Cherokee, yeni görünümü ve dizel motoruyla iddialı

Güncelleme Tarihi:

Cherokee, yeni görünümü ve dizel motoruyla iddialı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 22, 2004 00:00

JEEP Cherokee ve Cherokee Renegade, yeni dizel motor seçeneÄŸi ve yepyeni görünümleri ile Kasım ayında Türkiye’de yaklaşık 46 bin Euro’dan baÅŸlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Yeni Jeep Cherokee’nin dış tasarımı; yeni ön panel, ızgara, sis farları, geniÅŸ çamurluklar, gövde yan kaplamaları ve standart donanımda sunulan yeni tavan rayları ve jantlar ile yeni bir görünüme kavuÅŸmuÅŸ. Tamamen yenilenen ön ızgara, ön panel ve çamurlukların eÄŸimli çizgisini sürdürerek daha iyi korunmaları amacı ile, park/dönüş sinyali lambalarının daha yükseÄŸe konumlandırılmasını saÄŸlayan köşe çamurluklar eklenmiÅŸ. İç mekan da iyileÅŸtirmelerden nasibini alıyor. Tüm modellerde kullanılan açık renkli döşemeler ferahlık hissi verirken; 300C modelinin koltuklarında kullanılan süngerin Jeep Cherokee modellerinde de kullanılmaya baÅŸlanması aracın konforunu artırmış. Eskisine oranla uzunluÄŸu 5 milimetre ve geniÅŸliÄŸi 10 milimetre artırılan koltuklar iri yapılı kiÅŸilere de yeterli konforu sunuyor.YENÄ° OTOMATÄ°K ÅžANZIMANJeep Cherokee ve Cherokee Renegade modellerinde; 5 ileri vitesli otomatik ÅŸanzımanla donatılmış, deÄŸiÅŸken geometrili yeni 2.8 litrelik ‘Common-Rail’ turbo dizel motor sunuluyor. 2.8 litrelik Common-Rail dizel (CRD) motor 1.800 d/d’de 400 Nm ile sınıfının en yüksek tork deÄŸerine, 3 bin 500 kilogram ile en yüksek römork çekme kapasitesine ve 725 kilometre ile de en uzun menzile sahip. 16 sübaplı turbo beslemeli motor 163 beygir güç sunuyor ve saatte 174 kilometrelik maksimum hıza ulaşıyor. BeÅŸ ileri vitesli otomatik ÅŸanzıman, bu motorla isteÄŸe baÄŸlı olarak sunulurken altı ileri ÅŸanzıman standart donanımda yer alıyor. Vites manuel kullanıma da imkan tanıyor. Ortalama yakıt tüketimi ise 100 kilometrede 9.9 litre. DiÄŸer iki benzinli motor ise seriyi tamamlıyor. 3.7 litrelik V6 benzinli motor 5.200 d/d’de 204 beygir güç ve 3.700 d/d’de 307 Nm’lik maksimum torkunu üretiyor. Bu motorla 4 ileri otomatik ÅŸanzıman standart olarak sunuluyor. Araç maksimum 180 kilometre hıza ulaşırken, 100 kilometrede ortalama 13 litre yakıt tüketiyor. 2.4 litrelik 4 silindirli motor ise 5.200 d/d’de 147 beygir güç ve 4.000 d/d’de 215 Nm tork üretiyor. 6 ileri düz ÅŸanzıman standart donanımda sunulan aracın, maksimum hızı saatte 167 kilometre ve ortalama yakıt tüketimi ise 10.5 litre.Yeni modelde ‘Command-Trac’ ve ‘Selec-Trac’ olmak üzere iki farklı dört tekerlekten çekiÅŸ sistemi bulunuyor. Her iki sistemde de yüksek ve düşük olmak üzere iki hız kademesi bulunuyor. Düşük hızda motor gücü, kayaların üstünden geçerken veya bir tekne çekerken optimum performansı elde edilmesi için torku birkaç kat artıran bir diÅŸli takımı üzerinden aktarıyor ve zorlu koÅŸullarda sürücünün hakimiyetini