Güncelleme Tarihi:
AYDIN’ın Efeler ilçesinde yaşayan 2 çocuk annesi Sevim Üçgül, 4 yıl önce 1440 TL’ye bulaşık makinesi satın aldı. Servisin makineyi evine kurmasının ardından bulaşıkların temiz yıkanmadığını, tabak ve bardakların zarar gördüğünü fark eden ev hanımı Üçgül, servisi arayarak şikâyetini iletti. Evine 5 kez servis gelmesine rağmen sorun çözülmedi. Bunun üzerine Üçgül de 1 Aralık 2013’te Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne giderek firmadan şikâyetçi oldu.
FİRMA İTİRAZ ETTİ
Hakem Heyeti, firmayı ve ürünü kusurlu bulup zararın karşılanmasına karar verdi. Ancak, firma bu karara itirazda bulununca Sevim Üçgül, yaklaşık 600 lira daha harcayıp Aydın 2’nci Asliye Hukuk Mahkemesi'nde, 9 Aralık 2013’te dava açtı. Tüketici Mahkemesi sıfatıyla davaya bakan Aydın 2’nci Asliye Hukuk Mahkemesi hâkimi, Üçgül’ün evinde keşif yapıp, makineyi ve bulaşık yıkama şeklini yerinde gördü. Keşfin ardından mahkeme, bulaşık makinesinin 1440 lira olan bedelinin dava tarihinden itibaren işleyecek yasal faizleriyle birlikte Sevim Üçgül’e ödenmesine karar verdi.
MASRAF DA FİRMAYA
Hâkim ayrıca, keşif masrafı ve bilirkişi ücreti gibi tüm giderlerin de söz konusu firmadan alınıp Üçgül’e ödenmesine karar verdi.