Oluşturulma Tarihi: Nisan 07, 2003 00:00
Yeni BMW 5 Serisi’nin sportif, zarif ve güçlü gövdesindeki dinamizm daha ilk bakışta fark ediliyor. Yepyeni, hafif malzeme teknolojisi ile üretilmiş alüminyum/çelik gövde gibi kavramları içeren çağdaş teknolojiler sayesinde bu dinamizm sürüşe de yansıyor.Kısaca, yeni 5 Serisi Sedan daha geniş bir alanı ve konforu, daha az yakıt tüketimi, daha yüksek performans ve akslar arasında ideal bir yük dağılımı ile sunuyor.Mükemmel alüminyum süspansiyonun yarattığı güvenli ve konforlu sürüş keyfini, aktif sürüş sistemi daha da artırıyor. Yeni 5 Serisi, Dinamik Sürüş (Dynamic Drive) ve dünyadaki ilk Aktif Direksiyon ile, sürücüye çeviklik, yol tutuşu ve sürüş keyfinin benzersiz birBeko hisseleri yüzde 13.40 değer kazandı• Alüminyum/çelik gövdeli yeni hafif malzemeli tasarım.• Tümüyle alüminyum şasi ve süspansiyon, Aktif Direksiyon, Dinamik Sürüş (Dynamic Drive) ve run-flat lastikler.• 2.2 - 3.0 litre hacimli sıralı altı silindirli benzinli motorlar;3.0 litre hacimli sıralı altı silindirli, common rail dizel motor;4.4 litre hacimli V8 silindirli benzinli VALVETRONIC motor;altı ileri manuel ve altı ileri otomatik şanzıman.• iDrive kontrol paneli tasarımı, Head-up Display.• Adaptif Farlar, Fren Kuvveti Göstergesi, bi-xenon farlar, Aktif Cruise Control.• Arkada daha geniş alan ve daha büyük bagaj. sentezini sunuyor. BMW, yeni 5 Serisinde çok sayıda run-flat lastik seçeneği sunarak kullanıcısını yolda bırakmayan bu güvenli lastiklerin piyasaya sunulması konusundaki liderliğini de pekiştiriyor.Sıralı altı silindirli güç üniteleri:Yeni BMW 5 Serisi, Temmuz 2003’te Avrupa pazarına sıralı altı silindirli motorlara sahip üç ayrı modeliyle sunulacak:-125 kW/170 bg maksimum güce ve 210 Nm/155 lb-ft maksimum torka sahip 520i; -170 kW/231 bg maksimum güce ve 300 Nm/221 lb-ft maksimum torka sahip 530i (her iki modelde de BMW’ye özel VANOS’lu ateşlemeli motorlar bulunmaktadır); -160 kW/218 bg maksimum güce, 500 Nm/369 lb-ft maksimum torka sahip ve BMW’nin yeni nesil common rail teknolojisinin kullanıldığı dizel motorlu 530d. Bu üç modelin hepsinde de altı ileri manuel şanzıman standarttır ve opsiyonel olarak altı ileri otomatik şanzıman da sunulmaktadır. BMW 520i/530d/530i 100 kilometre hıza 9.0/7.1/6.9 saniyede varıyor, 100 kilometrede 9.0/6.9/9.5 litre yakıt tüketiyor ve maksimum 230/245/250 km/s hıza ulaşabiliyor. Yeni Sedan modeli daha öncekilerden geniş olmasına karşın 75 kg daha hafif. Bunun en önemli nedeni hafif alüminyum ön bölmenin çelik gövdenin geri kalanıyla birleştirilmesi ve böylece otomobil gövdesi üretiminde devir açacak bir adım atılmış olması.BMW 5 Serisi, genişlemesine ve daha fazla konfor sunmasına karşın, daha düşük yakıt tüketimi ile lüks segmentte çıtayı yükseltiyor. Tasarım: sportif, zarif, kusursuzYeni 5 Serisi, 3 Serisi’nin dinamizmi ve sportifliği ile 7 Serisi’nin üstünlüğü ve duruşunu birleştiriyor. Böylece yeni Sedan yalnızca tasarımıyla bile BMW model yelpazesinin merkez noktasını oluşturuyor. Kaslı ön kısım, kusursuz, bombeli ikili farlar ve Coupé modellerini andıran üst görünümü, otomobilin sportif ve dinamik özelliklerini vurguluyor.Aktif Direksiyon Sistemi, adaptif farlar ve ACC (Aktif Cruise Control)İsteğe bağlı olarak sunulan dünyanın ilk Aktif Direksiyon Sistemi, yeni bir sürüş keyfi ve güvenliği sağlıyor. Elektronik olarak yönlendirilen bu gelişmiş sistem, normal sürüş koşullarında direksiyon aktarma oranını düşük ve orta hıza göre ayarlayabiliyor. Bu sayede doğrudan direksiyon hakimiyeti sağlanıyor, direksiyon rahatlıyor ve böylece şehir içi trafikte, park ederken ve