Oluşturulma Tarihi: Ocak 28, 2009 00:00
Tüm dünya çapında milyonlarca fanatiği olan ve her bölümü sevenlerinin yoğun ilgisine maruz kalan Terminatör serisi, dördüncü filmi ’Terminator Salvation’ ile bu bahar aylarında beyaz perdede olacak.
Dördüncü filminde insanlarla makineler arasında başlayan savaşı konu alacak olan Terminatör serisi, seneryosuyla zaten yıllardır tartışmalara konu olan bir yapımdı. Ancak serinin son filmine finansal olarak zor günler geçiren Chrysler sponsor olunca bu tartışmalar bir anda yön değiştirdi.
Biliyorsunuz, Amerikan hükümeti otomotiv sektörünü kurtarmaya yönelik adımlarını oldukça tartışmalı bir sürecin sonunda atmaya karar vermişti. Firmalar için hazırlanan yardım paketlerinin halkın verdiği vergilerle finanse edilmesi, krizin bedelinin Amerikalı vergi mükelleflerinin üzerine yıkılması gibi yorumlara sebep olmuştu. Bu süreç sonunda alınan tedbirler doğrultusunda kriz yüzünden zor günler yaşayan Chrysler’e de 4 milyar dolarlık finansal yardım yapılması kararlaştırılmıştı. Yapılan bu yardımdan önce hazırlanan raporlarda Chrysler’in iflasın eşiğinde olduğu ve yapılacak yardımda acele edilmezse on binlerce çalışanın işsiz kalacağı belirtiliyordu. Tedarikçilerine borçlarını ödemekte güçlük çeken Chrysler’e işten çıkarmaların önüne geçmek ve yeniden yapılanmaya destek olmak amacıyla yapılan yardımın ardından da hala firmanın düze çıktığını söylemek zor.
Firmanın içinde bulunduğu sıkıntılara rağmen geçtiğimiz günlerde Terminator filmine sponsor olma kararının açıklanması Amerikan kamuoyunda tepkilere neden oldu. Bütçeleri yüz milyon dolarlarla belirtilen Terminator gibi büyük Hollywood yapımları, maliyetlerinin önemli bir kısmını sponsorlara karşılatmak zorunda. Sponsor şirketler de bu kararı pazarlama stratejileri doğrultusunda alır. Ancak krizdeki Chrysler’in hükümetten aldığı yardımlarla bu derece büyük bir yapıma pazarlama stratejisi dahilinde de olsa girişmesi gelen tepkilerin en önemli sebebi olarak gösteriliyor. Chrysler zaten kullanıcılar tarafından iyi bilinen bir firmayken ellerindeki nakiti böyle masraflı bir tanıtım yolu yerine direkt sahip oldukları modellerin tanıtılması gibi doğrudan satışları arttırmaya yönelik bir pazarlama stratejisinin daha uygun olacağı belirtiliyor. Krizden önce de General Motors ’The Transformers’ ve Ford da ’Knight Rider’ filmleriyle yaptıkları sponsorluk anlaşmaları yapmıştı. Ancak yapılan hükümet yardımları ve finansman bulmakta çekilen sıkıntılar Amerikalı üreticilerin pazarlama konusundaki bu alışkanlıklarını değiştirmeye zorluyor.