Oluşturulma Tarihi: Ekim 22, 2008 00:00
Ford’un en uzun soluklu modeli olan ve 32 yıllık geçmişinde toplam 12 milyonu bulan satış adetleriyle dikkat çeken Fiesta, 7’nci nesliyle Türkiye’de satışa sunuldu. Ford’un ’T’ modelinden bu yana gerçekleştirdiği ikinci global tasarım olma özelliğini taşıyan yeni Fiesta’nın fiyatı ise 26 bin 200 YTL’den başlıyor.
Ford Otosan, Türkiye’de 5 kapılı küçük sınıfın lideri olan Fiesta’nın 7’inci nesliyle bu başarısını sürdürüp yılda 15 bin adetlik bir satışa ulaşmayı hedefliyor.
HAFİF AMA DAHA GÜÇLÜ
Yeni Fiesta’nın ilk göze çarpan özelliği, Ford Kinetik Tasarım Felsefesi’nin belirgin izlerini taşıması. Arkaya doğru uzanan ön farlar ve ters dörtgen şeklindeki alt ızgara yeni Fiesta’ya kendine has bir kimlik kazandırıyor. Aracın yanında ve motor kapağındaki kabartılmış çizgiler aracın kaslı yapısını ortaya koyuyor. Kinetik tasarım çizgileri aracın arka tarafında da devam ediyor. Arka kısmın tasarımında ise, bal peteği şeklinde ve yükseğe yerleştirilmiş arka farlar farklı bir görünüm sağlıyor, gövde renginde tamponlar da bu farklılığı tamamlıyor. Yeni Fiesta ile 7 yeni renk seçeneği de bulunuyor. Bu renklerden en iddalı olanı ise elektrik kırmızısı (hot magenta). Diğer renkler ise ay sarısı, vizyon mavi, yosun yeşili, bordo kırmızı, Avalon gri ve lansman rengi olarak seçilen su yeşili. Yeni Ford Fiesta, mevcut Fiesta’dan sadece 30mm daha uzun ancak 40 kilogram daha hafif. Aracın ’Akıllı Güvenlik Sistemi’ yüzde 55 oranında yüksek güçte çelik içeriyor ve araç darbelere karşı yüzde 10 oranında daha da güçlendirilmiş durumda. Ancak bu özellikler kazanılırken aracın ağırlığından ödün verilmiyor ve araç eski modele göre 40 kilogram daha hafif. Bu da hem yakıt tüketiminde, hem de emisyon değerlerinde iyileşmeler sağlıyor. "Yeni Fiesta’da benzinli ve dizel olmak üzere dört adet motor seçeneği sunuluyor. Bunlar, 1.2 litre 82 beygir ve 1.4 litre 96 beygir benzinli motorların yanında; 1.4 litre 68 beygir ve 1.6 litre 90 beygirlik dizel motor seçeneklerinden oluşuyor. 96 beygir gücündeki 1.4 litrelik benzinli motor otomatik şanzımanla da tercih edilebiliyor.
Yeni Fiesta’nın, Trend ve Titanium olmak üzere iki farklı donanım seviyesi bulunuyor. Trend seviyesinde ABS+EBD, sürücü ve yolcu ön hava yastıkları, sürücü koltuğu yükseklik ayarı, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon sistemi, EPAS, direksiyondan kumandalı CD/MP3 çalar, yol bilgisayarı, elektrikli ve ısıtmalı gövde rengi yan aynalar, gövde rengi tamponlar, kapı kolları standart olarak bulunuyor. Titanium serisinde ise, Trend’in üzerine 15" alüminyum alaşımlı jant, ön sis farları, otomatik klima, elektrikli arka camlar, deri direksiyon simidi, araç dışında krom süslemeler (ön ızgara, ön sis farları çevresinde ve cam altı çizgisinde) standart olarak göze çarpıyor.