Christofle'un Ä°stanbul satışları 7 büyük kentle yarışıyor

Güncelleme Tarihi:

Christofleun İstanbul satışları 7 büyük kentle yarışıyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 13, 2003 00:00

Ä°stanbul'da ilk Christofle maÄŸazası yedi yıl önce açıldı. O zamanlar birçok müşteri için Christofle, büyükannesinin çeyizinden kalma bir antikaydı. Åžimdi Christofle'un Ä°stanbul ve Ankara satışları, Paris, Atina, San Francisco, Beyrut, Miami, Moskova ve New York'la yarışıyor. Bu marka çok eski. Endüstri devriminin ortasında, 1830'da yaratılmıştı. Charles Christofle adındaki bir giriÅŸimci gümüşten bir sofra takımı üretip soyadını markaya vermiÅŸti. 2003'te Christofle sofra aksesuvarları 40 ülkede, 75 maÄŸazada satılıyor. Gümüş çatal bıçak, gümüş hediyelik eÅŸyalar, aksesuvarlar, kristal ve porselen takımlar, masa örtüleri gibi 5 bin çeÅŸit ürünle sofra sanatının liderlerinden biri. 173 yıllık bir aile ÅŸirketi olan Christofle'ı ÅŸimdi altıncı kuÅŸaktan Maurizio Borletti yönetiyor. Borletti, iki yeni koleksiyonunu tanıtmak için Ä°stanbul'a geldi. Adam D. Tihany'nin tasarımı Urban ve Martin Zskeley'in tasarımı Tenere modelleri Christofle'un çizgisini modernleÅŸtiriyor.Christofle lüks tüketim ürün yelpazesi içinde, ama Türk toplumu için çok yabancı bir marka deÄŸil. 1860'larda Osmanlı Ä°mparatorluÄŸu sınırları içinde 10 ayrı Christofle maÄŸazası vardı. 1867'de Christofle tasarımcılarının Sultan Abdülaziz için yaptıkları masa bugün dünyanın en deÄŸerli antika parçaları arasında.Osmanlı padiÅŸahları MeÅŸrutiyet döneminde de Christofle markasına meraklıydılar. Ä°lk seçimde, padiÅŸahın isteÄŸi üzerine Fransız parlamentosunun Christofle imzalı oy sandıklarının aynısı yaptırıldı. Sonra Markiz Pastanesi, Pera Palas Oteli, Orient Express treni restoranı gibi mekanlarda Christofle çatal bıçak takımları kullanıldı. Christofle'ın donattığı bir sofrada yemek yemek tüm dünyada olduÄŸu gibi Türkiye'de de statü sembolüydü.BILL GATES, SHARON STONE VE ÃœRDÃœN KRALI KULLANIYORAristokratların markası Christofle yıllar geçtikçe her yaÅŸ ve her statüde insanı etkiledi. Christofle'ın patronu Maurizio Borletti bu durumu şöyle anlatıyor: ‘‘Tahmin edemeyeceÄŸiniz insanlar Christofle tutkunu olabiliyor. Mesela biri ayağında bir jeanle maÄŸazamıza gelip milyonlarca dolarlık özel sipariÅŸ verebiliyor. Bill Gates önemli müşterilerimizden. Sharone Ston, Donald Trump, Jacques Chirac müşterilerimiz arasında. Fas ve Ãœrdün Krallığı'na yüzyıllardan bu yana hizmet veriyoruz.’’Maurizio Borletti, Christofle Ailesi’nin altıncı kuÅŸak üyesi. Ailenin Ä°talyan kanadından geliyor. 