Güncelleme Tarihi:
Türk televizyon haberciliğinde çığır açacak olan CNN Türk, Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel'in de katılımıyla Conrad Otel'de bu akşam 20.00'de yapılacak törenle yayın hayatına atılıyor. CNN Türk, kablolu yayında Bravo TV'nin frekansından, normal yayında ise EKO TV'nin yayın yaptığı frekanstan izlenebilecek. Doğan Medya Grubu ve ABD'nin önde gelen medya kuruluşu Time Warner Grubu işbirliği ile kurulan ‘CNN Türk’ haber kanalı, merkezi Atlanta'da bulunan CNN'in İspanya'da kurduğu 'CNN Plus' kanalından sonra yurtdışında yaptığı ikinci yatırımı olma özelliğini taşıyor.
YARIM SAATTE HABER
Genel Yayın Yönetmenliğini deneyimli yayıncı Ferhat Boratav'ın üstlendiği CNN Türk, Türk ekip tarafından Türkiye ve yurtdışında yaşayan Türkler için Türkçe hazırlanan bağımsız bir kanal olacak. Türkiye genelindeki temel kanallarla eş erişime sahip olacak. Her yarım saatte bir haber bülteni yayınlayacak bir haber kanalı olan CNN Türk'ün ekibi, 80 kişilik haber kadrosu, 30 yapımcı, 60'ı aşkın teknik eleman ve 20 program yapımcısının da aralarında bulunduğu toplam 230 kişiden oluşuyor. Televizyon haberciliğinin en deneyimli isimlerinin de yer aldığı ekip, 28 yaş ortalaması ile Türk medyasının en genç ekiplerinden biri olarak izleyicinin karşısına çıkacak.
24 SAAT HABER
CNN Türk, Doğan Medya Grubu'nun Türkiye ve CNN'in dünyadaki haber kaynaklarından yararlanarak haber ve programlar üretecek, aynı zamanda CNN'in dünya çapındaki 36 bürosu ve işbirliğinde olduğu 750'yi aşkın yayıncıyla ilişkide olacak, haber kaynaklarını kullanacak.
KÜLTÜRE AĞIRLIK
CNN Türk'te, haberler, hava durumu, ekonomi, spor, talk show ve tartışma programlarının yanı sıra teknoloji, kültür-sanat, tarih, sinema, müzik, çevre, gezi, moda, sağlık, iş dünyası ve otomotiv konularında programlar yapılacak. Haber kanalında, 24 saat boyunca yurtta ve dünyadaki gelişmelerin aktarılacağı ‘‘son dakika’’ haberlerine de yer verilecek.
‘‘AZ SONRA’’ YOK
CNN Türk'de yalan haber, söylentiye dayanan haber, tek yönlü haber, anlaşılmayan haber olmayacak. Gereksiz tekrarlarla dakikalarca uzatılan, buna rağmen anlaşılamayan haberler olmayacak. CNN Türk, bir haberin 15 saniyede daha anlaşılır bir şekilde verilecebileceğini kanıtlayacak. Zaman zaman 15-20 dakikaya varan ve izleyiciyi bıktıran reklam ve anons kuşakları CNN Türk'de yer almayacak. CNN Türk reklam kuşaklarını 2 dakikayla sınırlı tutacak. Amacı rating değil, çağdaş ülkeler standardında bir haber yayıncılığı yapmak olacak.
ÇABUK HABER
Türk izleyiciler, CNN Türk'ün yayın hayatına girmesiyle dünyada olup biten önemli olayları dünya izleyicisiyle aynı anda ve çabuk izleme ayrıcalığına sahip olacak. CNN'in İngilizce olarak yayınladığı önemli dünya haberleri ve ‘‘son dakika’’ haberleri özel görüntüleriyle anında CNN Türk izleyicisine kendi dilinde ulaştırılacak. CNN Türk'ün haber bültenlerini haberciler sunacak. CNN Türk'ün anchor ekibi Mehmet Ali Birand, Çiğdem Anat, Ayşenur Yazıcı, Gülay Avşar ve Ece Öztürk'ten oluşacak.
NEDEN TÜRKİYE
Bir süredir Avrupa'da yeni ortaklar bulma arayışına giren CNN International'ın geçen yıl İspanya'da kurduğu ortaklıktan sonra bu yıl Türkiye'yi seçmesinin nedenini, CNN International'ın araştırma ve geliştirmeden sorumlu Başkan Yardımcısı Kenneth Tiven şöyle açıklıyor:
‘‘Türkiye 65 milyon nüfusuyla bizim için çok önemli bir ülke. Çünkü Türkiye'den Türkçe konuşan Orta Asya cumhuriyetlerine de yayın yapma olanağı söz konusu. Bu yüzden Türkiye'de çok büyük bir medya grubunu temsil eden Doğan Grubu ile anlaştık.’’
CNN Türk Genel Müdürü Taha Akyol
Biz verdiysek haber doğrudur
CNN Türk, medya hayatında hem habercilik teknolojisi açısından hem de meslek kuralları açısından kesinlikle bir dönüm noktası olacaktır. CNN TÜRK'ün mesleki amacı, şu ilkeyi halkın doğrulamasını sağlamaktır: ‘‘Bir haberi CNN Türk verdiyse doğrudur.’’ CNN Türk'ün haberciliği ve programları kesinlikle tarafsızlık, objektiflik, kişilik haklarına saygı ve liberal demokrasi etiğine uygun olacaktır. CNN Türk kısa sürede Kafkasya ve Ortaasya'ya yöneleceği gibi sadece Türkiye'de değil uluslararası habercilikte de bir referans kaynağı olacaktır.
CNN'in yıldızları
TAHA AKYOL
Siyaset uzmanı ve yorumcusu Taha Akyol, CNN Türk'ün Genel Müdürlüğü görevini üstlenecek.
MEHMET ALİ BİRAND
CNN Türk'ün yayın kurulu üyesi ve achorman'i Mehmet Ali Birand ‘‘32. Gün’’le de perşembe akşamlarına damgasını vuracak.
FERHAT BORATAV
Deneyimli yayıncı, yayın akışına yeni bir soluk getirecek olan CNN Türk'ün Genel Yayın Müdürlüğünü yapacak.
ENİS BERBEROĞLU
Yıllarca ekonomi dünyasının nabzını tutan, deneyimli gazeteci-yazar Enis Berberoğlu CNN Türk'ün Ekonomi Müdürlüğü görevini yürütecek.
AYŞENUR YAZICI
Ayşenur Yazıcı CNN Türk'te haberleri sunan ekipte yer alacak.
ÇİĞDEM ANAT
Gazeteciliğin en yüksek standartlarının korunması amaçlayan CNN Türk'ün haber müdürlüğünü Çiğdem Anat yapacak.