Bu otomobil sanal ama teknolojisi gerçek

Güncelleme Tarihi:

Bu otomobil sanal ama teknolojisi gerçek
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 2004 00:00

Toyota, Denso ve Canon firmalarının ortaklığı ile oluÅŸturulan ‘Mixed Reality’ isimli yeni bir teknoloji sayesinde araç kendi kendini yol durumuna göre ayarlayabiliyor. Bugün yol ÅŸartlarına göre ayarlanabilen otomobiller mevcut ama MTRC yol durumunu önceden görüp kendini ona göre ayarlıyor. Åžimdilik bu aracı Playstation 2 sahipleri kullanabiliyor.EÄŸer üstteki resimde gördüğünüz bu aracı kullanmak isterseniz Playstation 2 sahibi olmanız gerekiyor. Çünkü Toyota’nın Motor Triathlon Race Car (MTRC) isimli bu aracı sadece ‘Gran Trismo 4’ isimli oyunda kullanma zevkine eriÅŸebiliyorsunuz. Her türlü zeminde kullanılmak için Toyota tarafından özel olarak tasarlanmış bu araç tabiki sadece fantazi olsun diye yaratılmamış.Toyota, Denso ve Canon firmalarının ortaklığı ile oluÅŸturulan ‘Mixed Reality’ isimli yeni bir teknoloji sayesinde araç kendi kendini yol durumuna göre ayarlayabiliyor. Bugün yol ÅŸartlarına göre ayarlanabilen otomobiller mevcut ama MTRC yol durumunu önceden görüp kendini ona göre ayarlıyor. Özel bir kaskın içine yerleÅŸtirilmiÅŸ kamera yaklaÅŸan yol durumunu yani zemini belirleyip aracın içindeki bilgisayara iletiyor. Bilgisayarda zemine göre aracı yükseltip, alçaltıyor veya ihtiyaca göre süspansiyonları sertleÅŸtirip, yumuÅŸatabiliyor. Sistem ayrıca her bir tekerlekte bulunan elektrik motorlarına bunu iletiyor. Yazık ki MTRC’yi hiç bir zaman yollarda göremeyeceÄŸiz ama sahip olduÄŸu teknolojinin baÅŸka otomobillerde kullanılmaması için hiç bir sebep yok.GELECEK GENÇ NESÄ°LÄ°N ELLERÄ°NDEBugün gençlerin ilgi alanları yaÅŸlı insanlara göre inanılmaz farklılık gösteriyor. Spor, moda ve cep telefonu gibi temalar günümüzde gençlerin en büyük ilgi alanları arasında. Buna ek olarak yeni jenerasyon bilgisayar, oyun ve internet gibi biliÅŸim teknolojisi ürünleri ile büyüyen gençler bunların hepsini hayatının bir parçası olarak görüyor.‘Motor Triathlon Race Car’da (MTRC) Toyota’nın deÄŸiÅŸen talepler doÄŸrultusunda oluÅŸturduÄŸu bir konsept ve bu araç ÅŸirketin sadece günümüz müşterilerini hedeflemediÄŸini ortaya koyuyor. Toyota bu konseptiyle gelecek nesildeki otomobil alıcıları için marka imajını büyütmeye çalışıyor.GeleceÄŸin bu iki kiÅŸilik yarış otomobil konsepti Toyota’nın önemli üç gücünü tam anlamıyla ortaya koyan bir vitrin niteliÄŸinde. Bunlardan ilki ÅŸirketin motor sporlarına olan ilgisinin gösteriyor. Toyota bugün Formula 1, CART, Le Mans gibi hemen hemen tüm motor sporları alanında faaliyet gösteriyor.Dört tekerden çekiÅŸ güçlü araçların geliÅŸmesindeki deneyimi ve öncülüğü de Toyota’nın diÄŸer önemli bir gücü.Son olarak da çevreye dost ürünlerde ve teknolojide önemli bir güce sahip.ÜÇ FARKLI ZEMÄ°NÄ° tanıyorToyota MTRC üç farklı yarış zemininde rekabet etmek için özel olarak geliÅŸtirilmiÅŸ bir teknolojiye sahip. Araç düzgün ve yüksek kavrama gerektiren yarış pisti, dar ÅŸehir içi yolu ve off-road parkurunda gidebiliyor. Yakıt hücreli güç ile yüksek performansa sahip bu araç Toyota’nın Ä°ngiltere’deki ED2 stüdyolarında tasarlanıp oluÅŸturulmuÅŸ. Aracın deneme sürüşü ise sadece Gran Turismo 4 oyununda yapılabiliyor.Bu doÄŸrultuda Toyota oluÅŸturduÄŸu dinamik imajını sadece bugünün müşterileri için deÄŸil genç nesil içinde ortaya koyduÄŸunu göstermiÅŸ oluyor.Yaratılmasındaki baÅŸlangıç noktasını geçtiÄŸimiz yıl tanıtılan CS’S konsept modelinden alan MTRC, sıfır emisyona sahip ve egzozundan sadece suyun geldiÄŸi yakıt hücresiyle çalışan dört tekerden çekiÅŸli bir transmisyona sahip. Elektronik olarak kontrol edilen süspansiyon sistemine sahip araç, bu sayede yol durumuna göre yüksekliÄŸini ve süspansiyon ayarlarını otomatik olarak yapıyor. Buna ek olarak araçta bulunan akıllı lastiklerde yol durumuna sensörler sayesinden adapte olarak yüzeye maksimum tutunma saÄŸlıyor. Dış tasarımına baktığınızda bu demostrasyon EDR stüdyosunun gelecek vizyonunu ortayaya koyuyor. Ä°ki kiÅŸilik bu konsept otomobil Toyota’nın üstü açık yarış otomobillerindeki deneyimini simgeliyor. Aracın gövdesi hava akışınının kontrolüne katkıda bulunurken, maksimum dengeyi ve aerodinamik etkinliÄŸi saÄŸlıyor.Sanal co-pilot devredeMTRC konseptinin en önemli özelliklerinden biri Toyota’nın Denso ve Canon ile birlikte oluÅŸturduÄŸu ‘Mixed Reality’ isimli ileri ve yeni bir teknolojinin kullanılması oldu.Head Up Display’de (göz hizasında gösterge sistemi) olduÄŸu gibi sürücü ve yolcu giydiÄŸi özel bir kask sayesinde bilgileri canlı bir ÅŸekilde gözünün önünde görüyor. Bu teknolojinin farkı ise HUD sistemi hız ve sıcaklık gibi kolay olan fiili verileri verirken, Mixed Reality sürücüye önceden oluÅŸabilecek yol durumu hakkında yardımcı oluyor.Bu teknolojiyle sistem sanal co-pilot veya navigasyon (yön bulma sistemi) haline geliyor ve yol ısısı, lastik durumu, kar ve buz durumu gibi sürekli bilgi akışı saÄŸlıyor. Ve aynı anda otomobile de bu bilgileri aktararak dış yol ÅŸartlarına göre otomobilin en iyi performansı vermesini saÄŸlıyor. Aktif güvenlik açısından önemli bir adımı temsil eden bu teknoloji, sürücüye otomobili daha güvenli ve doÄŸru kontrol edip yönetmesine yardımcı oluyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!