<B> Çeviri: Merve YENAL</B>
Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2004 22:01
Uzun toplantılar, iş yemekleri, seyahatler, kokteyller, açılışlar, davetler... Üst düzey yöneticilerin günleri yoğun bir tempo içinde geçiyor. Bu tür organizasyonlarda yemeklerin en lezzetlileri sunuluyor. Ancak, artık ABD'li yöneticiler arasında farklı bir rüzgar esiyor. Kimi hipnozculara gidiyor, kimi McDonald's salatası yiyor. Bu durum 40 milyar dolarlık diyet endüstrisini daha da büyütürken, yemek sektörü kendini yeniliyor.
ABD'li CEO'lar (İcra Kurulu Başkanı) artık 'bir tek kuş sütünün eksik olduğu' sofralara rağbet etmiyor. Çünkü yeni trend, fit ve sağlıklı görünmek. Kimi bunun için özel spor hocası tutuyor, kimi el yakan hipnozculara gidiyor. Bazıları ise kendi özel taktiğini geliştiriyor.
ABD'de diyet yapan 55 milyon kişi arasında CEO'ların taktiklerinin ne derece başarılı olacağı henüz bilinmiyor. Kesin olan şu ki her üç kişiden ikisinin fazla kilolu olduğu ABD'de, zayıflama kliniklerinin sayısı hızla artıyor. Çarpıcı bir diğer gelişme ise bu kliniklerin müşterilerinin dörtte birinin üst düzey yöneticiler olması.
Yeni yıl sonrası sunulan 'acil kilo verdirme paketlerinin' henüz taze ve yaz mevsiminin kapıda olduğu şu dönemde The Wall Street Journal Europe, 'kilosuna dikkat eden' CEO'ları mercek altına aldı. Özel diyetisyenlerden, ofis içi spor merkezlerine paranın satın alabileceği hiçbir şeyden kaçınmayan CEO'ların çoğunun başarısı 'ortalamanın üstünde' çıktı.
FAZLA YEMENİN BEDELİGünlük koşuşturma içinde birçok CEO, beslenme konusunda özenli olamıyor. Uçaklarda verilen bol soslu leziz yemeklere ya da yönetim kurulu toplantıları arasında atıştırılan tatlılara hayır demek kolay olmuyor. Durum böyle olunca iş başa düşüyor. CEO'lar dış görünüşlerini korumak için çeşitli yaratıcı taktiklere başvuruyor.
Finans devi Citigroup Inc.'in CEO'su Sanford Weill bu uğurda, ekmek yemekten vazgeçmiş. Ünlü tasarımcı Donna Karan yemekleri çiğ yemeye başlamış. Giyim firması Liz Claiborne'un CEO'su Paul McManus ise çözümü Dr. Val isimli Brooklyn'li bir hipnozcuda bulmuş. NBA'de oynayan Dallas Mavericks'in sahibi Mark Cuban atıştırmak için yanına McDonald's'ın salatasını almayı alışkanlık edinmiş.
TERS YÖNDE GİDENLERAncak, kilo vermek yerine tam ters yolda ilerleyenler de yok değil. Örneğin, 'hayat tarzı gurusu' ve eski model B. Smith aynı anda televizyon programı hazırlamaya, üç restoran işletmeye ve küçük ev ürünleri dizayn etmeye kalkışınca stresten ölçüleri bir beden büyümüş.
Yatırım danışmanlığı şirketi Omega Advisors'ın CEO'su Lee Cooperman'a özel bir cimnastik hocası ve iki cimnastik salonu bile yeterli gelmemiş. Cooperman, 1 Ocak'ta başladığı South Beach (Güney Sahili) Diyeti'ne devam edeceğine yemin ediyor. Bill Clinton'ın da uyguladığı bu düşük karbohidrat diyeti ABD'li CEO'ların favori diyetleri arasında yer alıyor. Alınan karbohidrat, protein ve yağ oranını dengede tutan Zone diyetini uygulayanların sayısı da azımsanmayacak miktarda.
En az yeme yarışı
Üst düzey yönetici koltuğunda oturanlar için diyet yapmak eskiden utanılacak bir durumken, bugün bir statü sembolü haline geldi. Artık, CEO'lar öğle yemeklerinde en pahalı şarabı ve enteresan girişi ısmarlama savaşını bir kenara bıraktılar. Şimdi aralarında 'kim en az yiyecek' yarışı yapıyorlar. Öğle yemeklerinde konuşulan konular da farklı değil. New York bazlı gayrimenkul şirketi Concoran Group'un CEO'su Pamela Liebman ‘‘Ne patates var ne de ekmek. Şimdi bir dilim pasta sipariş etsem herkes şoka girer‘‘ diyor. Ünlü gurmeler arasında gösterilen Citigroup'un CEO'su Weill bile bu trendden kendini sıyıramamış. Yıllar boyunca, en nadide yemekleri tatmak için karış karış dünyayı gezen Weill, artık ekmekten, tatlılardan ve hatta favori içkisi cinden bile uzak duruyor. Saat sabah 6'da başlayan jogging turları sayesinde 18 kilo vermeyi başarmış.
Wall Street SendromuNew York'lu diyetisyen Stephen Gullo'ya göre CEO'lardaki kilo verme trendinin nedeni 'Wall Street Sendromu'. Öğünleri atlayan, günü atıştırarak geçiren ve akşam bir anda yemeğe saldıran bir jenerasyonun çöküşü... Özellikle de küp küp kesilmiş peynirler ya da profiterolle tatlanan toplantılar aşırı kilolara sebep oluyor. Gullo, bin 500 doları gözden çıkaranları gün boyunca takip edip onları 'baştan çıkaran' yiyeceklerin bir listesini yapıyor. Buna göre, onlar için bir
diyet programı belirliyor. İşlerinin iyi gittiğini söyleyen Gullo'nun müşterileri iki yıl öncesine göre yüzde 23 artmış.