OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 12, 2004 00:00
Türkiye'de otomobil sektörünün nostaljilerde kalan markası Chevrolet, yeniden hayranlarıyla buluÅŸuyor. General Motors'un Opel ve Saab markalarından sonra, 3. markası Chevrolet de Türkiye pazarında hizmet vermeye baÅŸladı.General Motors, 1950-1960'lı yıllarda, özellikle yerli üretimden önce yurtdışından gelen Chevrolet otomobillerinin ağırlığının bulunduÄŸu Türkiye'ye resmi olarak Chevrolet markasını ilk defa bu kez getiriyor. Satış, servis, yedek parça hizmeti sunan 23 bayi ile hizmet verecek Chevrolet'nin ürün gamında 5 kapılı Kalos HB ve 4 kapılı sedan versiyonları, 4 kapılı Lacetti sedan, Rezzo ve Evanda yer alıyor. Tasarımları ünlü Ä°talyan tasarımcıları Giugiaro ve Pininfarina tarafından yapılan Chevrolet, satış sonrası 3 yıl ya da 100 bin kilometre mekanik garanti veya yolda yardım hizmeti sunuyor.    Chevrolet'in tanıtım toplantısında konuÅŸan Chevrolet Türkiye Genel Müdürü Peter Fahrni, logosu papyona benzetilen Chevrolet'in için ''Papyon geri döndü'' ifadesini kullandı.       Chevrolet Türkiye ÅŸirketinin Aralık ayında kurulduÄŸunu belirten  Peter Fahrni, ''Chevrolet Türkiye, Ä°zmir Torbalı'da odaklanmış kurulu bir ÅŸirket olacaktır. Hem Opel hem de Saab ile ortak çalışmalar yürütecektir'' dedi. Pazarlama ve satış sonrası hizmetler için Chevrolet'e ayrılmış özel bir ekipleri olacağını bildiren Fahrni, daha az bedel karşılığında daha çok hizmet sunmaya, Türkiye'deki bütün hanelere mümkün olduÄŸunca ulaÅŸmaya çalışacaklarını söyledi.      Ürünleri, kaliteli ve uygun ekonomik fiyatlarla sunacaklarını anlatan Fahrni, ''Oldukça güvenliyiz. Ve cesur bir ÅŸekilde kararlı adımlarla ilerliyoruz. Türkiye'ye, otomobil endüstrisi için oldukça üst standartlarda kararlılıkla geldik'' dedi. Peter Fahrni, bir soru üzerine, bu yıl için 7 ila 10 bin araç satmayı, bayi aÄŸlarını da 35-36'ya çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi.     "TÃœRKÄ°YE MUAZZAM POTANSÄ°YEL SAÄžLIYOR"General Motors'un Avrupa'da Satış, Pazarlama ve Satış Sonrasından Sorumlu BaÅŸkan Yardımcısı Jonathan Browning de, Türkiye'de otomotiv sektörü için geliÅŸmenin olabileceÄŸi bir ortam bulunduÄŸunu söyledi.    Türkiye'deki pazarın kendileri için en önemli büyüme alanlarından biri olduÄŸunu vurgulayan Browning, ''Geçen yıl Opel ve Saab markalarımızda yüzde 170'lik bir büyüme gördük. General Motors pazar payı, Türkiye tarihinde ilk defa yüzde 9'a yükseldi. Bundan daha da güçlü bir ÅŸekilde büyümek istiyoruz'' diye konuÅŸtu. Jonathan Browning, Chevrolet'in çok büyük büyümeyi temsil eden bir pazar için ideal araçlar olduÄŸunu ifade ederek, ''Türkiye, 70 milyona yaklaÅŸan nüfusuyla bütün satışlarımız için muazzam potansiyel saÄŸlıyor. Türkiye'de Chevrolet markasıyla ilgili çok ÅŸey bekliyoruz'' ÅŸeklinde konuÅŸtu.    Türkiye'deki operasyonlarının kendilerinin Avrupa'daki ilk operasyonlarından biri olduÄŸuna iÅŸaret eden Browning, ''General Motors'un bütün markaları entegre etme stratejisi, ÅŸirketin tek aile yaklaşımını yansıtıyor. Bu yıl ileriki tarihlerde Türkiye'deki tüm operasyonlarımızın adını General Motors Türkiye olarak deÄŸiÅŸtireceÄŸiz'' dedi. Soruları da yanıtlayan Jonathan Browning, Chevrolet'in Opel'in satışlarını etkileyip etkilemeyeceÄŸine iliÅŸkin bir soru üzerine, Opel ve Chevrolet müşterileri arasında kesin çizgiler olduÄŸunu, müşteriler açısından bir kayma olacağını düşünmediÄŸini söyledi. General Motors Daewoo Oto & Teknoloji Åžirketi'nin Avrupa'dan Sorumlu BaÅŸkanı Erhard L. Spranger de, Türkiye'nin Avrupa'da Chevrolet'in en önemli pazarlarından biri haline geleceÄŸini kaydetti. Bir gazetecinin, ''Chevrolet markasının Türkiye'de nostaljik bir adı var. Chevrolet, yıllar sonra bu imaj üzerine yeni birÅŸey mi inÅŸa edecek?'' sorusu üzerine Spranger, Chevrolet'in her zaman deÄŸer timsali bir marka olduÄŸunu, odak noktalarının da deÄŸerlilik, mükemmelliyet, fiyat ve deÄŸer arasındaki parallellik özelliÄŸinin sürdürülmesi olacağını söyledi.         ANAHTAR TESLÄ°M FÄ°YATLARI 19 MÄ°LYARDAN BAÅžLIYORChevrolet Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürü Murat Aydın ise, yeni ürünler hakkında bilgi verdi. Kalos HB'nin anahtar teslim fiyatının 19 milyar 367 milyon lira olduÄŸunu belirten Aydın, Kalos sedanın 21 milyar 692 milyon lira, Rezzo'nun 30 milyar 727 milyon lira, Evanda'nın da 42 milyar 248 milyon lira anahtar teslim fiyatından satışa sunulduÄŸunu bildirdi.    Aydın, Lacetti HB ürününün ise Nisan ayında Türkiye pazarına sunulacağını belirterek, ''Bu yılki satış hedefimiz, 7-10 bin adet arasında olacaktır. Bunun yüzde 39'unu Kalos sedan ve yüzde 25'ini Kalos HB'in oluÅŸturmasını bekliyoruz'' dedi. Murat Aydın, bir soru üzerine, Chevrolet'nin ilk olarak hizmet vereceÄŸi 23 bayinin Opel bayisi olacağını bildirdi.Â
button