Çilenin ilacı toplu taşımacılık

Güncelleme Tarihi:

Çilenin ilacı toplu taşımacılık
Oluşturulma Tarihi: Ocak 26, 2000 00:00

Haberin Devamı

Her kar yağdığında, İstanbul halkı, kaliteli ve yaygın toplu taşımacılığın önemini bir kere daha farkediyor.

İstanbul her kar yağdığında, hemen kilitleniyor. Özel araçlar karda iflas ediyor, taksiler ortadan yok oluyor. İstanbul halkı, iyi çalışan bir otobüs-vapur-deniz otobüsü-tren-metro ağının karlı günlerde trafiği kurtaracağını anlıyor.

Büyükşehir Belediyesi'nin trafik düzenlemesinden sorumlu APK (Altyapı, Planlama, Koordinasyon Dairesi) Başkanı Rafet Bozdoğan şöyle diyor:

‘‘Olağanüstü durumlarda toplu taşıma araçlarını tavsiye ederim. Küçük araçlar trafiğe çok fazla yüklendiklerinden tıkanmalara neden oluyorlar. İçlerinde de bir iki kişi seyahat ediyor. Ancak toplu taşıma araçlarının kaliteli hizmet verebilmesi için köprülerde geçiş üstünlüğü verilmesi gerekir. Tramvay ve hafif metroda eğim arttığında durmalar meydana gelebiliyor. Yolcu sayısının fazla olması da burada bir başka etken. Ancak biz rayları kürekle temizliyoruz.’’

Banliyö trenlerinden sorumlu TCDD'nin (Devlet Demiryolları) bir yöneticisi ise şöyle diyor:

‘‘Banliyö trenleri kar yağışından etkilenmez. Şimdiye kadar İstanbul'da hiç kapanmadı. Güvenli olduğu ve tabiat olaylarından etkilenmediği için banliyö trenleri ile yolculuğu öneriyoruz. Haydarpaşa-Gebze arasında hergün 165 tren çalışıyor. Bu kadar yoğun bir trafikte rayların buzlanması mümkün değil.’’

İETT'nin önlemleri

Karlı günlerde İstanbulluların hücum ettiği otobüsler için ise İETT, alınan önlemleri şöyle sıralıyor:

İETT'nin Büyükşehir Yol Bakım Müdürlüğü dışında kendi kar ekibi var. Kar, tipi gibi durumlarda İETT, Büyükşehir Kriz Merkezi'nin dışında kendi bünyesinde 24 saat hizmet eden bir kar mücadele departmanı oluşturuyor.

Kışa girmeden İETT'nin bünyesindeki tüm araçların kışlık bakımları yapılıyor. Her garajda tuz ve kar ekipmanlı gece nöbetçileri var. Yolda herhangi bir donmada kar ekibi müdahale ediyor. İETT'nin kendi greyderleri kepçeleri ve tuzlama araçları var.

Her otobüsün bagajında zincir hazır tutuluyor.

Ancak İETT otobüslerinde de bazen aksamalar oluyor. Müdahale edilmemiş, can tehlikesi olan yerlere araç gönderilmiyor. Kar veya don sebebi ile bazı yollarda şoför güzergah değiştirebiliyor, ama yolcuyu indiremiyor. Ya yedek otobüs bekleniyor ya da o güzergahtan geçen başka bir otobüse yolcu aktarılıyor.

Taksiciler suçluyor

Karda yolcu almadıkları için yoğun eleştirilere hedef olan taksiciler ise kendilerini savunuyor. İstanbul Taksiciler ve Otomobilciler Odası Başkanvekili Mustafa Silahyürekli şöyle diyor:

‘‘Önceki gün Asya-Avrupa bağlantısını sağlayan tüm yollarda telsizden aldığımız bütün yanıtlar aynıydı: ‘Trafik kilitlendi, kontağı kapattık. bekliyoruz.’ Bu durumda esnafımızın müşteri almamak istemesi doğal. Meteoroloji bizi üç gün önceden uyarmıştı. Ama önceki gün tüm köprü ve viyadükler buzlanmıştı. Önceden tuzlama yapılsaydı, durum bu kadar kötü olmazdı herhalde.’’

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!