1993'te 60 yaşındaki kuzeni emekliye ayrılınca ÅŸirketin yönetim kurulu baÅŸkanı olmuÅŸ. Christofle'ın bir aile ÅŸirketi olması onu çok gururlandırıyor. Her yıl bir sürü markanın LVMH, Gucci gibi büyük grupların ÅŸemsiyesi altına girdiÄŸini hatırlatıyoruz. ‘‘Benim gönlüm Christofle'ın aile ÅŸirketi olarak devam etmesinden yana’’ diyor. ‘‘Ama deÄŸiÅŸen dünya ÅŸartlarında Christofle markasının yok olması gibi bir durumla karşılaşırsam devretmeyi tabii düşünürüm. Dile kolay Christofle tam 173 yıllık bir marka. Bugünlere çizgisini koruyarak tam anlamıyla bir klasik olarak geldi. Ama artık çaÄŸa uymak gerekiyor. Koleksiyonu modernleÅŸtirmek ve gençleÅŸtirmek için dünyaca ünlü iki tasarımcıyla çalıştık. Adam D. Tihany daha önce bize bar koleksiyonu tasarlamıştı. Martin Szekely ile de sınırlı sayıda üretilen Christofle Haute Couture koleksiyonu için çalışmıştık. Ä°kisine de inanıyorum.’’ ADAM TIHANY URBAN'I YARATIRKEN NEW YORK'TAN ETKÄ°LENMÄ°ÅžAdam D. Tihany lokanta mimarisinde üne kavuÅŸmuÅŸ bir isim. 1948 Transilvanya doÄŸumlu. Ä°srail'de büyüdü, tasarım eÄŸitimini Milano'da tamamladı. Avrupa'da çeÅŸitli stüdyolarda çalıştıktan sonra Unigram'ın tasarım direktörü olarak Amerika'ya gitti. 1978'de kendi stüdyosunu New York'ta kurdu. Kül tablasından mobilyaya, porselen takımından fuar alanlarına kadar her ÅŸeyi tasarlıyor. KonuÅŸulan tasarımlarının başında New York'ta yaptığı Le Cirque, Jean Georges ve Bice lokantaları geliyor. Ãœnlü tasarımcı son olarak Kudüs'teki Kral David Hoteli'nin renovasyonunu ve The Time adında yeni bir butik otel yaptı. Adam Tihany New York'tan çok etkilenen bir tasarımcı. Koleksiyonuna da kentli anlamına gelen Urban adını vermiÅŸ. ‘‘Kentsel yaÅŸamda zarif sofralar yaratmaya çalıştım’’ diyor. Tasarımlarında kararlı ve düz çizgiler kullanmış. Urban koleksiyonunda bir adet yemek çatalı 47 Euro, bir yemek bıçağı ise 62 Euro.TENERE Ä°SMÄ°NÄ° AFRÄ°KA'DAKÄ° BÄ°R ÇÖLDEN ALIYOR Martin Zsekely hem mimar, hem endüstri tasarımcısı hem de heykeltıraÅŸ. En bilinen tasarımlarının başında Dom Perignon'nun ÅŸampanya kovası, Perrier sodaları ve Heineken biraları için yaptığı bardaklar geliyor. Paris'te yaşıyor ve çalışıyor. Zsekely, Christofle için Tenere'yi yaratırken çöllerden etkilenmiÅŸ. Zaten Tenere Afrika'da bir çölün ismi. Çatal ve bıçaktaki dalgalanmalar kadın vücudunun kıvrımlarını ve uçsuz bucaksız bir çölün kum tepeciklerini andırıyor. Martin Zkeley, Tenere'de tasarımı ve iÅŸlevselliÄŸi birleÅŸtirdiÄŸini söylüyor. Koleksiyonda bir adet yemek çatalı 32 Euro, bir adet yemek bıçağı 42 Euro.CHRISTOFLE TÃœRKÄ°YE KADROSUNiÅŸantaşı Abdi Ä°pekçi Caddesi, Etiler Akmerkez ve Ankara Kavaklıdere olmak üzere Türkiye'de üç Christofle maÄŸazası var. Ä°lk maÄŸaza 7 yıl önce Abdi Ä°pekçi Caddesi'nde açıldı. Maurizio Borletti, Christofle Türkiye'nin sahipleri Raymond Kant, Stella Kant ve Zeynep Madra'yla aynı dili konuÅŸtuklarını söylüyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!