CEO'lar skandallarla büyük itibar kaybetti

Güncelleme Tarihi:

CEOlar skandallarla büyük itibar kaybetti
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 11, 2002 00:00

BÄ°R ÅŸirketin CEO'su olmak eskiden çok itibarlı bir iÅŸti. Chief Executive Officer'in kısaltılmışı olan CEO'lar görev ve sorumluluk alanlarına göre farklı konumda olabiliyorlar. Türkiye'de CEO'luk Ä°cra Kurulu BaÅŸkanlığı olarak tanımlanıyor. 1980'de Chrysler'in CEO koltuÄŸuna oturan Lee Iacocca'nın büyük baÅŸarısı ile CEO koltuÄŸu popülerlik kazanmıştı. Çünkü Iacocca kendi inisiyatifi ile ÅŸirkette uyguladığı pazarlama stratejisi sayesinde Chrysler'i iflastan kurtarmıştı. Bu yüzden 1990'larda Amerikan ekonomisinde en kahraman en popüler kiÅŸiler CEO'lar oldu. Ancak, son ÅŸirket yolsuzlukları zincirinde yolsuzlukların sorumlularının CEO'lar olması, hem iÅŸ dünyasında hem de ABD kamuoyunda CEO'lara tepkileri artırdı. Tyco'dan Dennis Kozlowsky, Arthur Andersen'dan Joseph Berardino, Enron'dan Kenneth Lay, Adelphia'dan John Rigas ve Worldcom'dan da Bernard Ebbers gibi CEO ve kurucular yolsuzluk suçlamaları üzerine koltuklarını kaybetti. Hiçbir yolsuzluga karışmamış CEO'lar da mesleklerinden utanmaya baÅŸladı. En son Wet Seal adlı ABD'li giyim devinin CEO'su Kathy Bronstein ‘‘Artık CEO olduÄŸumu söylemeye utanıyorum’’ diye açıklama yapmıştı. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!