Çarşı tasarım ekibi ailenin her ferdi için çalışıyor

Güncelleme Tarihi:

Çarşı tasarım ekibi ailenin her ferdi için çalışıyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 06, 2003 01:55

Cotton Bar, Pi ve Asymmetry, Çarşı'nın özel markalarından üçü. Uygun fiyatlarla farklı tarzlarda giyinen her yaştan insana hitap etmeyi hedefleyen markalar, kurulan tasarım ekibi sayesinde bir senede yeni bir kimlik kazandı. Cotton Bar ve Pi'ye kadın koleksiyonları eklendi, Asymmetry koleksiyonu genişletildi. Çarşı zincirinin ilk markası Altimod ve çocuk markası Mammaramma da ekibin sorumluluğunda. Sekiz tasarımcıdan oluşan ekibi Banu Bora yönetiyor.

Türkiye'nin en büyük hazırgiyim mağaza zincirlerinden Çarşı, tasarım ekibini bir sene önce kurdu. Ekibin başına daha önce Jasper Conran, Kip, Altınyıldız ve Network'te çalışan Banu Bora getirildi. Bora, Çarşı'nın özel markalarının tasarımının yanı sıra, markalaşma çalışmalarında ve yurtdışından getirilecek markalara karar verilmesinde de söz sahibi.

Bu ekiple birlikte Çarşı, özel markalarına yeni kimlikler kazandırdı. Cotton Bar ve Pi'ye kadın koleksiyonları eklendi, Banu Bora'nın deyimiyle ‘‘Asymmetry'nin içi dolduruldu.’’

Banu Bora'nın ekibinde sekiz tasarımcı çalışıyor. Her tasarımcı bir markadan sorumlu, ama ekip ruhuyla hareket etmeye çok önem veriyorlar. Fuarlarda renk ve trendler takip edildikten sonra, çalışma süreci başlıyor. Kumaşlar bazen bütün markalarda ortak kullanılıyor. Çizimler ortaya çıktığı zaman, ekip toplanıyor ve son kararlar veriliyor.

Bir sene sonraki kış koleksiyonu için çalışmalar Ekim ayında başlıyor, Şubat ayında koleksiyon sunuluyor. Yaz koleksiyonu Mart'ta hazırlanmaya başlıyor ve Ağustos'ta sunuluyor. Ekip şu anda 2004-2005 kış koleksiyonunun hazırlanmasıyla meşgul.

İLK MARKA ALTİMOD

Çarşı mağazaları ilk olarak 1981'de Bakırköy'de kuruldu. İlk özel markası ise yine aynı yıl erkek giyim ürünleri sunan Altimod'du. Altimod'un ürün yelpazesine 1991'de kadın, çocuk ve uniseks grupları eklendi. Kentli genç kadınlar için hazırlanan Benim markası ise, kısıtlı bir kitleyle buluştuğu için bir süre sonra kaldırıldı.

Farklı yaşam tarzlarına hitap eden kıyafetler yaratma markalaşma sürecinde öne çıktı. Bu şekilde Cotton Bar, Pi, Asymmetry, çocuk markası Mammaramma ve iç giyim markası Belle de Jour özel markaları doğdu.

Tasarım ofisi kurulmadan önce her markanın kendi tasarımcısı vardı. Şu anda koleksiyonlar daha geniş bir bakış açısıyla tasarlanıyor. Ekip özel markalardan Cotton Bar, Pi ve Asymmetry'yi üç ayrı hayat tarzını yansıtacak şekilde yeniden tasarladı. Ekibin yeniden ele aldığı markalardan Cotton Bar ilk olarak 1998'de Çarşı'nın özel markası olmuştu. Çalışan, şık olmak isteyen erkekleri hedefleyen markaya şimdi bir kadın koleksiyonu da eklendi. Sportif Asymmetry ve klasiğin dışında çizgisiyle dikkat çeken ve erkeklere seslenen Pi, Çarşı'ya 2002'de katıldı. Pi'nin kadın koleksiyonu bu yıl hazırlanmaya başladı.

