Güncelleme Tarihi:
TEMEL ATMA TÖRENİNDEN FOTOĞRAFLAR
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, bakanlık olarak İstanbul'da başlatacakları projelerin tamamının 37 milyar TL olduğunu belirterek, “İstanbul daha fazlasına layık” dedi.
BENZERİ KARTAL'DA YAPILACAK
Yıldırım, Çağlayan Kavşağı ve meydan düzenlemesi temel atma töreninde yaptığı konuşmada, Çağlayan'da yapılan Adalet Sarayı'nın Avrupa'nın en büyük adalet sarayı olduğunu ve burada 300'ün üzerinde mahkeme olacağını, benzer bir Adalet Sarayı'nın da Kartal'da yapıldığını belirtti.
İstanbul'un ilçeleri ve sokak aralarındaki mahkeme binalarının aranılması halinde bulunmasının yarım gün süreceğini, İstanbulluların ömrünü artık yollarda geçirmeyeceğini ifade eden Yıldırım, İstanbul'un en yoğun semtinde Abide-i Hürriyet'te kurulan bu adliye sarayının giriş çıkış trafiğinin de bu sarayın ihtişamına yaraşır bir şekilde olmasının çok önemli olduğunu söyledi.
"BAŞBAKAN İLK PROJEYİ BEĞENMEDİ"
Yıldırım, bununla ilgili hazırlanan ve nispeten daha ucuz ve daha hızlı bir çözüm getiren projeye Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın karşı çıktığını, 'Buraya Avrupa'nın en büyük adalet sarayını yapmışız. Buranın, Çağlayan'ın yeşil dokusunu da muhafaza edecek, bu saraya rağmen meydan özelliğini de ortadan kaldırmayacak bir proje geliştirin' dediğini hatırlatarak, bunun üzerine şu anda temelini attıkları projenin ortaya çıktığını anlattı.
Bu projenin de tamamen trafiği yer altına alan Adalet Sarayı'nı 25 dönüm arazi ile birlikte ortaya çıkaran bir proje olduğunu belirten Yıldırım, “Burası bir mesire alanı, prestij alanıyla birlikte Adalet Sarayı'nın yükseldiği bir alan haline geliyor. Hayırlı olsun” dedi.
İSTANBUL'A YAPILAN YATIRIMLAR
Yıldırım, Büyükşehir Belediyesinin İstanbul ulaşımını rahatlatmak için 16 milyar TL'lik yatırım başlattığını, raylı sistemler, köprülü kavşaklar, yollar ve tünellerin hepsinin birbiri ardına devam ettiğini belirterek, “Bizim İstanbul'da başlatacağımız projelerin tamamı 37 milyardır. Helalı hoş olsun. İstanbul daha fazlasına layık” dedi.
Geçen hafta İstanbul ile İzmir'i 3-3.5 saate indirecek dünyanın ikinci büyük köprüsünü de içine alacak İzmir-İstanbul otoyolunun temelini attıklarını hatırlatan Yıldırım, böylece Türkiye'nin en büyük şehri ile en büyük 3. şehrini birbirine yaklaştırdıklarını kaydetti.
Yıldırım, “33 yıldır bu projeyi yapmak için teşebbüste bulundular. Aynen hızlı tren gibi. 1976'da temelini attılar Ayaş'ta tünele gömüldü kaldılar. İşte o tünelden bu projeyi çıkarmak ve tekrar ülkemize kazandırmak bize nasip oldu, İstanbul sevdalısı Başbakanımıza nasip oldu” şeklinde konuştu.
Ankara-Eskişehir arası hızlı trenin bittiğini, Eskişehir-İstanbul arasının da 2013'de tamamlanacağını belirten Yıldırım, Marmaray'ın da adım adım gerçekleştiğini ve hemen yanında da Marmaray'a kardeş gelecek lastikli tüp tünelin temelinin bu sene atılacağını bildirdi.
Yıldırım, 3. köprü kuzey geçişi ve daha birçok önemli projelerle gelişen büyüyen İstanbul'un, İstanbullunun ihtiyacını gidermek için çalıştıklarını ve bu konuda hiçbir fedakarlıktan da kaçınmadıklarını söyledi.
“MUHALEFET YATIRIMLARDAN NEDEN RAHATSIZ OLUYOR?”
