Eyüp KELEBEK- Saadet KEFAL/ESKİŞEHİR, (DHA)
Oluşturulma Tarihi: Şubat 14, 2007 16:01
Koç Holding Dayanıklı Tüketim ve İnşaat Grubu Başkanı Bülent Bulgurlu, Arçelik'in global pazarda yatırımcılar tarafından sürekli olarak izlendiği belirterek, “Yeni satın almalara hazırız. Ancak, teklif gelse de Arçelik'i satma düşüncemiz yok” dedi. Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir'de Arçelik'in dünyanın en karlı kuruluşu olduğunu söyledi.
Arçelik A.Ş.'nin 2006 yılı değerlendirmesi, 2007 hedeflerininin açıklanması ve mavi ışık teknolojisi ile üretilen gardırop tipi buzdolabının tanıtımı amacıyla Eskişehir Fabrikası'nda basın toplantısı yaptı. Arçelik Buzdolabı Fabrikası'ndaki toplantıya
Koç Holding Dayanıklı Tüketim ve İnşaat Grubu Başkanı Dr. Bülent Bulgurlu, Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, Genel Müdür Yardımcıları Şirzat Subaşı, Atilla İlbaş, Fatih Kemal Ebiçlioğlu ve Nadir Yalçınalp katıldı.
Eskişehir'deki toplantıda, ‘Beko markası ile 2010'a kadar kendi sektöründe dünyanın en çok tercih edilen ilk 10 markasından biri olma' vizyonuyla hareket ettiği belirtilen Arçelik A.Ş.'nin 2006'da yaklaşık 3.9 milyar Euro konsolide ciro elde ederken, 2007 yılı için 4.2 milyar Euro konsolide ciro hedefi belirlediği kaydedildi.
Koç Holding Dayanıklı Tüketim ve İnşaat Grubu Başkanı Dr. Bülent Bulgurlu, 2006 yılının Arçelik için başarılı yıl olduğunu belirtti. Bulgurlu şöyle konuştu: “Arçelik, bugüne kadarki performansı ile Koç Topluluğu'nun sıçramalı büyüme stratejisinin en başarılı uygulayıcılarından olmuştur. Bu başarılı performansını kaliteli ürünleri, güçlü Ar-Ge’si, öncü üretim tesisleri ile tutarlı stratejileri ve profesyonel yönetimi ile 2007’de de sürdüreceğine inancımız tamdır.”
MAVİ IŞIK TEKNOLOJİSİ İLE BUZDOLABI
Dünyanın tek çatı altında üretim yapan en büyük buzdolabı tesisi olan Eskişehir işletmesinde geçen yıl Türkiye'de ilk defa Side by Side (Gardırop tipi) buzdolabı üretimine başlandığını belirten Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, “Mevcut tesisisimize ek olarak geçtiğimiz sene 6.5 milyon Euro yatırım ile işletmeye açtığımız gardırop tipi buzdolabı üretim tesisimizle birlikte 2007 için toplam buzdolabı üretim kapasitemizi 4 milyon adet olarak hedefliyoruz. Arçelik tarafından geliştirilen Mavi Işık (Active Fresh Blue) teknolojine üretilen gardırop tipi buzdolabı ile sebze ve meyvelerin doğa koşullarında olduğu gibi uzun süre taze kalmasını sağlıyor” diye konuştu.
Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir 15 binden fazla çalışanı, 3 ülkede 10 ayrı üretim tesisi, kendine ait 9 markası, yurt dışında faaliyet gösteren 13 şirketi ile 5 kıtada 100'ten fazla ülkeye ürün ve hizmet sunan Arçelik'in ürünlerinin Türkiye'de yaklaşık 17, dünyada ise 75 milyon hanede bulunduğunu söyledi. Özdemir, 2006 yılı ile ilgili yaptıı değerlendirmede şöyle dedi: “2006 konsolide cirosunu hedeflerinin üzerinde gerçekleştiren şirketimiz, yaklaşık 3.9 milyar Euro konsolide net satış elde etmiştir. Şirketimiz, dolaylı ve doğrudan olmak üzere 1.1 milyon kişiye geçim kaynağı sağlarken ülke ekonomisine de önemli katkıları olmuştur. Son 6 yılda Türkiye'ye toplam 12 milyar dolar döviz geliri ile 1.7 milyar dolar vergi sağlayan Arçelik Şirketi, hızlı ve karlı büyümesini sürdürmektedir. 2005'te Rusya'da temelini attığımız Beko LLC buzdolabı ve çamaşır makinesi üretim tesisimizin resmi açılışını geçtiğimiz yıl Ekim ayında gerçekleştirdik. 90 milyon Euro değerindeki yatırım ile işletmeye alınan bu tesislerimizde ilk etapta yıllık toplam 900 bin adet buzdolabı ve çamaşır makinesi üretmeyi planlıyoruz. Bu ülkede çamaşır makinesi ürünümüzle yüzde 10 pazar payı ve 100 Milyon Euro’yu aşan ciro hedefliyoruz. Bu pazarda önümüzdeki 3 yıl içinde en büyük ilk üç markasından biri olmayı hedefliyoruz. 2006 yatırım planlarımızı yaparken, dünyanın en hızlı büyüyen pazarlarından biri olan Çin’i de yakından takip etmekteyiz. 2006 sonu itibariyle Çin’de 7 eyalette, 4 zincir mağaza ve 46 satış noktası ile faaliyetteyiz. 4 bin adetin üzerinde ürün satışı gerçekleştirdik. Bu pazar için 2007 ciro hedefimiz ise 10 milyon Euro’dur. Bizim için önemli olan bir diğer yeni pazar ise Amerika. Geçtiğimiz yıl bu pazara da ilk sevkiyatımızı Haziran ayında bulaşık makinesi ürünümüzle gerçekleştirdik ve satışlarımızı arttırarak devam ettiriyoruz. Enerji tasarrufu alanında geliştirilen bir diğer ürünümüz ise Eskişehir İşletmemiz’de kendi Ar-Ge ekibimiz tarafından tasarlanıp geliştirilen Blomberg markalı CT 1300 Super Plus buzdolabı olmuştur. Bu ürünümüz, Avrupa Birliği Komisyonu tarafından düzenlenen ‘Avrupa Enerji' yarışmasında, bugüne kadar ulaşılan en düşük enerji indeksiyle ‘en verimli buzdolabı' seçilmiştir. Ülkemizde bir sene içinde satın alınan tüm buzdolapları A ve üzeri performansa sahip olduğu taktirde; 10 yılda Keban Barajı’nın 1 yılda üretmiş olduğu enerjiyi veya 7 ayda Ankara Sarıyar Barajı'nın 1 yılda ürettiği enerjiyi tasarruf etmiş olabileceğiz.”
ARÇELİK'İN 2007 HEDEFİ
Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Gündüz Özdemir, bu yıl sonu konsolide ciro hedefinin 4.2 milyar Euro olarak belirlendiğini söyledi. Genel Müdür Özdemir, beyaz eşyada 5 ana ürün grubunda 2007 yılı büyümesinin adetsel bazda Türkiye’de yüzde 6.1, uluslararası pazarlarda yüzde 17.2, toplamda ise yüzde 13.5 olarak hedeflendiğini açıkladı.
Aka Gündüz Özdemir, Arçelik A.Ş.’nin 2007 yılı hedeflerine ilişkin şu bilgileri verdi: “2006'da 150 Milyon Euro yatırım yapan şirketimiz, 2007'de kurutucu yatırımı, kapasite artışı, yeni model geliştirme, modernizasyon ve Ar-Ge ile bakım, lojistik ve depo yatırımlarını kapsayacak şekilde yaklaşık 170 milyon Euro yatırım yapmayı hedeflemektedir. 2006'yı yaklaşık 3.9 milyar Euro konsolide ciro ile kapatan şirketimizin 2007 konsolide ciro hedefi ise 4.2 milyar Euro'dur. Şirketimiz 2006'da cirosunun yüzde 40'ından fazlasını yurt dışı satışlardan elde ederken, bu oranı 2007'de yüzde 50'ye çıkarmayı hedefliyoruz. Eskişehir işletmemizde geçen yıl gerek ürün geliştirme gerekse kapasite artışına yönelik, 18 milyon Euro'yu aşan yatırım gerçekleştirdik. Bu yılki yatırım hedefimiz ise; 24 milyon Euro olarak belirlenmiştir. 2006'da gerçekleştirilen üretimin yüzde 63'ü ihraç edilirken, 1975'te kuruluşundan bu yana Eskişehir işletmemizden toplam 12.2 milyon adet ürün ihraç edilmiş bulunuyor. 2006'daki ihracatının yüzde 32'si ile İngiltere, bu işletmemizin en çok ihracat yaptığı ülkeler arasında ilk sırada yer almaktadır. En çok buzdolabı ihracatı yapılan diğer pazarları ise Fransa, Alanya, İspanya ve Belçika gibi Batı Avrupa ülkeleri takip etmektedir. Sağlıklı yetişkin dakikada 12 kez nefes alıp vermektedir. Yani; 5 saniyede 1 kez. Biz de Eskişehir işletmemizde 5 saniyede, yani her nefes alıp- verişte 1 buzdolabı üretiyoruz. Londra, Eskişehir'den 2 bin 700 kilometre uzaklıktadır. Arçelik olarak sadece geçen yıl içinde bu işletmemizde ürettiğimiz ürünleri üst üste koyduğumuz taktirde toplam 4 bin kilometreye ulaşmaktadır. Eskişehir İşletmesi'nin mevcut tesislerine ek olarak 6.5 milyon Euro yatırım ile faaliyete geçen işletme, bu segmentte Avrupa’nın en büyük üretim tesisi konumundadır. 2006'da 100 bin adet gardırop tipi buzdolabı üretim kapasitesine sahip olan tesis, 2007’de 150 bin ve 2008’de ise 250 bin adet kapasiteye ulaşmayı hedefliyor. Ek tesiste, Arçelik, Beko ve Blomberg markalarıyla 10 ana modelde ve 100 farklı kombinasyonda gardırop tipi buzdolabı üretimi yapılıyor.”