artırıyor. Tüm modelerde ABS ve EBD standart olarak sunuluyor. Sport modelinde 16 inç çapındaki beÅŸ kollu çelik jantlar standart, boyalı alaşım jantlar ise opsiyonel olarak sunuluyor. Renegade modellerinde 16 inç’lik alaşım jantlar, Limited modellerinde ise yüzeyleri iÅŸlenmiÅŸ 16 inç’lik jantlar standart donanımda yer alıyor.Yenilenen Grand Cherokee 2005’te gelecekJeep ailesinin en popüler üyelerinden birisi olan Grand Cherokee’nin yeni versiyonu tanıtıldı. Asfalt ve arazi performansı bir önceki modele göre hayli geliÅŸtirilen Grand Cherokee güçlü bir motor ailesine sahip olacak. Yeni Grand Cherokee, 2005 yılının ilk yarısında satışa sunulacak.Önde markanın yedi kanallı klasik tasarımı korunurken, yeni farlar daha fazla aydınlatma yüzeyleriyle dikkat çekiyor. Ayrıca yuvarlatılan yeni tasarım sürtünme direncini düşürerek yakıt ekonomisi getiriyor. Arka kısımdaki, eskisine göre büyüyen stop lambaları ise aracın modern kimliÄŸini vurguluyor. İç mekandaysa çift renkli döşeme kullanılmış. Selefine göre daha fazla baÅŸ mesafesi sunan modelin döşeme kalitesi de yükseltilmiÅŸ. Ön panelde ise teknolojinin son nimetlerini görmek mümkün. Bu ekipmanlar arasında GPS ve navigasyon sistemi ile arka koltuk sırtlıklarında da bir ekranı bulunan DVD sistemi sayılabilir. Yeni Grand Cherokee üç yeni çekiÅŸ teknolojisine sahip olacak. ‘Quadra-Trac I’ ismi verilen ilk teknoloji, aracın sürekli dört çeker olarak ilerlemesini saÄŸlayacak. Bu teknolojide herhangi bir aktarma kutusu veya diÅŸlisi bulunmuyor. ‘Quadra-Trac II’ teknolojisindeyse araç zorlu koÅŸullarda patinajı önleyen bir dört tekerlekli çekiÅŸ sisteminden güç alıyor. Bu teknolojide vitesler elektronik olarak kontrol edilebiliyor. Son teknoloji olan ‘Quadra-Drive II’ ise elektronik sınırlı kaymalı diferansiyelle dikkat çekiyor.Yeni Grand Cherokee’de yeni geliÅŸtirilen 5.7 litre hacminde bir V8 motor kullanılacak. Ä°stenildiÄŸinde silindir sıralarından birinin iptal edildiÄŸi motor böylece yüzde 20 daha az yakıt tüketmiÅŸ olacak. Mercedes S-Serisi’nden tanıdığımız bu teknoloji ilk kez bir arazi aracında kullanılmış oluyor. Maksimum torkunun yüzde 90’nını 2400 ile 5100 d/d arasında verecek olan bu motor aracın her türlü koÅŸulda rahatlıkla ilerlemesini saÄŸlıyor. Bunun yanında eski versiyondaki 3.7 litrelik motor yeni araçta 4 litrelik versiyonuyla deÄŸiÅŸtirilecek. Ayrıca ilerleyen zamanlarda 4.7 litrelik bir motorun da aileye dahil olması bekleniyor. Modelin yeni geliÅŸtirilen önde tam bağımsız süspansiyonları kolay kullanım ve kontrol saÄŸlıyor. Yeni süspansiyonlar sayesinde aracın dönüş çapı da selefine göre düşüyor. Arkadaki beÅŸ noktadan baÄŸlı süspansiyon geometrisiyse yol tutuÅŸ performansını artıracak. Ayrıca 5.7 litrelik versiyonda sunulacak olan DHS teknolojisiyle aracın yüksekliÄŸi yol koÅŸullarına göre ayarlanabiliyor. Bunun yanında ilk kez sunulan ESP sistemiyle araç zorlu virajlardan güvenle çıkabilecek. Tüm modellerde ekonomi