Oluşturulma Tarihi: Temmuz 25, 2006 20:44
Citroen’in ilk olarak 2004 Paris Otomobil Fuarı’nda gün ışığına çıkardığı kompakt sınıftaki temsilcisi C4, farklı teknolojileri ve sıra dışı tasarımı ile dikkat çekiyor. Sınıfına birçok ilki getiren C4, Peugeot Citroen PSA Grubu bünyesinde geliştirilmiş bir otomobil.
Sabit direksiyon göbeği ve adaptif farlar gibi dikkat çeken özelliklere sahip olan C4, 3 ve 5 kapılı seçeneklere sahip. 3 kapılı model tamamen farklı yan ve arka dizaynı ile Coupe görünümü sunuyor. Arkaya doğru alçalan tavan çizgisi ve geniş kapılar aracın dinamik görüntüsünü vurguluyor. Yuvarlak hatlara sahip 5 kapılı versiyonun aksine köşeli bir tasarıma hakim olan C4, hem önde hem de arkada agresif bir görüntü sunuyor. Cam kısmı tavana doğru uzayan bagaj kapağı ve üzerindeki spoyler, aracın sporcu kimliğini gösteriyor. Arka kısımda C sütununa taşınmış far grubu da dikkat çekiyor. Ön kısımda ise markanın C4 ile başlattığı tasarım anlayışını görmek mümkün. Geriye doğru çekik ön farlar agresif bir görüntü oluşturuyor. Yatık A sütunu ile geriye doğru alçalan tavan çizgisi aracın sportif görünümüne katkıda bulunuyor. Aracın yan kısımlarındaki sarı VTR veya kırmızı VTS yazıları da aracın motoru hakkında ipucu veriyor.İç mekanda ortaya konumlandırılmış dijital hız göstergesi ve sabit direksiyon göbeği fütüristik tasarımın bir göstergesi. Kaliteli malzemelerin kullanıldığı ön konsolda ergonomik bir kullanım söz konusu. Sabit direksiyon göbeği sayesinde daha güvenli bir sürüş sağlayan C4, başarılı yol tutuşuyla da dikkat çekiyor. Adaptif far sistemi sayesinde gece sürüşlerinde dönülen yol aydınlatılarak güvenlik artırılıyor. ESP, ABS, hız sabitleyici ve sınırlayıcı, ön-yan-perde hava yastıkları, çift bölgeli ve polen+koku filtreli elektronik klima, alüminyum alaşımlı jantlar, ön sis farları, elektrikli ön ve arka camlar, elektrikli yan aynalar, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve direksiyondan kumandalı radyo/CD çalar bulunuyor.
İKİ BENZİNLİ MOTORC4 coupe, 1.6 litre VTR ve 2.0 litre VTS motor seçenekleri ile satılıyor. 1.6 litrelik motor 5800 d/d’de 110 beygir güç, 4000 d/d’de 147 Nm tork üretiyor. Bu motor ile VTR 0-100 km/s hızlanmasını 10.6 saniyede gerçekleştiriyor ve maksimum 194 km/s hıza ulaşıyor. Motorun 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi ise 7.0 litre. VTS’de görev yapan 2.0 litrelik motor ise maksimum gücü olan 180 beygiri 7000 d/d’de üretirken 4750 d/d’de 202 Nm tork otaya koyuyor. VTS 0-100 km/s hızlanmasını 8.3 saniyede gerçekleştiriyor ve 227 km/s son hıza ulaşabiliyor. Aracın ortalama yakıt tüketimi ise 11.7 litre. Her iki versiyonda da üretilen güç 5 ileri şanzıman ile ön tekerleklere aktarılıyor.
Litre başına 120 beygir güç üretiyorHonda S2000, pürüzsüz kaslı gövdesi ve 240 beygirlik yüksek performanslı eko motoruyla dikkat çeken iki kişilik bir otomobil. S2000’de görev yapan 2.0 litre DOHC VTEC motor, devir kesiciye yakalanmadan dakikada 9000 devire ulaşabiliyor. Litre başına 120 beygirlik gücüyle tüm atmosferik basınçlı motorlardan daha yüksek bir verime sahip olan dünya rekortmeni bu motor, 2000-2004 yılları arasında üst üste 5 yıl kategorisinin en iyi motoru unvanını almayı başardı. Güçlü ve çevreci motoru sayesinde S2000, 0-100 km/s hızlanmasını 6.2 saniyede tamamlarken, 241 km/s’lik maksimum hıza ulaşabiliyor. Ok gibi burnu, düşük ön gövde hattı ve farlarıyla S2000, tasarımda da farkını ortaya koyuyor. Ön tekerlekleri sıkıca kavramak üzere dışa doğru açılan yan gövde çizgileri aracın sahip olduğu performans kabiliyetinin ipuçlarını veriyor. Kokpit tarzı iç tasarım ise, küçük deri kaplı bir direksiyon simidi, destekli deri koltuklar ve Honda motorunun yüksek teknoloji ürünü yüksek devirli karakterini yansıtan Formula 1’den esinlenen tasarlanan dijital göstergeleri içeriyor. Elektronik takometre ve hız göstergesi, kontak anahtarı çevrildiğinde aydınlanıyor fakat motor marş düğmesine basıldığında çalışmaya başlıyor.
Hyundai’nin ’Coupe’ yorumu Hyundai, ilk kez 1997 yılında satışa sunulan ve 2002 yılında da ikinci nesline kavuşan Coupe modelini yenileyerek ’Coupe FX’ ismiyle 2005 Haziran’ında satışa sundu. Hyundai Coupe FX, 1.6, 2.0 CVVT ve 2.7 V6 olmak üzere 3 farklı motor seçeneğiyle satın alınabiliyor. Hyundai Coupe’de en çok tercih edilen 105 beygir gücündeki 1.6 litrelik benzinli motor, Coupe FX’te de ithal edilmeye devam ediyor. Bu motor, Coupe FX’i beş ileri manuel şanzımanla 0’dan 100 km/s hıza 11.6 saniyede çıkarıyor ve 185 km/s’lik maksimum hız sağlıyor. 2.7 litre V6 motor ise 167 beygir maksimum güce ve 245 Nm maksimum torka sahip. 6 ileri manuel şanzıman ve H-Matic yarı otomatik şanzıman seçenekleriyle satılan Coupe FX 2.7 V6, manuel şanzımanıyla 220 km/s’lik maksimum hıza çıkabiliyor. 0-100 km/s hızlanması 8.2 saniye olan aracın ortalama yakıt tüketimiyse 10.4 litre.Hyundai Tuscon modelinde de görev yapan 2.0 litre hacmindeki CVVT (Sürekli Değişken Supap Zamanlama Sistemi) teknolojisine sahip olan motor ise, 6000 d/d’de 143 beygir maksimum güç ve 4500 d/d’de 186 Nm maksimum tork üretiyor. Bu motor, aracı manuel şanzımanla 9.1 saniyede 0’dan 100 km/s hıza çıkarırken, 208 km/s’lik maksimum hız sunuyor. Aracın ortalama yakıt tüketimiyse 8.0 litre.