Güncelleme Tarihi:
Çoruh Nehri'nin kıyısında yer alan Artvin kent merkezinde, yıllardır trafik sinyalizasyon sistemi kurulmuyor. Trafiğe kayıtlı 14 bin 478 aracın bulunduğu kentte, son beş yılda meydana gelen 449 trafik kazasında 2 kişi öldü, 88 kişi yaralandı. Kazaların çoğunluğunu, arazi yapısının da etkisiyle tek taraflı, maddi hasarlı kazalar oluşturdu.
Artvin Valisi Necmettin Kalkan, Artvin yollarının eğimli ve dar olduğunu, buna karşın insanların trafikte hoşgörülü davrandığını söyledi.
Trafik suçu ve ölümcül kaza oranının az olmasının vatandaşların eğitim seviyesinden kaynaklandığını ifade eden Kalkan, “İnsanlarımız birbirlerine saygılı ve trafik kurallarına uygun hareket ettikleri için trafik sinyalizasyonuna ihtiyaç duymuyoruz” dedi.
Kent merkezinde trafik kazalarının düşük seviyelerde olduğunu ifade eden Kalkan, “Son beş yılda iki ölümlü trafik kazası meydana geldi. Ölüm üzücü ama rakamlara baktığımız zaman trafik sinyalizasyonu olmayan, her iki kişiden birinin araç kullandığı 25 bin 771 nüfuslu Artvin il merkezindeki kaza sayısının azlığı dikkat çekiyor. Sürücülerin ve yayaların bilinçli hareket etmesinden dolayı şehir merkezinde sinyalizasyon sistemine gerek duyulmuyor” diye konuştu.
“Artvin'de şoför bir kez hata yapabilir”
Kalkan, sarp arazi yapısına sahip il genelinde sürücülerin yapacağı hatanın telafisinin zor olduğunu vurgulayarak, şöyle devam etti:
“Şehir merkezinde trafiğe açık caddelerden ikisi tek yönlü, diğer caddelerde de şoför arkadaşlar araçlarını dikkatli kullanıyor. Bu coğrafya sürücülerimizi araçlarını dikkatli ve bilinçli kullanmaya sevk ediyor. 'Artvin'de şoför bir kez hata yapabilir' lafını vatandaşlarımız benimsemiş durumda. Burada yapılacak hatanın telafisinin olmayacağını herkes çok iyi biliyor. Artvin insanı, şöhretine yakışır şekilde trafikte hareket ediyor.”
Artan trafik nedeniyle şehir merkezinde yoğunluk başladığını kaydeden Kalkan, sürücüleri otoparklara yönlendirerek dar caddelerdeki yoğun parklanmaları önlemeye çalıştıklarını belirtti.
Bunun için mülkiyeti ve işletmesi İl Özel İdaresi Genel Sekreterliği'ne ait otoparkta, mesai saatleri içinde olmak kaydıyla 8 saatlik parklanma karşılığında 1 lira alındığını dile getiren Kalkan, şehir merkezine yerleştirdikleri elektronik tabela ile otoparkın doluluk oranının görüldüğünü sözlerine ekledi.
“Artvin'de araç kullanmak cesaret ve tecrübe ister”
Artvin Şoförler Odası Başkanı Ahmet Alpaslan ise kente sürücülerin trafik kurallarına çok duyarlı olduğunu, bunun için trafik lambasına ihtiyaç duyulmadığını söyledi.
Virajlı ve rampa yollara sahip Artvin'de araç kullanmanın cesaret ve tecrübe istediğini dile getiren Alpaslan, “Yollar çok dar. Bazen öyle bir yer gelir ki arabanın çift lastiklerinden biri boşta gider. Buna rağmen çok az kaza olmuştur. Bunun için Artvin şoförü değil Türkiye'de, dünyada birincidir” dedi.
Artvin'de şoförlerin trafik kurallarına büyük ölçüde uyduğunu vurgulayan Alpaslan, “Sürücülerimiz diğer araçların sürücülerini de kollar, aksi takdirde hatayı canımızla öderiz” diye konuştu.
Alpaslan, bir dönem kent merkezine trafik sinyalizasyon lambaları konulduğunu anımsatarak, şöyle devam etti:
“Lambalardan dolayı trafikte yığılmalar oldu. Bunun için lambalar hemen kaldırıldı. Artvin'in cadde ve sokakları çok dar, lambaya bakarsan adım atamazsın. Burada en ufak bir sıkıntı olduğu zaman karşıdan gelen yol verir. Onun için trafik ışığına ihtiyaç yok. İlimizde klakson sesi duymak da zordur. İnsanlarımız sabırlı ve duyarlıdır. Zaten vatandaşlarımız uyanıktır, her zaman sağını solunu kontrol edip yola öyle çıkar.”