Oluşturulma Tarihi: Kasım 24, 2003 00:00
Avrupa ve ABD'de patlama yapan ‘‘metroseksüel erkek’’ modası, Latin Amerika'da da hızla yayılıyor. Che Guevara ve Zapata'yı yaratan tango ve devrim toprakları, artık Ricy Martin ve David Beckham'a selam durmaya baÅŸladı. Metroseksüellik dünyada hacmi 9 milyar dolara ulaÅŸan ve hızla geniÅŸleyen bir endüstri haline geldi.Küpe takan, güzellik salonlarına giderek manikür ve pedikür yaptıran, kaÅŸlarını incelten, zevkli giyimden hoÅŸlanan ve diÅŸi yanlarını sergilemekten çekinmeyen, ancak eÅŸcinsel olmayan erkeklere metroseksüel deniliyor. Ãœnlü futbolcu David Beckham, Hollywood'un en sevilen yıldızlarından Ben Affleck ve Justin Timberlake metroseksüelliÄŸin önderleri olarak görülüyor. ABD'de erkek güzellik ve bakım piyasası 2.4 milyar dolar, Avrupa'da ise 3.8 milyar dolara ulaşırken, Latin Amerika'da da patlama yapan metroseksüellik halen yılda 3 milyon dolarlık bir pazarı oluÅŸturuyor.Arjantin'de estetik ameliyat yaptıran erkeklerin sayısı giderek artıyor. Meksika'da reklam panolarındaki sakallı sert erkeklerin yerini metroseksüel erkek modeller süslemeye baÅŸladı. Porto Riko'da, erkek güzellik salonlarının sayısında patlama oldu. ABD'nin çeÅŸitli gazetelerinde köşe yazıları yayınlanan Maureen Dowd, ‘‘BaÅŸkan George W. Bush'un metroseksüel bir bakımı gözden geçirmesi gerektiÄŸini’’ yazdı. Komedyen Bill Maher, Demokrat Parti baÅŸkan aday adayı Senatör John Edwards'ı ‘‘Breck’’ marka ÅŸampuan reklamlarındaki kadınlar ile kıyasladı. Edwards da ‘‘Ben o kadınlardan daha güzelim’’ diyerek yanıt verdi.Güzellik ürünleri yapan Neutrogena ÅŸirketi BaÅŸkanı John Hall, metroseksüel piyasanın geniÅŸlemeye devam edeceÄŸini ve kozmetik alanındaki birçok firmanın erkekler için özel ürünler yaptığını kaydetti.Â
button