Murat TOSUN mtosun@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Şubat 18, 2007 00:00
Eğer 1998 ve 1999 doğumlu bir çocuğunuz varsa bu haberi dikkatle okumanızı öneriyoruz. Çocuğunuzun geleceğin Michael Schumacher’i olmasını istiyorsanız haberimizi okuyarak, içindeki bilgiler doğrultusunda ona en doğru yolu bu şekilde gösterebilirsiniz.
Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) tarafından geçtiğimiz yıl ilk kez gerçekleştirilen ve büyük ilgi gören ’25 Küçük Adam’ projesi 2007 yılında da farklı bir formatla hayata geçiriliyor. Çeşitli elemelerden geçerek seçilecek olan 25 Küçük Adam, motorsporlarına dev bir adım atarak, geleceğin efsane pilotlarından biri olmak için ilk startını almış olacak.
Geçtiğimiz yıl ilk kez hayata geçirilen ’25 Küçük Adam’ projesi, 2007 sezonunda farklı bir formatla yeniden start alıyor. Ayrı bir özel kupa olarak organize edilecek projede bu yıl yine Petrol Ofisi’nin katkılarıyla 25 Küçük Adam, karting branşında yeni sporcular olarak mücadeleye ortak olacaklar. Geleceğin başarılı pilotlarını yetiştirmek için yurdun dört bir yanından gelecek başvuruların beklendiği organizasyonda 8-9 yaşları arasında (1998-1999 doğumlu) kriterlere uygun tüm talepler, belirlenen jüri tarafından değerlendirilerek eleme usulüyle kabul edilecektir.
SON BAŞVURU 1 MART
Motorsporlarının ilkokulu olarak ve Michael Schumacher gibi bir efsanenin yetiştiği ilk yer olan kartingteki bu projede yer almak isteyen adaylar başvuruları için gereken kayıt formunu www.tosfed.org.tr adresinden temin ederek 01 Mart 2007 tarihine kadar TOSFED’e iletmeleri gerekiyor. Ardından yapılacak elemeler ise 03-04 Mart 2007 tarihinde İstanbul’daki Tuzla Karting Pisti’nde gerçekleştirilecek. Tüm başvurular incelendikten sonra oluşturulacak komisyon tarafından yapılacak ön elemede seçilecek 50 küçük aday, pratik eğitim ve fiziksel testlere tabi tutulacak. Bu aşamaları da başarıyla tamamlayabilen en şanslı 25 kişi ise 2007 Türkiye Karting Şampiyonası içinde ayrı bir özel kupa olarak start alacaklar.
Kaç para ödenecek
TOSFED tarafından startı verilen projenin aynı zamanda trafikte bilinçli bir neslin yetişmesi içinde büyük önem taşıyor. Ailelerin çocuklarına çizecekleri bu yol belki onları birer yarışçı yapmayacak ama trafikte birbirlerine saygılı ve otomobil kullanımı hakkında bilgi sahibi yetişkinlerin yetişmesinde önemli bir rol üstlenecek. Peki bu organizasyonda katılım ücreti ne kadar ve bu paranın karşılığında neler alınacak? Bu bilgileri aşağıda madde madde bulabilirsiniz.
Aynı tip araçlarla tek bir garajda aynı kalitede ve eşit şartlarda servis alabilecekler.
Beste Motorsporları takımı tarafından verilecek tüm bu hizmetlerin karşılığında yarışmacılar 1800 YTL’lik bütçeyi 4 eşit taksitte ödeyecekler. Söz konusu bütçe (akaryakıt, lastik, yedek parça bakım onarım) kalemlerini kapsamakta olup ekstra bir ödeme söz konusu olmamaktadır.
Yarışmacıların tulum, kask ve ayakkabıları da 1800 YTL’lik bütçenin içine dahil.
Katılımcıların kendi sponsorlarını getirme hakkı bulunmamaktadır.
Transferler, ulaşım ve konaklama yarışmacıların kendilerine aittir.
Katılımcıların yazıda yer alan tarihlerdeki yarışmalara ve test günlerine katılma mecburiyeti bulunmaktadır. Doktor raporu ile 1 kereye mahsus olmak üzere devamsızlık imkanı tanınmaktadır. Diğer devamsızlıklar halinde 1800 YTL ceza bedeli ödenmesi gerekmektedir.
Katılımın zorunlu olduğu tarihler ve takvimKatılımcıların bulunması gereken zorunlu tarihler ve pistler; 3-4 Mart-İstanbul/Elemeler. 10-11 Mart-İstanbul/Final Elemeleri. Bununla birlikte eğitimlerin ve antrenmanların tarihleri ise önümüzdeki günlerde açıklanacak. Yarış takvimi ise şu şekilde planlanmış durumda: 2122 Nisan İMKTuzla Karting Pisti, 0506 Mayıs BOSSEKBursa Nilüfer Karting Pisti, 0102 Haziran İMK-Tuzla Karting Pisti, 30 Haziran01 Temmuz HİTOK-Çorum Karting Pisti, 0102 Eylül İMK-Tuzla Karting Pisti, 2223 Eylül INTERNATIONAL-Tuzla Karting Pisti.