Belediyelerin kıt kaynaklarla bir yandan bulundukları şehrin her türlü sosyal sorumluluk projeleri, temizliği, yeşillendirilmesi ve imar konularının yanısıra bir yandan da gecikmiş büyük ulaştırma ve altyapı projelerini yapmak için uğraştıklarını dile getiren Yıldırım, şunları söyledi:
“Tabii ki bu belediyelerin boyunu aşan bir iştir. Bunun farkındayız. Bunun için de 100 yıl geç kalmış metro sistemini, raylı sistemi daha fazla geciktirmemek için belediyelerimize yardım etmeye karar verdik ve tamamlama kararı aldık. İstanbul'da bunlardan biridir. Burada maalesef muhalefet yine muhalefetliğini yaptı. 'Bu Ankara, İstanbul için yapılmış bir düzenlemedir' diye. Niye rahatsız oluyorsunuz? Ankara için de yapılsa millet için, İstanbul için de yapılsa millet için. İstanbul Türkiye'nin özeti. İstanbul'a yapılan her şey 81 vilayete yapılmış demektir. Bundan hiç kimse gocunmasın. Bu muhalefet itirazları dile getirirken bir şeyi unuttu. Biz geldiğimizde İzmir'de başlanıp devam ettirilemeyen yarım kalmış bir raylı sistem vardı. Hemen onu tamamlanması için Büyükşehir Belediye Başkanı ile Devlet Demir Yollarını ortak ettik ve o proje bugün tamamlandı. Kuzeyden güneye 80 kilometrelik yılda 220 milyon İzmirli'ye hizmet edecek raylı sistemi hizmete aldık. Biz 'hizmette siyaset olmaz hizmet vatandaş içindir' anlayışıyla devam ettik. İşte hizmetin adı budur. Ülkeye ve insana hizmet budur.”
“İSTANBUL 300 KİLOMETRE RAYLI SİSTEME ULAŞACAK”
Yıldırım, İstanbul'da raylı sistemin ulaşımdaki payının yüzde 6-7 düzeyinde olduğunu ve bunun çok düşük olduğunu, ancak devam eden 78 kilometrelik raylı sistem hattı, 66 kilometrelik Marmaray, devam eden 40 kilometre metro projesi ve yeni başlayacaklarla birlikte birkaç yıl içinde İstanbul'un 300 kilometre raylı sisteme ulaşacağını söyledi.
İstanbul'un ulaşım sorunlarıyla ilgili daha önce aldıkları kararların birçoğunu uygulamaya koyduklarını dile getiren Yıldırım, o kararları almamış olsalardı bugün İstanbul'da adım atmalarının mümkün olamayacağını kaydetti.
Yıldırım, “Yapacağımız çok şey var ama yaptıklarımızı da küçümsemeyelim. Atatürk Havalimanı kavşağı 4,5-5 ayda bitti. Para mı? Al başkan para. Hizmet İstanbul'a, İstanbulluya yapılıyor. İstanbul'a iş yapılacağı zaman paranın hesabı olmaz. Hepsi teferruattır. Çünkü bu ülkenin ekonomisini, ticaretini, kültürünü, geçmişini, geleceğini temsil eden şehir İstanbul'dur. Başka İstanbul yok. Bunun için biz Marmaray'ın 4 yıl beklemesine razı olduk sabrettik. Niye? İstanbul'un tarihi ortaya çıksın, kültür zenginlikleri ortaya çıksın. '2 bin yıllık tarihi var' denilen İstanbul'un 8500 yıllık tarihi olduğu ortaya çıktı. Neden, Marmaray sayesinde. Bu proje sadece kıtaları değil medeniyetleri, kültürleri, İstanbul'un iki yakasını denizin altından birleştiriyor. Bunu da yapmak bize nasip oldu” dedi.
Çağlayan Meydanı'nın düzenleme çalışması nedeniyle trafiğe kapatıldığını, bunun da bazı sıkıntı ve olumsuzluklara yol açacağını bildiklerini ifade eden Yıldırım, ancak burayı kapatmadan yapmaya çalışmaları halinde çalışmanın yıllar boyu bitmeyeceğini söyledi.
"MUHALEFETE VERDİĞİMİZ RAHATSIZLIKTAN DOLAYI ÖZÜR DİLERİZ"
Yıldırım, o nedenle burada yaşayanların gerekli fedakarlık ve anlayışı göstereceklerini bilerek şimdiden teşekkür ettiğini ifade ederek, “Hani inşaat tabelalarında bir yazı vardır. 'İnşaat süresince çevreye vatandaşlara verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı özür dileriz.' Biz de aynı şeyi söylüyoruz. Yükleniciye diyorum ki, bir cümle daha yaz altına. (Yaptığımız işlerden dolayı muhalefete verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı da özür dileriz)” diye konuştu.
6 ay zamanla yarışacaklarını, Adalet Sarayı'nın ince işlerinin yapıldığını, Cumhuriyet Başsavcısının Mart ayında tamamlanılacağını açıkladığını dile getiren Yıldırım, yüklenici firmaya, “Eğer burası biter, bu alt-üst geçitler, yollar bitmezse, sonunu sen düşün. Onun için paralel bir çalışma içerisinde olacağız. Her ne kadar 6 ay da olsa Mart sonuna kadar burayı bitireceğiz. Anlaştık mı?” diye sordu.
Yıldırım, “Evet” yanıtını alınca da, “Evet sözü bize yabancı değil. Biz Türkiye'nin, Avrupa'nın en büyük Adalet Sarayı'nı yaptık. Ama çalışmayan tıkanan Adalet yollarını da siz 12 Eylül'de 'evet' diyerek açtınız. Bunun için de teşekkür ediyoruz. Türkiye'nin önünü, özgürlüklerin önünü açtınız. Demokrasiyi geliştirmek için 'evet' dediniz. Bu eserimiz de İstanbul'umuza hayırlı olsun” dedi.