Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 04, 2007 00:00
Her ülkeye, sosyal sorumluluk projelerine önemli katkılar yaparak giren Hollandalı C&A, 5 Mayıs’ta Türkiye’deki ilk mağazasını açmadan önce Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği’ne (ÇYDD) 50 bin Euro’luk bağış yaptı.
Avrupa’da çok daha mütevazı rakamlarla bağış yapan C&A’in Türkiye’de kesenin ağzını biraz daha açması ’Sözde değil özde sosyal sorumluluk’ olarak değerlendirildi. C&A’in yaptığı bağışla ÇYDD; Hakkari, Adıyaman ve Muş’taki 50 kızın, lise eğitimi almasını sağlayacak.
EĞİTİM VE ÇOCUKLAR: C&A Avrupa Yönetim Kurulu Üyesi Andreas Seitz, "Her açtığımız yeni mağazada ÇYDD gibi eğitim ve çocuklarla ilgili çalışan derneklere destek olmak niyetindeyiz. Desteğimiz sadece mağaza açılışlarıyla sınırlı değil, başka zamanlarda da sürecek" dedi. C&A ikinci bağışını ise Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’na (TEGEV) yapacak. Üç yılda 20 mağaza açmayı planlayan C&A’in Türkiye yöneticilerinin Avrupa merkez ile konuşup, Türkiye’deki sosyal sorumluluk projeleri için bütçe belirlemesi bekleniyor.
40 KIZ İÇİN KAYNAK: Çağlayan’da yapılan Cumhuriyet Mitingini düzenleyenlerin başında bulunan ÇYDD Başkanı Prof. Dr. Türkan Saylan, dernek için hazırlanan temsili çeki alırken, "Muş, Adıyaman ve Hakkari’de sekizinci sınıfa giden 50 kızın dokuzuncu sınıfa gitmesi ve liseye devam etmesi için gerekli kaynak bulunmuştur. Bu parayı o 50 kızımız için kullanacağız" dedi. Saylan ayrıca, C&A’in Türkiye’de açılmasından büyük mutluluk duyduğunu, yurtdışında hediye almak için C&A mağazalarını dolaştığını söyledi.
PAZAR POTANSİYELİ: C&A’i "Paranızın karşılığı. Hem de her gün" şeklinde tanımlayan Andreas Seitz, Avrupa’da girdikleri 16’ıncı ülke olan Türkiye’de perakende pazarının potansiyelinden umutlu olduklarını söyledi. Seitz, 20 mağaza hedefinin bile aşılabileceğini belirterek "2007’de Avrupa’da 6 milyar Euro ciroyu aşıp, 140-160 arası mağaza açmak istiyoruz. Ayrıca 6 yıl içinde 1.25 milyar Euro değerinde yatırım yapmayı planlıyoruz. Türkiye’nin bu yatırımlardan büyük pay almasını umuyorum" diye konuştu. C&A Türkiye CFO’su (Finans Tepe Yönetecisi) Berna Kural Okandan ise C&A’in 30 yıldır Türkiye’den mal aldığını ve perakende alanında faaliyet göstermeye 2 yıl önce karar verdiklerini anlattı. Mecidiyeköy’de açtıkları ilk mağazanın 3100 metrekare büyüklükte olduğunu kaydeden Okandan, 120 bin çeşit ürün olduğuna da değindi. Andreas Seitz, 2006’da Türkiye’den 43 milyon parça mal aldıklarını ve bunun parasal değerinin 200 milyon Euro olduğunu söyledi.