Kimi Raikkonen motor problemini Ferrari’ye de taşıdıFormula 1 Dünya Şampiyonası’nın en çok tartışılan isimlerinden biri Kimi Raikkonen. Formula 1’in yıldızları arasında yer alan Kimi Raikkonen özellikle Türkiye GP’si ile birlikte birçok iddialı haberi gün ışığına çıkmaya başladı. Özellikle Raikkonen’in alkole olan ilgisi uzun süre ülkemizde de gazetelerin manşetlerini süslemişti. Ancak Fin pilot Kimi Raikkonen’in en önemli özelliklerinden birisi sürekli olarak "mekanik sorunlardan" söz etmesi. Takımı McLaren Mercedes ile start aldığı yarışların büyük bir bölümünde mekanik problemlerden şikayet eden Raikkonen, özellikle motor açısından çok dertliydi. Birçok yarışı ilk sırada giderken yaşadığı motor problemi nedeniyle terk etmek zorunda kalan ya da sıralama turlarında yaşadığı motor problemi nedeniyle yarışlara arka sıralarda start almak zorunda kalan Raikkonen’in bu yaşadıkları onun adının şanssızlar listesinin en üstüne yazılmasına neden olmuştu.
SÜRÜŞ STİLİ Mİ ETKİLİYOR
Ancak Formula 1 camiasının önemli bir kısmı ise yaşanan bu mekanik problemlerde Kimi Raikkonen’in de önemli bir rolü olduğunu düşünüyordu. Çünkü Raikkonen’in takım arkadaşları herhangi bir sorun yaşamadan yarışları tamamlarken, Raikkonen mekanik konusundan çok dertliydi. Bu nedenle belli bir kesim yaşanan bu sorunlarda Raikkonen’in sürüş stilinin önemli bir etken olduğunu söylüyordu.
Bilindiği gibi Kimi Raikkonen geçtiğimiz sezonun ardından takımı McLaren Mercedes’ten ayrılarak, Ferrari’ye Michael Schumacher’in boşluğunu doldurmak üzere gitti. Yaşanan bu transferin ardından akıllara gelen ilk şey ise "bakalım Ferrari’de de aynı sorunları yaşayacak mı" oldu? Formula 1’de daha yeni sezon başlamadı. Ancak devam eden resmi testler sırasında Raikkonen cephesinden yine aynı tipte
haberler gelmeye devam ediyor. İspanya’da devam eden testler sırasında Kimi Raikkonen’in kullandığı araçtan yine bol mekanik sesler gelmeye başladı. Jerez Pisti’nde yapılan testler sırasında diğer bir ilginç detay ise Raikkonen’in bu yılki takım arkadaşı olan Felipe Massa’nın en hızlı zamanlara imza atması oldu. Raikkonen yaşadığı mekanik problemlerden dolayı garajda beklerken, Massa ise arka arkaya en hızlı zamanlara imza attı. Raikkonen pistte olduğu zamanlarda ise 5’incilik gibi sonuçlara imza atabildi. Yine motor probleminin Raikkonen’in yaşadığı sorunlarda başrolde olması akıllara Raikkonen’in yine aynı sorunlarla boğuşacağı düşüncesini yerleştirdi.
MEKANİK KATİLİ ÜNVANI
Bakalım yeni sezonun start almasına çok az bir zaman kaldı. Sezonun başlamasının ardından Ferrari forması altında olan Kimi Raikkonen ya gerçekten şanssızlar listesinin en üstünde yer almaya devam edecek ya da mekanik katili olarak ün yapacak. Belki de Kimi Raikkonen böyle durumlarla hiç karşılaşmayacak. Ama yapılan testler şimdilik durumun böyle olmayacağını ortaya koyuyor.
Buzda Formula 1Formula 1’de start otomobiller elbette dünyanın en pahalı ve özenle yapılmış asfaltları üzerinde yarışırlar. Ancak bu görüntü alışkın olduklarımızdan oldukça farklı. BMW Sauber pilotu Nick Heidfeld, Formula 1 otomobili ile İsviçre’de oldukça ilginç bir gösteri yaptı. Heidfeld daha önce podyum için mücadele verdiği araçla kar üstünde bir şov gerçekleştirdi. Alışkın olduğumuzun dışında asfalt yerine kar üstünde şov yapan Formula 1 otomobili oldukça güzel görüntüler oluşmasını sağladı. Özel bir şov kapsamında kar üstünde Formula 1 otomobili kullanan Heidfeld ise bunun kendisi için çok özel ve çok önemli bir tecrübe olduğunu dile getirdi.