amaçlı beÅŸ ileri vitesli otomatik ÅŸanzımanlar kullanılacak. ERS ismi verilen sistem yardımıyla sürücü ister tam otomatik isterse yarı otomatik olarak vites deÄŸiÅŸtirebilecek. Bu manuel kullanıma imkan verdiÄŸinden arazi koÅŸullarında ve performans isteklerinde kullanımı kolaylaÅŸtırıyor.Grand Vitara kendini arazide gösteriyor4x4 arazi araçlarıyla tanınan Suzuki, amiral gemisi Grand Vitara’yı yeniledi. Türkiye’de 36 milyar 975 milyon liradan baÅŸlayan fiyatlarla satışa sunulan Grand Vitara, artırılan kalitesiyle göze çarpıyor. Grand Vitara, 1.6 litre, 2.0 litre ve 2.5 litre olmak üzere 3 ayrı motor seçeneÄŸine ve 3 ve 5 kapı olmak üzere iki farklı karosere sahip. Yeni Grand Vitara’ya önden bakıldığında, kendinden emin, yüksek yapılı bir arazi aracı olduÄŸu görülüyor. GeniÅŸ radyatör ızgarasının üst kısmındaki krom çıta, sis farları gibi ayrıntılar araca şıklık katıyor. Araca yandan bakıldığında ise alt yüksekliÄŸi, 2.5 metreden biraz daha kısa olan dingil mesafesi ve 16 inçlik 5 kollu alaşım jantlara sahip büyük boyutlu lastikler, Grand Vitara’nın arazi yeteneÄŸini ortaya koyuyor. Ayrıca aracın burnu ve arkası kısa olduÄŸu için, tırmanma açısı da oldukça geniÅŸ. Arka tarafta ise klasik Suzuki tasarımını görmek mümkün.İç mekana ilk bakıldığında, artan kalite ve geliÅŸtirilmiÅŸ dizayn fark ediliyor. Eski Vitara’larla karşılaÅŸtırıldığında yeni Grand Vitara’nın iç mekanı çok farklı bir imaj çiziyor. Kaliteli malzeme ve işçilik, üst sınıf 4x4’lere yakışan şıklıktaki ön konsol ve geniÅŸ iç mekan, bir arazi aracında olduÄŸunuzu unutturmuyor. Çift airbag, EBD destekli ABS ve kapı içi çelik barlar ile aktif ve pasif güvenlikte yeterli bir seviyede bulunan Suzuki Grand Vitara, yoldaki hissiyle sürücüsüne güven veriyor.Grand Vitara, arazi vitesiyle manuel olarak 4x4 veya 4x2 olarak kullanılabiliyor. Asfaltta bir yol tutuÅŸ problemi bulunmayan Vitara, esas becerilerini araziye çıkılıp 4 çeker sistemi devreye sokulduÄŸunda sergiliyor. 5 ileri manuel ÅŸanzımana sahip olan araçta, ayrıca çekiÅŸi kontrol eden bir de arazi vitesi bulunuyor. 2 çekerden 4 çekere geçiÅŸ, bu vites koluyla gerçekleÅŸirken, 4x4 sisteminin de ‘high’ ve ‘low’ olmak üzere 2 farklı konumu var. Uzun diÅŸli oranlı ‘high’ konumu, ÅŸehir içi ve otoyolda 4x4 kullanımını mümkün kılıyor. ‘Low’ konumunda ise, arazide düşük sürat ama kararlı bir çekiÅŸ elde ediliyor. Grand Vitara 5 kapılı versiyonda, ABS+EBD, sürücü ve yolcu hava yastıkları, çocuk kilidi, hidrolik direksiyon, ısıtmalı ön koltuklar, elektrikli camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, elektrikli ve ısıtıcılı dikiz aynaları, otomatik klima, dış sıcaklık göstergesi, harita lambası, yükseklik ayarlı sürücü koltuÄŸu, ön ve arka koltuk kol dayama, yolcu koltuÄŸu altında çekmece, yatırılabilir arka koltuklar, direksiyondan kumandalı radyo-CD teyp, port bagaj rayları standart donanımda bulunuyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!