ANKA
Oluşturulma Tarihi: Kasım 29, 2007 14:24
CHP Ankara Milletvekili Yılmaz Ateş, Danıştay Birinci Dairesi’nin, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek hakkında, “soruşturma açılmasına gerek olmadığı” şeklindeki İçişleri Bakanlığı kararın kaldırılmasına karar verdiğini belirterek, “Yargıda ilk kez böyle bir karar alındı. Gökçek için yargı kapısı açılıyor” dedi
CHP Ankara Milletvekili adayı Levent Gök ile birlikte Meclis’te basın toplantısı düzenleyen Ateş, AKP’nin Gökçek’i koruyucu kanatları altında daha fazla taşıyamaz hale geldiğini söyledi. Ateş, İçişleri Bakanlığının soruşturma iznini biran önce vermesini isteyerek, “Bu ülkede namuslu yargıçlar da var. Dava yeni İçişleri Bakanı Beşir Atalay’ın önünde. Yeni Bakan, Gökçek’e koruyucu kalkan olmamalı, Gökçek yargıya hesap verebilmeli” dedi.
13 YILDIR BAŞKAN
Ateş,
seçim dönemi İçişleri Bakanı Osman Güneş döneminde, Gökçek ile ilgili şikayetler konusunda, “soruşturmaya gerek olmadığı” kararının verildiğini ve bunun ardından Danıştay’a başvurduklarını söyledi.
Ateş, “13 yıldır Ankara’nın imkanlarını çarçur eden Belediye Başkanı’nın yargılanmasını sağlama zamanı geldi” dedi.
CHP’li Ateş ve Gök’ün başvurusu üzerine Danıştay Birinci Dairesi tarafından verilen kararda, “itirazların kabulü ile İçişleri Bakanı tarafından şikayetin işleme konulmamasına ilişkin olarak verilen 9.7.2007 günlü kararın kaldırılması” ifadesi yeraldı.
GÖKÇEK HAKKINDAKİ İDDİALAR
CHP’liler, Cumhuriyet Başsavcılığı’na ve Danıştay’a yaptıkları başvurularda Gökçek’in “görevi kötüye kullanma” suçundan yargılanmasını istediler. CHP’lilerin şikayetlerinde, Gökçek ile ilgili şu iddialar dile getirildi:
- 1994 yılında Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’nde, “Ankara Ulaşım Planı” kabul edildi. Buna göre, Kızılay- Çayyolu güzergahı metro yapılacağı düşüncesiyle nüfus yoğunluğuna açıldı. Ancak Gökçek bunu rafa kaldırdı ve Akay kavşağı yapımı ve Eskişehir yolunun genişletilmesine girişti. Eskişehir ve Konya yolunun genişletme çalışmalarına 17 milyon dolar harcandı.
- 74 milyon dolara malolacağı açıklanan Ankaray’ın Çayyoluna uzatılması girişimi sırasında milyonlarca dolar toprağa gönüldü, bu hat için TBMM bahçesinin bir bölümü istasyon yapılacağı gerekçesiyle tahrip edildi. Bir süre sonra Ankaray’ın Çayyolu’na uzatılmasından vazgeçildi ve tekrar Kızılay-Çayyolu metro projesine dönüldü.
- Yapımı devam eden metro hatlarının sadece inşaat kısımları yapılıyor. Hiçbir metro hattında elektronik ve mekanik aksama ilişkin çalışma yapılmıyor. Ankara halkı yıllardır “metro yapılıyor” görüntüsü altında kandırılmıştır.
- Metro yapılacağı iddiasına rağmen, aynı güzergahta yol genişletme çalışmaları ve yeni yapılanların bozulup yeniden yapılmasıyla tahminen 500 milyon dolar harcandı. Ancak bunlar her yıl yapılıp yeniden sökülüyor, asfaltlar yeni döküldüğü halde yeniden sökülebiliyor.
- Eskişehir yolunda, Konya yolundan ODTÜ girişine kadar olan bölümde yol genişletilmesi çalışması adı altında yapısal ve bitkisel düzenlemeler yapıldı. Bu işler için 15 milyon dolar harcandı ama bu çalışmalar vazgeçilerek bu defa aynı alanda metro çalışması için büyük paralar harcandı. 2004-2006 yılları arasında yol genişletilmesi çalışması sırasında yapılan duvar ve bazı metro bölümleri yıkılarak yol genişletme çalışmaları yapıldı.
- Fen İşleri Daire Başkanlığı sorumluluğunda yapılması gereken bu çalışmalar ASKİ Genel Müdürlüğü’ne yaptırılarak büyük miktarda para heba edildi.