KAPALI GÖZ TESTÄ°AraÅŸtırmaya katılan gönüllülere gözleri kapalı bir ÅŸekilde içtikleri Coca Cola ile Pepsi’den hangisini tercih ettikleri sorulurken, deneklerin favorileri olan içeceÄŸi içtikleri zaman beyinlerinde ödüllendirilme ihtiyacıyla ilgili ‘ventral putamen’ diye adlandırılan bölümün yüksek hareketlilik gösterdiÄŸi görüldü.Sonuç olarak da çoÄŸunluk Pepsi’yi tercih etti. Öte yandan denekler hangi markayı içtiklerini bildikleri zaman sonuçlar çok büyük farklılıklar gösterdi. Bu sefer büyük çoÄŸunluk Coca Cola’yı tercih ederken, deneklerin beyinlerinin düşünceyle ilgili süreçlerden sorumlu olan orta ön korteksinde yüksek aktiviteler tespit edildi.Ãœnlü New Scientist bilim dergisinde yayımlanan araÅŸtırma sonuçlarına göre, insanların içecekler tercihleri yapmasında o içeceÄŸin tadı kadar onunla ilgili anılarının ve deneyimlerinin etkili olduÄŸu belirtiliyor.Nöro-pazarlama dönemi baÅŸlıyorBAYLOR College of Medicine öğretim üyesi nöroloji uzmanı Profesör Read Montague’in yaptığı araÅŸtırmanın sonuçlarının marka bilinirliÄŸinin en deÄŸerli ürün olduÄŸunu düşünen reklamcıları memnun edeceÄŸi savunuluyor. Bu araÅŸtırmaların tüketicilerin neyi ve neden tercih ettiklerini araÅŸtıran ‘nöro-pazarlama’ açısından da önemli olduÄŸu belirtiliyor. California Institute of Technology öğretim üyesi nöroloji uzmanı Stephen Quartz, nöro-pazarlamadan yararlanarak sinemaseverlerin bilinç altından kaynaklanan isteklerine hitap eden tanıtım filmlerinin geliÅŸtirilmesinin yolunu açmıştı.Beyin tarayıcısını 40 gönüllü üzerinde kullanan Quartz, deneklerin gözlerinin önünde duran bir aynaya çeÅŸitli sinema filmlerinin görüntülerini yansıtarak beyin aktivitelerini ölçmeyi baÅŸarmıştı. Böylece, en iyi giÅŸe yapacak yapımların tahmin edilmesine yardımcı olacak bu tekniÄŸi de film stüdyolarına satan Quartz, ‘AraÅŸtırmalar, ‘insanların tercihlerini neden yaptıklarının farkında olduÄŸu’ varsayımına dayanır. Temel bilim ise tercihlerimizi belirleyen etkenlerin birçoÄŸunun bilinç altımızla ilgili olduÄŸunu söylüyor’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!