Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Kasım 12, 2007 00:00
Cep telefonu pazarında dört yıl önce yüzde 2’lik pazar payına sahip olan Samsung, yeni dağıtıcısıyla pazar payını yüzde 43’lere çıkardı. Samsung’un dağıtıcısı Telpa’nın Başkanı Sebahattin Yaman, bu yılı yüzde 43’lük pazar payıyla bitireceklerini belirterek, gelecek yılın ikinci yarısında cirosal liderliği de yakalamak istediklerini söyledi.
GÜNEY Koreli cep telefonu üreticisi Samsung’un Türkiye’deki pazar payı Türkiye dağıtıcısı olan Telpa’nın pazarda gösterdiği başarıyla yüzde 2’lerden yüzde 43’lere çıktı. Telpa’nın hedefi, Samsung’u cirosal alanda 2008’in ilk yarısında cep telefonu pazarında lider konuma getirmek. 2003 yılında Türkiye’deki dağıtıcısını değiştiren Samsung, pazarda son sıralardan kısa sürede ikinciliğe oturdu. Samsung’un başarısında en büyük etkenlerden biri olarak dağıtıcısı Telpa’nın yönetim ve işletim ağı görülüyor.
YÜZDE 2’DEN, YÜZDE 43’E: Telpa Yönetim Kurulu Başkanı Sebahattin Yaman, Samsung’un faaliyet gösterdiği ülkeler arasında Türkiye’nin daha önceden en son sıralarda yer aldığını ve yüz karası olarak gösterildiğini belirterek, yüzde 2 pazar payı varken dağıtıcılığını aldıkları Samsung’u teknik servis, satış sonrası destek, pazarlama, eğitim gibi uygulamalarıyla şu anda yüzde 43’lük pazar payına ulaştırdıklarını söyledi. Pazarda satış adetlerindeki liderlik yanında, gelecek yılın ikinci yarısında cirosal liderliği de hedeflediklerini kaydeden Yaman, 2008’de satılan her üç telefondan birinin Samsung olmasını sağlamaya çalışacaklarını vurguladı.
BAYİ SAYISI 4 BİNE ÇIKTI: Türkiye’de sürekli yükselen bir pazar paylarını olduğunu dile getiren Yaman, 290 bayi sayısını da 4 bine çıkardıklarını aktardı. Tüketiciyi tanıyarak satış sonrası faaliyetlere önem verdiklerini ve bayilerini eğitimden geçirdiklerini kaydeden Yaman, "Kalıcı ve uzun vadeli pazar payı hedefliyoruz. Ürünü sadece satmayı değil, doğru hedef kitleye satmayı hedefliyoruz. Türkiye pazarında başarılı olmak zor. Çok fazla zincir mağaza yok. Yurtdışında zincir mağazalarla anlaştığınızda kolayca pazar payınızı artırabiliyorsunuz ama Türkiye’de böyle bir şey yok. Biz zoru başarıyoruz" diye konuştu.
DİĞER ÜLKELERE DE ÖRNEK: Samsung cep telefonlarının Türkiye’deki başarısı, telefonun diğer ülkelerdeki dağıtıcılarına da örnek oldu. Sebahattin Yaman, 2006’da Samsung içinde en başarılı dağıtıcı oldukların kaydederek, Samsung’dan dağıtıcıların gelip kendilerini hangi metodu izlediklerini sorduklarını ve diğer ülkelere örnek gösterildiklerini vurguladı.
En çok kayan kapaklı telefonlar satıyor
SAMSUNG cep telefonlarının dağıtıcısı Telpa’nın Yönetim Kurulu Başkanı Sebahattin Yaman, Türkiye’deki telefon kullanım alışkanlıklarına da değinerek, şu değerlendirmeyi yaptı: "Önceden düz, kapaksız telefonlar vardı. Türkiye’de, kayan kapak ve kapaklı telefonlara 2003’den itibaren geçildi. Biz de ürünlerimizde buna ağırlık veriyoruz. Tüketiciler hem büyük ekranlı, hem de boyutu küçük,ekonomik ve kullanımı kolay telefon istiyorlar. Ürünlerimizi buna göre şekillendiriyoruz. En çok E250 modelimiz satıyor. Yılsonuna kadar üç farklı modeli daha Türkiye pazarına sunacağız."
Gelecek yıl pazar 15 milyon adede ulaşır
SEBAHATTİN Yaman, geçen yıl 3 milyon Samsung telefon sattıklarını dile getirerek, "Türkiye’de cep telefonu pazarının büyüklüğü 12-13 milyon adet. Gelecek yıl bunun 13-15 milyon adete çıkması bekleniyor. Piyasadaki her oyuncu kendini orta ve üst segmentte konumluyor. Önceden giriş seviyesi hedefleniyordu. Özellikli telefon ve yeni modeller çok önemli. Genç nüfus yeniliğe açık. Cep telefonu statü simgesi haline geldi. Türkiye’de cep telefonunun değişim süresi 14 ay. Pazarda yeni ve gelişmiş ürünlerin satışı daha kolay" diye konuştu.