Oluşturulma Tarihi: Temmuz 16, 2008 00:00
Ford’un yeni 4X4’ü Kuga 76 bin YTL’ye Türkiye’de
Ford’un Avrupa pazarı için geliştirdiği ve Türk tasarımcı Murat Güler’in imzasını taşıyan yeni 4X4 modeli Kuga, 76 bin YTL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. İlk etapta 136 beygir gücündeki 2.0 litrelik Duratorq TDCi dizel motor, 6 ileri manuel şanzıman ve ’Titanium X’ paketiyle yollara çıkan Ford Kuga, Aralık ayında 2.5 litrelik benzinli motor ve otomatik şanzıman seçeneklerine de kavuşacak. Kinetik tasarım dili ile yaratılan Ford’un ’Crossover’ segmentindeki temsilcisi Kuga, markanın yeni yüzünü yansıtıyor. Sportif ve enerjik hatlarıyla öne çıkan Kuga’da geriye doğru uzanan farlar, geniş alt ızgara ve bombeli ön kaput aracı önden oldukça kaslı ve güçlü gösteriyor. Yandan bakıldığında modern bir koşu ayakkabısı gibi atletik görünen araçta yer alan 17 inç alaşım jantlar, elektrikle katlanan aynalar, çift egzoz çıkışı bu görselliği destekleyen diğer önemli ayrıntılar arasında yer alıyor. Dış tasarımın güçlü çizgileri iç bölümde de kendini gösteriyor. İç mekanda deri döşeme ve ısıtmalı koltuklar, güneş ışınlarını yansıtan ve rezistanslı ön camlar, Ford anahtarsız çalıştırma butonu, 230 Volt’luk elektrik prizi gibi özellikler dikkat çekiyor. Araçta kullanılan panoramik cam tavan aracın içine ferah ve aydınlık bir hava verirken, güneş ışınlarını yansıtabilen özelliği sayesinde aracın içinin aşırı ısınmasını da engelliyor. Araçın iki parça halinde açılan bagaj kapağı ise kullanım kolaylığı sağlıyor.
Focus, CC ile 33 bin 750 Euro’ya ’üstsüz’ oldu
Türkiye yollarına 33 bin 750 Euro’dan başlayan fiyatlarla çıkan yeni Focus Coupe Cabriolet (CC) ile Ford Focus ailesi tamamlandı. Ford’un kinetik tasarım anlayışının yanı sıra İtalyan Pininfarina’nın imzasını taşıyan yeni Focus CC, 1.6 litre 100 beygir ve 2.0 litre 145 beygir Duratec benzinli motor senekleriyle satışa sunuluyor. Metal tavanını 29 saniyede açan yeni Focus CC’nin yeni üç boyutlu motor kapağı ikonik ters trapezoid ön ızgarayla uyumlu bir görünüm sergilerken, hem üst hem de alt ızgaralarda kullanılan krom çerçeve dikkatlerden kaçmıyor. İç mekanda sürücü açısından en çarpıcı değişiklik, Ford’un tüm C segmenti araçlarında kullandığı ’dürbün’ şeklinde yeni gösterge paneli. Yeni Focus ailesinde olduğu gibi, yeni CC de akıcı bir şekilde tasarlanmış orta panel ve lüks orta konsola sahip. Tavan kapalıyken yeni Focus CC sınıfının en iyisi olan 534 litrelik bagaj kapasitesi sunuyor. Açılabilir tavan bagajdayken bile katlanmış tavanın altında 248 litrelik bir yükleme alanı bulunuyor.
Sandero’dan 19 bin 400 YTL ile iddialı fiyat
Dacia, Logan ve Logan MCV modellerinden sonra Türkiye’de 19 bin 400 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunduğu kompakt hatchback Sandero ile ürün gamını genişletmeye devam ediyor. 5 kapılı Dacia Sandero, 1.4 litre 75 beygir ve 1.6 litre 90 beygir benzinli motor seçeneklerinin yanı sıra ’Ambiance’ ve ’Laureate’ olmak üzere iki farklı donanım seviyesine sahip.
MomoDesign imzalı Ypsilon 16 bin 300 Euro’ya piyasada
Geçtiğimiz yıl Ypsilon modeli ile Türkiye’ye giriş yapan İtalyan otomobil markası Lancia, ailenin ’uslu durmayan’ modeli olarak tanımladığı ’Ypsilon Sport MomoDesign’ı 16 bin 300 Euro’dan başlayan fiyatlarla Türkiye pazarına sundu. Dış görünüşüyle diğer Ypsilon versiyonlarından ayrılan araçta kasklardan saatlere, gözlüklerden ayakkabılara kadar birçok ürün tasarımına imza atan moda tasarım merkezi MomoDesing’ın etkisi dikkat çekiyor. Araca dışarıdan bakıldığında, yeni Lancia logosu ve MomoDesing’a özel renkler göze çarpıyor. Siyah, gri, sarı ve beyaz olma üzere 4 farklı renk seçeneği bulunan araçta bagaj kapağı, tavan ve dış dikiz aynaları için seçilmiş metalik gri mat titanyumla uyumlu bir görünüm sergiliyor. Gövdeyle aynı renk çerçevelerine sahip sis farları, B sütunu üzerindeki ’MomoDesing’ grafiği ve 16 inç parlak alışım jantlar ise öne çıkan diğer tasarım özellikleri arasında yer alıyor. Araçta 1.3 litre dizel ve 1.4 litre benzinli olmak üzere iki farklı motor seçeneği bulunuyor.
Modus 28 bin 800 YTL’ye ’Grand’a dönüştü
Renault’nun küçük MPV segmentindeki temsilcisi Modus’un büyüyen boyutlarıyla dikkat çeken Grand versiyonu 28 bin 800 YTL’den başlayan fiyatlarla Türkiye yollarına çıktı. Markanın yeni tasarım anlayışı çerçevesinde yeniden şekillendirilen Grand Modus, daha uzun aks aralığı (+93 milimetre) ve geniş ’C’ sütunu camı sayesinde özgün ve çekici bir karakter sergiliyor. Uzunluğu 4034 milimetre ve aks aralığı 2575 milimetre olan Grand Modus, yaklaşık yüzde 50 (+136 litre) oranında artırılarak 410 litreye ulaşan hacmiyle sınıfının en geniş bagaj alanını sunuyor. Grand Modus’ta ikisi benzinli ikisi dizel olmak üzere dört farklı motor seçeneği bulunuyor. Otomatik şanzıman seçeneği de bulunan Grand Modus’ta 1.4 16V 100 beygir, 1.6 16V 110 beygir benzinli motorların yanı sıra 1.5 dCi 85 beygir ve 1.5 dCi 105 beygir dizel motorlar görev yapıyor.