YAZ ÇOK RENKLİ OLACAK

Farklı zevklere ve yaşlara hitap eden markalar... Çarşı, bir ailenin tüm fertlerinin ve farklı hedef kitlelerinin giyim ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyor. Cotton Bar çalışan kadın ve erkeklerin, Pi trendleri takip eden gençlerin, Asymmetry ise rahat giyinmek isteyen her yaştan insanın markası.

Klasik çizgili kumaşlar, triko görünümlü volümlü kumaşlar, kemik rengi ve değişik dikiş detayları Cotton Bar 2003-2004 kış koleksiyonunun en dikkat çeken parçaları. Trendleri takip edenlerin markası Pi'de 80'lerin lame çantaları, fuşya rengi kazaklar, kalın triko hırkalarla tamamlanan askısız üstler dikkat çekiyor. Asymmetry'yi tercih eden her yaştan insanın ortak noktası, rahatlıktan vazgeçmemeleri. Kargo pantolonlar, yünlü gömlekler, kısa renkli montlar ve kadife pantolonlar bu markanın gözde parçaları.

Bu üç markanın da 2004 yaz koleksiyonu şimdiden hazır. Banu Bora, renkli bir yazın müjdesini koleksiyonlardan küçük ipuçlarıyla veriyor: ‘‘Bu yaz hem kadın hem erkek için renkli bir yaz olacak. Çiçek baskılarına ve emprimelere çok yer verdik. Koleksiyonlara pozitif bir ruh hali hakim.’’

EKİP TEKSTİL MEZUNLARINDAN OLUŞUYOR

Banu Bora'nın yönetimindeki ekip, çoğunluğu Güzel Sanatlar Fakülteleri'nin Tekstil Bölümü'nden mezun isimlerden oluşuyor.

Banu Bora: Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil Bölümü (MÜGSFTB) mezunu. Londra'da moda programına katıldı. Jasper Conran, Kip, Altınyıldız ve Network'te çalıştı. Çarşı tasarım ekibini yönetiyor ve Cotton Bar kadın koleksiyonunu tasarlıyor.

Lale Karataş: MÜGSFTB mezunu. Infinity ve Zeki Triko'da çalıştı, marka danışmanlığı yaptı. Bir sezondur Pi'nin tasarımcısı.

Hakan Akkaya: Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'ni bıraktı. Batik Örme'de çalıştı. Pi'nin tasarımcısı.

Sibel Arlı: Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil Bölümü mezunu. Kuşak Tekstil'de ve Damat-Tween'de çalıştı. Cotton Bar erkek koleksiyonunun tasarımcısı.

Irmak Bayburtlu: MÜGSFTB mezunu. Beymen Club'da çalıştı. Banu Bora'nın asistanı, Bora'yla birlikte Cotton Bar kadın koleksiyonunu hazırlıyor.

Şafak Yiğit: MÜGSFTB mezunu. Caan Tekstil ve Ceylan'da çalıştı. Çarşı'nın çocuk markası Mammaramma'nın tasarımcısı.

Yasemin Çakmaklı: MÜGSFTB mezunu. Büyük beden giysilerden oluşan Altimod'un tasarımcısı.

Derya Güven: MÜGSFTB mezunu. Ramsey ve L.C. Waikiki'de çalıştı. Asymmetry erkek koleksiyonunun tasarımcısı.

Zeynep Turuthan: ODTÜ Endüstri Ürün Tasarımı Bölümü mezunu. Altınyıldız'da çalıştı. Asymmetry kadın koleksiyonunun tasarımcısı.

ÇARŞI TASARIM EKİBİNİN KAPTANI BANU BORA

Eskiden tasarımcıya deli gözüyle bakılırdı

Her markanın bir tasarım ekibi olmalı. Ekip olmadığı zaman giysiler arasında bir bütünlük hissedemiyorsunuz. Son dönemde ünlü markalar tasarım ekiplerinin başına tanınan tasarımcıları getiriyor. Bunu çok olumlu buluyorum. Arzu Kaprol'den bir şey alamayan birisi, Network'den bir giysi aldığında aynı hazzı yaşayabilir. Eskiden tasarımcılar deli insanlar olarak adlandırıldı, şimdi o farklılığa ihtiyaç var. İnsanlar farklı, özgün modeller görmek istiyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!