Güncelleme Tarihi:
OLAY YERİNDEN İLK GÖRÜNTÜLER...
TÜRKİYE'DEKİ UÇAK KAZALARI...
Uçak enkazından çıkarılan cesetlerin üzerindeki cep telefonlarının çalması, Atlasjet'e ait MD-83 tipi uçağın düşmesinin ardında inanılmaz bir ihmalin bulunması ihtimalini güçlendirdi. Uçağın inişe geçtiği sırada cep telefonlarının açılmış olabileceği ihtimaline karşı, kaza bölgesinin yakınındaki baz istasyonlarından alınan sinyaller incelenecek.
MUTLAKA ARAŞTIRILMALI
Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Öğretim üyesi Prof. Dr. Selim Şeker, cep telefonlarının uçuş güvenliğini etkilediğine dikkat çekti. Prof. Dr. Şeker, "İniş ve kalkışta normal seyre göre cep telefonunun açık olması daha risklidir" diye konuştu. Şeker, yapılan uyarı ile kapatma arasındaki zaman kaybının uçağın elektronik sistemlerinin bozulması için yeterli olacağını vurguladı. Isparta'daki kazada tüm detayların iyi incelenmesi gerektiğini belirten Şeker, "Cep telefonunun kazaya neden olabileceği konusunun araştırılması gerektiğini düşünüyorum" açıklamasında bulundu.
FREKANS KARIŞIR
21 yıl hava kuvvetlerinde 22 yıl da sivil havacılıkta pilotluk yapan Pilotlar Birliği Onursal Başkanı Necmi Ekici de cep telefonlarına dikkat çekti. Ekici, cep telefonlarının yaydığı frekansların, uçakların noktalarını belirlemek için aldıkları sinyallerle birbirini tutabileceğini kaydederek şöyle dedi: "Uçaklar özellikle iniş sırasında konumlarını doğru alabilmek için yerdeki üç farklı noktadan sinyal alırlar. Bu sinyallere göre konumlarını belirleyerek alana inerler. Ama iniş sırasında cep telefonu çalışıyorsa uçağın aldığı sinyaller karışabilir."
GSM OPERATÖRLERİ İNCELEYECEK
Uçak kazasındaki sır perdesinin aralanabilmesi amacıyla, kaza bölgesinin yakınındaki baz istasyonlarından alınan sinyallerin inceleneceği bildirildi. Bu arada, GSM operatörlerinden yapılan telefon aramalarının araştırılması da gündemde.