virajlarda otomobilin çevikliği artıyor. Yüksek hızda ise hıza daha az duyarlı direksiyon ile yön kararlılığı sağlanıyor. Dinamik Denge Kontrolü’ne (DSC) bağlı olarak çalışan Aktif Direksiyon Sistemi, otomobil dengesini kaybetmeye başlar başlamaz harekete geçiyor ve yanal dönme açısını (yaw rate) ölçerek direksiyon açısını buna göre değiştiriyor. Böylece DSC müdahalesi azalıyor ve hem sürücü hem de yolcular için mükemmel kontrol konforu sağlanıyor.BMW yeni 5 Serisi, opsiyonel olarak sunulan adaptif farlar ile de aktif yol güvenliğinde önemli bir gelişme kaydediyor. Bu sistemde, iki adet bi-xenon far direksiyonun yönüne, sapma oranına ve hıza göre ayarlanıyor ve böylece özellikle virajlarda yolu mükemmel bir biçimde aydınlatıyor. Kullanımı şu aşamada sadece ABD’de onaylı olan Fren Kuvveti Göstergesi, BMW 7 Serisi’nden sonra artık yeni 5 Serisi’nde de bulunuyor. Sürücü frene sert bastığında stop lambalarında yanan alanın artması sayesinde tampon tampona çarpışma riski azalıyor. Onay işlemlerinin tamamlanmasının ardından bu sistem diğer ülkelerde de uygulanmaya başlanacak. Otomobillerde zaten var olan yazılımın aktif hale getirilmesiyle sistem kolaylıkla hayata geçecek. Aktif Cruise Control (ACC) ise yeni BMW 5 Serisi’nde ilk kez kullanılıyor. Radar donanımlı bu uygulamada öncelikle sürücü takip mesafesini (öndeki araçla arada korunması gereken mesafeyi) sisteme yüklüyor. Sistem de bu mesafeyi otomatik olarak koruyarak özellikle otoyollarda konvoy halinde seyri kolaylaştırıyor. Standartları belirleyen ergonomi: Controller ve head-up displayKokpiti BMW iDrive felsefesine göre tasarlanan yeni 5 Serisi, sürücü-odaklı ergonomi açısından sınıfında öncü rol oynuyor: Sürüş açısından en temel fonksiyonlar, direksiyonun üzerinde ya da çevresinde, sürücünün kolayca ulaşabileceği noktalarda yer alıyor. Temel konfor fonksiyonları ise orta konsolun üzerinde bulunuyor. Diğer bütün ayarlar, fonksiyonlar ve servisler, sürücü ya da ön koltuktaki yolcu tarafından, 5 Serisi için özel olarak hazırlanan Controller ve kontrol göstergesi sayesinde kolayca kullanılabiliyor. Örneğin bu kontrol mekanizması ilk kez olarak orta kısımdaki vites kolu ile birlikte sunuluyor. Bir BMW’de ilk defa sunulan head-up display de, verilerin sürücünün göz hizasında olması sayesinde aktif sürüş güvenliğini arttırıyor. Bu uygulamanın diğer bir özelliği de sürücünün ön camda yer almasını istediği bilgileri (örneğin hız ya da navigasyon verileri) kendi isteği doğrultusunda belirleyebilmesi.Otomobilin içi: Ritm ve uyum, daha geniş alan ve yüksek kalite, gelişmiş özelliklerNet hatların yarattığı uyum, sert yüzeylerin ve kontürlerin oluşturduğu ritm ve özel renk ve malzemelerin kullanılması otomobilin içinde özel bir dil yaratıyor. Müşteriler yeni 5 Serisi’nde beş farklı döşeme türünden ve dört farklı ana döşeme renginden birini tercih edebiliyor. Ayrıca yeni Sedan’ın arka koltukları önceki modele oranla daha geniş ve bagajının kapasitesi daha yüksek. Standart donanımlar arasında, otomobildekilerin burun mukozasının aşırı soğumasını / kurumasını önleyen adaptif buharlaşma sıcaklığı kontrolünü içeren ve araç içi sıcaklığının kişilere göre katmanlandırılmasını sağlayan yeni otomatik klima da bulunuyor. Soldan direksiyonlu modeller Temmuz 2003’te Avrupa’da, sonbaharda da diğer pazarlarda satışa sunulacak. 520iA, 2.5 litre hacmiyle maksimum 141kW/192 bg güç ve maksimum 245 Nm/181 lb-ft tork üreten motora sahip 525i ve son olarak da 4.4 litrelik V8 güç ünitesi ile maksimum 245kW/333 bg güç ve maksimum 450 Nm/332 lb-ft tork üreten 545i, 2003 sonbaharında pazara sunulacaklar.
button