Çarşı tasarım ekibi ailenin her ferdi için çalışıyor

Güncelleme Tarihi:

Çarşı tasarım ekibi ailenin her ferdi için çalışıyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 06, 2003 00:00

Cotton Bar, Pi ve Asymmetry, Çarşı'nın özel markalarından üçü. Uygun fiyatlarla farklı tarzlarda giyinen her yaÅŸtan insana hitap etmeyi hedefleyen markalar, kurulan tasarım ekibi sayesinde bir senede yeni bir kimlik kazandı. Cotton Bar ve Pi'ye kadın koleksiyonları eklendi, Asymmetry koleksiyonu geniÅŸletildi. Çarşı zincirinin ilk markası Altimod ve çocuk markası Mammaramma da ekibin sorumluluÄŸunda. Sekiz tasarımcıdan oluÅŸan ekibi Banu Bora yönetiyor.Türkiye'nin en büyük hazırgiyim maÄŸaza zincirlerinden Çarşı, tasarım ekibini bir sene önce kurdu. Ekibin başına daha önce Jasper Conran, Kip, Altınyıldız ve Network'te çalışan Banu Bora getirildi. Bora, Çarşı'nın özel markalarının tasarımının yanı sıra, markalaÅŸma çalışmalarında ve yurtdışından getirilecek markalara karar verilmesinde de söz sahibi.Bu ekiple birlikte Çarşı, özel markalarına yeni kimlikler kazandırdı. Cotton Bar ve Pi'ye kadın koleksiyonları eklendi, Banu Bora'nın deyimiyle ‘‘Asymmetry'nin içi dolduruldu.’’Banu Bora'nın ekibinde sekiz tasarımcı çalışıyor. Her tasarımcı bir markadan sorumlu, ama ekip ruhuyla hareket etmeye çok önem veriyorlar. Fuarlarda renk ve trendler takip edildikten sonra, çalışma süreci baÅŸlıyor. KumaÅŸlar bazen bütün markalarda ortak kullanılıyor. Çizimler ortaya çıktığı zaman, ekip toplanıyor ve son kararlar veriliyor. Bir sene sonraki kış koleksiyonu için çalışmalar Ekim ayında baÅŸlıyor, Åžubat ayında koleksiyon sunuluyor. Yaz koleksiyonu Mart'ta hazırlanmaya baÅŸlıyor ve AÄŸustos'ta sunuluyor. Ekip ÅŸu anda 2004-2005 kış koleksiyonunun hazırlanmasıyla meÅŸgul.Ä°LK MARKA ALTÄ°MODÇarşı maÄŸazaları ilk olarak 1981'de Bakırköy'de kuruldu. Ä°lk özel markası ise yine aynı yıl erkek giyim ürünleri sunan Altimod'du. Altimod'un ürün yelpazesine 1991'de kadın, çocuk ve uniseks grupları eklendi. Kentli genç kadınlar için hazırlanan Benim markası ise, kısıtlı bir kitleyle buluÅŸtuÄŸu için bir süre sonra kaldırıldı. Farklı yaÅŸam tarzlarına hitap eden kıyafetler yaratma markalaÅŸma sürecinde öne çıktı. Bu ÅŸekilde Cotton Bar, Pi, Asymmetry, çocuk markası Mammaramma ve iç giyim markası Belle de Jour özel markaları doÄŸdu.Tasarım ofisi kurulmadan önce her markanın kendi tasarımcısı vardı. Åžu anda koleksiyonlar daha geniÅŸ bir bakış açısıyla tasarlanıyor. Ekip özel markalardan Cotton Bar, Pi ve Asymmetry'yi üç ayrı hayat tarzını yansıtacak ÅŸekilde yeniden tasarladı. Ekibin yeniden ele aldığı markalardan Cotton Bar ilk olarak 1998'de Çarşı'nın özel markası olmuÅŸtu. Çalışan, şık olmak isteyen erkekleri hedefleyen markaya ÅŸimdi bir kadın koleksiyonu da eklendi. Sportif Asymmetry ve klasiÄŸin dışında çizgisiyle dikkat çeken ve erkeklere seslenen Pi, Çarşı'ya 2002'de katıldı. Pi'nin kadın koleksiyonu bu yıl hazırlanmaya baÅŸladı.YAZ ÇOK RENKLÄ° OLACAKFarklı zevklere ve yaÅŸlara hitap eden markalar... Çarşı, bir ailenin tüm fertlerinin ve farklı hedef