Güncelleme Tarihi:
Mecidiyeköy'deki mağazada yapılan basın toplantısında konuşan C&A Avrupa Yönetim Kurulu Üyesi Andreas G. Seitz, Türkiye'de ilk mağazalarını açıyor olmaktan mutlu olduklarını belirterek, Türkiye'de açılacak mağazanın C&A'nın bin 111'inci mağazası olduğunu söyledi.
Türkiye'nin, C&A'in Avrupa'daki faaliyet gösterdiği 15'inci ülke olduğunu dile getiren Seitz, Türkiye müşterisi için tercih edilen bir marka olmayı hedeflediklerini kaydetti.
Seitz, C&A'nın her yaş, her cinsiyet ile tüm aile bireylerine yönelik ürün çeşitliliğine sahip olduğunu ve hedef gruplarının anneler olduğunu ifade ederek, Avrupa'da 35-59 yaş arası kadınlar, Türkiye'de ise 25-40 yaş arası orta gruplara dahil müşteri tabanı hedeflediklerini, ürün çeşitlerine odaklanarak ve ulusal araştırmalar yaparak her ülke müşterilerinin ihtiyaçlarına önem vererek buna cevap vermeye çalıştıklarını dile getirdi.
Türkiye'den 2006 yılında 200 milyon avroluk iç giyim, denim ve çorap satın alımı gerçekleştirdiklerini belirten Seitz, Türkiye'de uzun vadeli yatırım hedeflediklerini ve 3 yılda 20 mağaza açmayı planladıklarını söyledi.
Avrupa hazır giyim pazarının gelişiminde sorunlar ve durgunluk yaşandığını kaydeden Seitz, C&A'nın tüketicinin güven göstergesi olarak yavaş, ama sağlam bir gelişme gösterdiğini ifade etti.
2006 yılında 120 yeni mağaza açtıklarını belirten Seitz, 2009 yılı sonuna kadar 310-360 mağaza açarak 1,450 mağazaya sahip olmayı, 6 milyar avro ciro ve Avrupa perakende sektöründe birinci sıraya oturmayı hedeflediklerini vurguladı.
Seitz, kurumsal sosyal sorumluklara sahip bir marka olduklarını dile getirerek, güvenli ürün, toplumsal sorumluluklar, çevre koruma ve ahlaki işlemleri içeren dört ana başlıkta programlı çalışmaları yaptıklarını, ayrıca, eğitim, sağlık ve çocuk gelişimi gibi sosyal sorumluluk projelerine destek verdiklerini de sözlerine ekledi.
Seitz, daha sonra C&A Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Berna Kural Okandan'a mağazanın başarılı olması dileğiyle sembolik bir anahtar armağan etti.
OKANDAN
Okandan ise Türkiye pazarına girme kararının 2005 yılında alındığını ve 2007 yılı sonuna kadar İzmir, Ankara, Eskişehir ve Antalya'da olmak üzere toplam 5 mağaza açmayı planladıklarını belirtti.
Türkiye'nin C&A için yeni bir pazar olmadığını dile getiren Okandan, daha önce satın alma ile Türkiye pazarında olduklarını, bundan sonra satın alma yanında satışla da pazarda yer alacaklarını anlattı.
Okandan, C&A'nın her zevk, her yaş, her cinsiyet grubuna hitap eden toplam 10 farklı giyim markasından oluştuğunu ve mağazalarında 120 bin çeşit ürün bulunduğunu aktardı.
ÇYDD'YE 50 BİN AVRO BAĞIŞ
C&A Türkiye Üst Yöneticisi Berna Kural Okandan, C&A'nın bulunduğu her ülkede sosyal sorumluluk projeleri desteği kapsamında, geleneksel olarak mağaza açtığı ülkelerde ilk gün ve her yeni mağaza açılışında topluma hizmet veren bir gönüllü hizmet kuruluşuna bağışta bulunduğunu söyledi.
Okandan, bu kapsamda C&A'nın 50 bin avroluk yardım çekini, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD) Başkanı Prof. Dr. Türkan Saylan'a verdi.
Çeki teslim alan Prof. Dr. Saylan, yapılan yardımın, Muş, Adıyaman ve Hakkari'de, 8'inci sınıfı bitiren 50 genç kızın lise öğrenimi görmesi için burs kaynağı olarak kullanılacağını bildirdi.