‘Cep’te alan kodu tekelini kaldırın rekabeti getirin

Güncelleme Tarihi:

‘Cep’te alan kodu tekelini kaldırın rekabeti getirin
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 19, 2005 00:00

AVEA Genel Müdürü Cahit Paksoy, dünyada GSM operatörlerinde özel alan numaralarının olmadığını belirterek, ‘Türkiye’de GSM pazarında gerçek rekabet ortamının saÄŸlanması için operatörden operatöre alan numarası taşınmasına olanak saÄŸlanmalı’ dedi. AVEA Genel Müdürü Cahit Paksoy, ‘dünyada GSM operatörlerinde özel alan numarası olmadığını’ savunarak, ‘Türkiye’de gerçek anlamda rekabet ortamının saÄŸlanması için operatörden operatöre alan numarası taşınmasına olanak saÄŸlanmalı’ dedi. Paksoy, cep telefonu abonelerinin ister 532’yle, ister 555’le, isterse 542’ye baÅŸlayan alan kodları olsun, bunların istedikleri GSM operatöründen hizmet almalarının saÄŸlanması gerektiÄŸini belirtti.NUMARA AYNI, YA ALAN KODU: Aria-Aycell birleÅŸmesinden doÄŸan Avea’nın birinci yılını doldurması yaklaşırken basınla bir sohbet toplantısı düzenleyen Cahit Paksoy, iki önemli operatörün hizmet verdiÄŸi pazara üçünçü operatör olarak girdiklerini hatırlattı. Paksoy, şöyle konuÅŸtu: ‘Bizim giriÅŸimiz pazarı canlandırdı, hareket ve rekabet getirdi. Ancak, önümüzde rekabeti kısıtlayıcı engeller var. Ben sadece hiç cep telefonu kullanmamış müşterilere deÄŸil, mevcut operatörleri kullananlara da hitap etmek istiyorum. ‘Aynı numarayı veriyorum, gel bize’ diyorum, ‘GSM alan kodum ne olacak, alıştım ben ona’ yanıtı alıyorum. Öyleyse bu engelin ortadan kalkması lazım. Operatöre özel alan kodu dünyada yok. Bizde de olmasın. Rahatça rekabet edelim, tüketici bundan kazançlı çıksın.’DAKÄ°KASI 25 SENTE Ä°NDÄ°: 1999-2001 döneminde cep telefoni görüşmelerinin dakikasının 1 milyon lira düzeyinde olduÄŸuna dikkat çeken Cahit Paksoy, ÅŸunları söyledi: ‘Özellikle Avea’nın ürün çeÅŸitliliÄŸi ve rekabete açık tavrıyla bugün cep telefonunda bir dakikalık konuÅŸmanın maliyeti 20-25 sente kadar düştü. Görüyorsunuz, rekabet tüketicinin ne kadar yararına oluyor.’KONUÅžMA SÃœRESÄ° UZUYOR: BaÅŸlangıçta ayda 2.5 saat dolayında olan cep telefonuyla konuÅŸma süresinin özellikle vergilerin ağırlaÅŸması ve krizlerin etkisiyle düştüğünü vurgulayan Paksoy, ÅŸunları dile getirdi: ‘Cep telefonunda aylık konuma süresi 56 dakikaya kadar düşmüştü. Ekonomideki düzelmenin de etkisiyle süre ÅŸimdi yeniden artmaya baÅŸladı. 1 saat 10 dakika oldu. Aylık 1.5 saate doÄŸru gidiyoruz. Ancak, yaÅŸadığımız iletiÅŸim çağında bu süreler çok düşük, artması gerekiyor.’ORTAKLAR ARKAMIZDA: Paksoy, Avea’nın yüzde 40 ortağı konumunda olan Telecom Italia’nın, ‘Türk Telekom’u biz alamazsak, Avea’dan da çekilebilerez’ mesajı verdiÄŸinin hatırlatılması üzerine şöyle konuÅŸtu: ‘Biz Avea yönetimi olarak Türk Telekom, Telecom Italia ve Ä°ÅŸ Bankası’nın, yani üç ortağımızın da tüm desteÄŸini arkamızda görüyoruz. Daha yeni sermaye artırım kararı aldılar.’TELEKOM’U YÃœKSELTÄ°R: Paksoy, ‘Avea, Türk Telekom’un deÄŸerini yükseltir mi,düşürür mü?’ sorusunu, ‘Ne demek düşürmek? Elbette yükseltir. Bakın ‘boÅŸ aÄŸaca kimse boÅŸuna taÅŸ atmaz’ derler. Ben yapılan tartışmaları böyle deÄŸerlendiriyorum.’Havyarla bir tutulduk, üzüldük bize binen vergi halka yansırAVEA Genel Müdürü Cahit Paksoy, hükümetin lüks malların Özel Tüketim Vergisi’ni (ÖTV) artırması kararından cep telefonlarının da ciddi ölçüde payını aldığını hatırlatarak, şöyle konuÅŸtu: ‘Açıkçası cep telefonunu da havyarla birlikte lüks saymaları bizi üzdü. GeldiÄŸimiz noktada hem operatörler, hem cep telefonu satışları üzerindeki vergiler sınıra dayanmış durumda. Faturanıza bakın, vergi oranı yüzde 66’yı buluyor. Bu çok yüksek. Cep telefonunu, iletiÅŸimi lüks görmek yanlış. Ä°letiÅŸim lüks deÄŸil, ihtiyaçtır. Cep telefonu üzerine yeni vergi düşünmek bir yana, mevcutları düşürmenin yolunu aramak gerekir. Ayrıca, uzun dönemli plan yapıp, pazarlama teknikleri geliÅŸtiriyoruz, aniden binen vergiler, tüm planları altüst ediyor. Böyle bir ortamda yabancı sermaye nasıl güvenli kalsın. Åžu unutulmasın ki, cep telefonuna gelecek her vergi ister istemez müşterilerimizin faturalarının bir köşesine girecektir.’Tarkan Türkiye’nin devi Avea da çok iddialıAVEA Genel Müdürü Cahit Paksoy, reklamlarında Tarkan’ın rol almasını şöyle deÄŸerlendirdi: ‘Bugün Çin’e gidin, orada bile Tarkan biliniyor. Tarkan, Türkiye’nin dev bir markası. Avea da iddialı bir marka. Marka bilinirliÄŸimizi daha yüksek tutup, kalıcı yapmak istiyoruz. Tarkan’la baÅŸlayan atağımızı sadece TV reklamları olarak algılamayın. Tarkan’la konserlerimiz, promosyonlarımız olacak. Bunların hepsinin bize katkısı olacağına inanıyoruz.’8 milyar dolar harcadık bunu çıkarmalıyızAVEA Genel Müdürü Cahit Paksoy, Aycell ile Aria’nın 2’şer buçuk milyar dolar ayrı ayrı lisans bedelleri dahil olmak üzere Avea’ya ortakların harcadığı paranın yatırımlarla birlikte 8 milyar doları bulduÄŸunu belirterek ÅŸunları söyledi: ‘Türkiye’de rekabet ortamı bizim tüm yeni ürün geliÅŸtirme çabalarımıza karşın hálá çok kısıtlı. Bizim harcadığımız 8 milyar doları bir ÅŸekilde çıkarmamız gerekiyor. Bu da serbest rekabet ortamının saÄŸlanması ile mümkün olur.’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!