ARÇELİK’İ SATMAYIZ
Konuşmaların ardından Bulgurlu ve Özdemir gazetecilerin çeşitli sorularını yanıtladı. Bülent Bulgurlu, Arçelik'in organik büyümesinin sağlıklı olarak devam ettiğini, global pazarda yatırımcıların Arçelik'in büyümesini izlediklerini söyledi. Yeni yatırımların sürdüğünü kaydeden Bulgurlu, Arçelik'i satın almak için tekliflerin gelip- gelmediğine ilişkin soruya, “Organik byümemiz devam ediyor. ‘Satın alma ve yatırım konusunda yorulduk bu kadar yeter' diye bir düşüncemiz. Yeni satın almalara hazırız. Teklif gelse bile Arçelik’in satılması konusunda hiçbir düşüncemiz yoktur” dedi.
Bulgurlu bir gazetecinin 2007 yılında yapılacak seçimlerin kendilerini olumsuz yönden etkileyip etkilemeyeceği sorusunu ise “Biz her şeye pozitif bakıyoruz. İhracata yönelik olduğumuz için dövizdeki dalgalanmalara da hazırlıklıyız” karşılığını verdi. Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir de aynı soru ile ilgili “
Seçimler nedeniyle herhangi bir risk beklemiyorum. Döviz pozisyonumuz nötr. Dövizli borçlarımızla dövizli alacaklarımızı eşitliyoruz. Olası krizde Arçelik etkilenmez. Üretimimizin yüzde 60'ını ihraç ediyoruz” dedi.
ÇİN’E YATIRIM
Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, Çin’e yatrım yapmayı düşündüklerini ve hazırlıklarını sürdürdüklerini söyledi. Arçelik’in dünyanın en kârlı kuruşu olduğunu savunan Özdemir şöyle konuştu: “Çin’e gidişimizin nedeni kaliteli malı ucuza mal etmektir. Biz fasoncu değiliz. Marka yönetimine önem veriyoruz. Markalarımız hak ettiği değeri alıyor. Dünyanın en kârlı firmasıyız. Biz global manada güçlü şirketiz. Çin 1.5 milyarlık çok büyük bir pazar. Pazarlama şirketini kurduk. Çin pazarının ana kritik noktalarını inceliyorlar. Haziran ya da Temmuz'da yatırım için son kararımızı vereceğiz. Son derece olumlu yoldayız. Yatırım yapmaya daha yakın nokta içerisine girdik. Çin komünist bir ülke. Buradaki pazarı anlamak çok önemli. Bu konuda önemli mesafeler aldık. Burası ABD pazarına da yakındır. Çin'de 400 milyon kişi buzdolabı ve çamaşır makinasına erişabilir durumda. Biz niye orada olmayalım, niye oradan pay almayalım? Dünyadaki bütün oyuncular oradaysa biz neden orada olmayalım ? Biz Türkiye’de canımızı kurtarmak için gidip orada yatırım yapmıyoruz.”
Basın toplantısının ordından Arçelik Eskişehir Buzdolabı Fabirakıs gezildi, mavi ışık teknolojisi ile üretilen gardırop tipi buzdolabı tanıtıldı.