Güncelleme Tarihi:
Kırşehir 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Selim Yılmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, pilot iller arasında bulunan Kırşehir'deki çağrı merkezinin 2013'te kurulduğunu, önce 110 itfaiye, daha sonra 112 acil sağlık ve 122 AFAD numaralarının sisteme dahil edildiğini söyledi.
Her türlü aramanın kayıt altına alındığını aktaran Yılmaz, gereksiz, asılsız ve rahatsız edici çağrılarda düşüş olmasına rağmen bunun devam ettiğini belirtti. Yılmaz, Kırşehir Valiliğinin gereksiz ve asılsız çağrıların önüne geçmek için eylül ayında genelge yayımlayarak cezai işlem uygulanacağı uyarısında bulunduğunu anımsattı.
Özellikle kötü amaçlı aramaların çağrı merkezini meşgul ettiğini ifade eden Yılmaz, "Mesela, geçen yıl birisi Çiçekdağı ilçesinden arayıp, 'Mucur'dan arıyorum, eşim doğum yapacak, çabuk ambulans gönderin' diyor. Araştırdığımızda bu kişinin Çiçekdağı Halaçlı’da yaşayan bir çoban olduğu ortaya çıktı. 2 ay bu çobanla uğraştık. 3 günde ya da haftada bir arıyordu." dedi.
"ÇOCUKLAR ARAYIP KAPATIYOR"
Çocukların anne ve babalarının telefonlarından 112'yi aramalarıyla da çok karşılaştıklarına işaret eden Yılmaz, şöyle konuştu:
"Akıllı telefonlarda acil arama tuşları var. Çocuklar eline alınca acil aramaya basıyor. Konuşmayı bile beceremiyor ama arayabiliyor. Her çağrıya sonuna kadar gidiliyor. Çocuklar bazen arka arkaya arayıp kapatıyor. Arkadaşlarımız geri dönüş yapıyor. En sonunda ailesine ulaşıyor. Aile, ‘Kusura bakmayın çocuğun elindeydi’ diyerek özür diliyor. Çağrı merkezimize gelen asılsız ve gereksiz çağrıların sayısının artmasında akıllı telefonlardan bilmeyerek arayan çocuklar da etkili oluyor."