kitlelerinin giyim ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyor. Cotton Bar çalışan kadın ve erkeklerin, Pi trendleri takip eden gençlerin, Asymmetry ise rahat giyinmek isteyen her yaÅŸtan insanın markası. Klasik çizgili kumaÅŸlar, triko görünümlü volümlü kumaÅŸlar, kemik rengi ve deÄŸiÅŸik dikiÅŸ detayları Cotton Bar 2003-2004 kış koleksiyonunun en dikkat çeken parçaları. Trendleri takip edenlerin markası Pi'de 80'lerin lame çantaları, fuÅŸya rengi kazaklar, kalın triko hırkalarla tamamlanan askısız üstler dikkat çekiyor. Asymmetry'yi tercih eden her yaÅŸtan insanın ortak noktası, rahatlıktan vazgeçmemeleri. Kargo pantolonlar, yünlü gömlekler, kısa renkli montlar ve kadife pantolonlar bu markanın gözde parçaları.Bu üç markanın da 2004 yaz koleksiyonu ÅŸimdiden hazır. Banu Bora, renkli bir yazın müjdesini koleksiyonlardan küçük ipuçlarıyla veriyor: ‘‘Bu yaz hem kadın hem erkek için renkli bir yaz olacak. Çiçek baskılarına ve emprimelere çok yer verdik. Koleksiyonlara pozitif bir ruh hali hakim.’’EKÄ°P TEKSTÄ°L MEZUNLARINDAN OLUÅžUYORBanu Bora'nın yönetimindeki ekip, çoÄŸunluÄŸu Güzel Sanatlar Fakülteleri'nin Tekstil Bölümü'nden mezun isimlerden oluÅŸuyor.Banu Bora: Marmara Ãœniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil Bölümü (MÃœGSFTB) mezunu. Londra'da moda programına katıldı. Jasper Conran, Kip, Altınyıldız ve Network'te çalıştı. Çarşı tasarım ekibini yönetiyor ve Cotton Bar kadın koleksiyonunu tasarlıyor.Lale KarataÅŸ: MÃœGSFTB mezunu. Infinity ve Zeki Triko'da çalıştı, marka danışmanlığı yaptı. Bir sezondur Pi'nin tasarımcısı.Hakan Akkaya: Bilkent Ãœniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'ni bıraktı. Batik Örme'de çalıştı. Pi'nin tasarımcısı.Sibel Arlı: Mimar Sinan Ãœniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil Bölümü mezunu. KuÅŸak Tekstil'de ve Damat-Tween'de çalıştı. Cotton Bar erkek koleksiyonunun tasarımcısı.Irmak Bayburtlu: MÃœGSFTB mezunu. Beymen Club'da çalıştı. Banu Bora'nın asistanı, Bora'yla birlikte Cotton Bar kadın koleksiyonunu hazırlıyor.Åžafak YiÄŸit: MÃœGSFTB mezunu. Caan Tekstil ve Ceylan'da çalıştı. Çarşı'nın çocuk markası Mammaramma'nın tasarımcısı.Yasemin Çakmaklı: MÃœGSFTB mezunu. Büyük beden giysilerden oluÅŸan Altimod'un tasarımcısı.Derya Güven: MÃœGSFTB mezunu. Ramsey ve L.C. Waikiki'de çalıştı. Asymmetry erkek koleksiyonunun tasarımcısı.Zeynep Turuthan: ODTÃœ Endüstri Ãœrün Tasarımı Bölümü mezunu. Altınyıldız'da çalıştı. Asymmetry kadın koleksiyonunun tasarımcısı.ÇARÅžI TASARIM EKÄ°BÄ°NÄ°N KAPTANI BANU BORAEskiden tasarımcıya deli gözüyle bakılırdıHer markanın bir tasarım ekibi olmalı. Ekip olmadığı zaman giysiler arasında bir bütünlük hissedemiyorsunuz. Son dönemde ünlü markalar tasarım ekiplerinin başına tanınan tasarımcıları getiriyor. Bunu çok olumlu buluyorum. Arzu Kaprol'den bir ÅŸey alamayan birisi, Network'den bir giysi aldığında aynı hazzı yaÅŸayabilir. Eskiden tasarımcılar deli insanlar olarak adlandırıldı, ÅŸimdi o farklılığa ihtiyaç var. Ä°nsanlar farklı, özgün modeller görmek istiyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!