Bu yıl Türkiye’de sadece 40 kişi bu ’coupe’ye binecek

Güncelleme Tarihi:

Bu yıl Türkiye’de sadece 40 kişi bu ’coupe’ye binecek
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 09, 2007 00:00

Audi’nin 2003 yılında Nuvolari konseptiyle ilk sinyallerini verdiği ve 3 yıllık bir ar-ge süreci sonrasında üretim safhasına geçilecek formuna ulaşan A5 ve en güçlü versiyonu S5, 2007 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılmasının ardından Eylül ayında Türkiye’de satışa sunulacak.

Türkiye’ye ilk etapta 3.0 litre TDI ve 3.2 litre FSI motor seçenekleriyle ithal edilecek olan A5’in dizel motorlu versiyonunda yine ilk etapta sadece manuel şanzımana yer verilecek. Türkiye’de yıl sonuna kadar toplam 40 adet, 2008 yılında ise 300 adetlik A5 ve S5 satılması hedefleniyor.

TASARLADIĞIM EN GÜZEL OTOMOBİL’

Tasarımcısı Walter da Silva tarafından "Audi A5 şimdiye kadar tasarladığım en güzel otomobil" olarak tanımlanan yeni Audi coupe, karakteristik yekpare Audi ızgarası, LED teknolojili farları, kaslı C sütünü ve tekerlek yuvaları ile Nuvolari konseptinden alınan arka ışık gurubu tasarımıyla başyapıt tanımını da hak ediyor. Yeni nesil A4 platformunda üretilen ilk model unvanını taşıyan A5, 4.63 metrelik uzunluğuyla coupe’lerin üst sınıfına dahil oluyor.

Kabin içindeki 4 kişilik oturma düzenine ek olarak sunduğu 455 litrelik yükleme hacmiyle birçok aile otomobilden daha fazla bagaj hacmi sunarak, uzun yolculuklara çıkabilmeyi de kullanıcıları açısından sorunsuz hale getirebiliyor. A5’in kokpitinde daha büyük ve sportif göstergeler, düğme sayısı azaltılmış orta konsol düzeni ile konumu yükseltilmiş MMI sisteminin ayar bileziği en fazla ön plana çıkan detaylar arasında yer alıyor. Audi A8 ve A6 modellerinde kullanılan elektromekanik park freni, anahtarsız giriş sistemi, kameralı geri görüş sistemi, çok alanlı klima sistemi, DVD’li multimedya sistemi ve Bang&Olufsen müzik sistemi gibi donanımlar ise Audi A5’in diğer ekipmanları arasında yer alıyor.

YÜKSEK PERFORMANSLI DİZEL MOTOR

Audi Valvelift Sistemi’yle donatılan 3.2 litrelik 265 beygir gücündeki motor, ürettiği 330 Nm’lik torkun da yardımıyla A5’i 250 km/s’lik son hıza ulaştırabiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 6.1 sn’de tamamlayan Audi A5 quattro, 100 km/s’de 8.7 litrelik ortalama yakıt tüketimi değerine de sahip. Araç 6 ileri manuel şanzıman ya da manuel kullanım modunda 8 ileri vitesli Multitronic otomatik şanzımanla satın alınabilecek. Audi A5 3.0 litre TDI quattro, 250 km/s son hız ve 5.9 sn’lik 0-100 km/s hızlanma gibi performans verilerine karşılık 100 km’de ortalama 7.2 litrelik yakıt tüketimiyle dizel motorlu sportif coupe’lere yeni bir soluk getirmeye hazırlanıyor.

DAHA FAZLA GÜÇ İSTEYENLERE S5

Audi A5’ten farklı olarak S model serisi tasarım anlayışına paralel olarak daha sporcu bir çizgiye sahip olan S5, kromajlı ızgara ve gövde çıtaları, daha büyük havalandırma girişleri ve tamponlarıyla çift çıkışlı iki adet egzoz borusuyla ilk etapta sıra dışı olduğunu gösterebiliyor. Audi S5’in kaputu altında RS4’te de kullanılan 4.2 litrelik V8 FSI motor yer alıyor. 354 HP güç ve 440 Nm tork üreten performanslı motor, Audi S5’in 0-100 km/s hızlanmasını 5.1 sn’de tamamlamasını sağlayabiliyor. Daha sert ayarlanmış bir süspansiyon sistemine sahip Audi S5, quattro çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli manuel şanzıman standart olacak biçimde pazara sunulacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!