OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 10, 2005 00:00
Kentlerde yaşayan orta yaşlı Çinliler, ABD'nin kitap,
sinema ve müziÄŸine ilgi duyarken, gençler elektronik, kozmetik ve tekstil ürünlerini tercih ediyor.CNN televizyonunun haberine göre, piyasa araÅŸtırma ÅŸirketi Research International'ın, yaÅŸları 20 ile 59 arasında deÄŸiÅŸen bin 140 Çinli ile yaptığı ankette, en çok tercih edilen ABD mallarının ÅŸampuan, spor ayakkabısı ve dizüstü bilgisayar olduÄŸu belirlendi. KiÅŸisel bakım ürünlerine büyük ilgi gösterdiÄŸi ortaya çıkan Çinliler; ABD malı ÅŸampuan, duÅŸ jeli ve diÅŸ macununda yeterince çeÅŸit bulamamaktan yakındı. Çin'de sayıları hızla artan ve gelecekte dünyanın en büyük hedef pazarı olması beklenen kentli orta sınıfın gençleri, daha çok kiÅŸisel bakım, giyim ve elektronik ürünlere ilgi duyuyor. Gençler, blue jean ve t-shirt gibi tekstil ürünlerini satın alırken ABD logolarının bulunmasına özellikle dikkat ediyor. Çinli orta sınıfın daha yaÅŸlıları ise, ABD malı kitap, sinema ve müzik gibi kültür ağırlıklı ürünleri tercih ediyorlar. AraÅŸtırmaya göre Çin'de, her yaÅŸ grubunda en az ilgi çeken ABD ürünleri ise sigara ve ÅŸarap. Â
button