Güncelleme Tarihi:
Bilgi ve iletişim teknolojileri platformu CeBIT Bilişim Eurasia, 31 Ağustos - 5 Eylül tarihleri arasında Tüyap Beylikdüzü Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenecek. Dünyanın dört bir yanından farklı sektörlerden pek çok katılımcı ve ziyaretçiyi ağırlayacak olan fuar, “küresel ticarette varım” diyenleri bir araya getirecek. 60’ın üzerinde ülkeden yatırımcı bu platformda bir araya gelecek.
CeBIT Bilişim Eurasia, geçtiğimiz yıl 64 ülkeden toplam 163bin 724 ziyaretçi ve 19 ülkeden 68 uluslararası şirkete ev sahipliği yaptı. Bu yıl uluslararası katılımın daha da yoğun olması beklenen CeBIT Bilişim Eurasia, 800 şirketi ağırlamaya hazırlanıyor. 55 bin m² toplam alanda gerçekleştirilecek.
Bu sene CeBIT Bilişim Eurasia’da yerini almaya hazırlanan ülke ve bölgelerden bazıları şöyle; Amerika, Almanya, Çin, Danimarka, Fransa, Hong Kong, İngiltere, İtalya, Kore, Romanya, Rusya, Tayvan.
Üç ayrı tematik bölüm
CeBIT Bilişim Eurasia’da, bu yıl üç üniversite, kamu ve girişimcilere yönelik tematik bölüme yer verilecek.
Beş üniversiteden 30 üniversiteye
Üniversite – sanayi işbirliğinin somut örneğinin görüleceği “Gelecek Parkı - Future Parc” tematik bölümü bu sene üçüncü kez gerçekleştirilecek.
Bu bölümde TÜBİTAK’ın desteğiyle, 30’un üzerinde üniversitenin bilişimi kullanarak geliştirdiği projeler sergilenecek. 2002 yılında TÜBİTAK öncülüğünde beş üniversite ile başlayan Gelecek Parkı, geçtiğimiz iki senede hızlı bir büyüme göstererek 2003 yılında 12 üniversiteye ait 140’ı aşkın projenin sergilendiği bir platform haline geldi.
Sanayinin yatırım ve zaman isteyen Ar-Ge planlarını, üniversitelerin nitelikli beyin gücü ve akademik tecrübeleri ile bir araya getiren Gelecek Parkı - Future Parc,yarınların kapısını açacak işbirliklerinin başlangıç noktası olacak. Ar-Ge yatırımları kısıtlı olan KOBİ’lerin (Küçük ve Orta Boy İşletmeler) geliştirecekleri projeler açısından geleceğe yeni bir bakış açısı getirecek.
Bu bölümde yer alan forum alanında; üniversiteler geliştirdikleri projeleri sanayici ve işadamları ile paylaşacaklar. Bunun yanı sıra TİDEB(Teknoloji İzleme ve Değerlendirme Başkanlığı), TTGV(Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı) ve KOSGEB(Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı)gibi kurumlar, KOBİ’lere bilişim yatırımlarının nasıl fonlanacağını yine bu bölümde gerçekleştirecekleri sunumlardaaktaracaklar.
Merkezi ve yerel yönetimler vatandaşa yatırım yapıyor
Kamu Sektörü” tematik bölümünde, bu yıl üçüncü kez merkezi ve yerel idareler, geliştirdikleri elektronik projeleri, e-devlet ve e-belediye uygulamalarını sergileyecekler. “Kamu Sektörü” bölümü 2002 yılında 24, 2003 yılında 34 kamu kurum ve kuruluşunun katılımı ile tüm dikkatleri e-devlet kavramı üzerine çekti. Türkiye’nin e-dönüşüm sürecinde vatandaşlara, değişen devlet hizmetlerini, şeffaflaşan devlet anlayışını sundu. İş ve evrak takibini elektronik ortamda yapabilmenin iş yapış şekillerinde sağlayacağı avantajlar, bizzat kurum yetkilileri geniş kitlelere uygulamalı olarak anlattı.
Türkiye’ye yıldızlar kazandırmak
Türkiye’deki teknoloji üretimini teşvik etmeyi amaçlayan “Türkiye’den Küreye” bölümünde, ülkemizde üretilen katma değerli ürün ve hizmetler sergileniyor. Geçtiğimiz yıl, 600 m² KOSGEB desteği alan Türkiye’den Küreye bölümünde, 44 şirket ürün ve hizmetlerini sergiledi. Bu yıl KOSGEB’in desteğini 1500 m²’ye çıkardığı tematik bölüm, özellikle yatırım için Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçilerin yoğun ilgisi ile karşılaşıyor. Türkiye’den Küreye bölümü, bu yıl uluslararası pazarlara açılmayı hedefleyen 60’ı aşkın şirkete ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor.
KOBİ’lere özel
Katılımcıların, “Bilgi ve iletişim teknolojilerini kaldıraç olarak kullanarak kendi işlerini nasıl geliştirebilecekleri, bilişime yapacakları yatırımların nasıl destekleneceği” konusunda bilgi edinebilecekleri seminerler, dikey sektörlere yönelik yayınlar tarafından destekleniyor. Geçtiğimiz yıl Dünya Gazetesi, KOBİ Efor ve Turkticaret.Net ile başlayan bu proje, bu sene farklı yayınlarla da güçlendirilecek.
“Kurumsal Seminerler”,sektörlere özel çözümler
Kurumsal Seminerler, bilişim şirketlerine özel olarak ayrılmış ortamlarda müşterilerine değişik segmentlere yönelik ürünlerini tanıtma, işlerini geliştirme ve marka bilinirliğini artırma imkanı veriyor.
Etkinliklerle ilgili http://www.cebitbilisim.com adresi ziyaret edilebilir.