Oluşturulma Tarihi: Nisan 05, 2006 00:00
Geçtiğimiz hafta Ford’un makyajlanan modelleri Fiesta ve Fusion’un dizel versiyonlarını arka arkaya test ettim. Bir çok yönden aynı olan iki kardeşin en önemli farkı kuşkusuz boyutlarında ve motorunda. Abi ile kardeşin bagaj farkı 53 litre, motor farkı ise 22 beygir. Tabi bu da 3 bin YTL’lik bir fiyat farkı yaratıyor. ’3 bin YTL önemli, çocuğumda yok’ diyorsanız kardeşini, ’Benim ailem geniş, kardeşi bana yetmez’ diyorsanız abisini size tavsiye ediyorum. Karar sizin.
FIESTA
Geçtiğimiz hafta test sürüşüne Focus’un ardından markanın Türkiye’de en çok satılan ikinci modeli olan Fiesta ile başladım. Küçük boyutları ve ağabeyi Focus’a benzeyen tasarımı ile B segmentinin başarılı modelleri arasında yer alan bu model, piyasaya çıktığı 2002 yılından bu yana sadece küçük bir makyaj operasyonuna uğradı. Bu operasyonla daha başarılı bir görünüme kavuşan aracın ön farları, tamponu, motor kaputu ve ön ızgarası yenilenmiş.
ANA HATLARI AYNI
Aracın ana hatlarında bir değişiklik yapılmazken; arka tampon ve stop grubu da değişikliğinden nasibini alarak daha kaliteli bir görüme kavuşmuş. Fiesta’nın iç mekanda kullanılan plastik malzemelerin kalitesi yükseltilirken, donanım seçenekleri de zenginleştirilmiş.
Yol bilgisayarı, dijital klima, otomatik yanan farlar ve yağmur sensörü gibi özelliklere kavuşan Fiesta, kendinden üst sınıftaki otomobillerin özelliklerini sunuyor.
İç mekanda sınıfındaki otomobillerle benzer bir genişliğe sahip olan Fiesta’nın ferah bir atmosfer sunduğu söylenebilir. Arka koltukta oturan yolcularına yeterli genişliği sunan Fiesta, kompakt boyutları ile şehir içi kullanımına uygun bir araç. Fiesta’nın ağırlıklı olarak şehir içinde kullanılacağı düşünülürse 284 litrelik bagaj hacmi yeterli kabul edilebilir. Tabi bunlar çocuklu olmayan aileler için geçerli kriterler.
YAKIT TÜKETİMİNDE CİMRİ
Bu haftaki test konuğumuz olan Fiesta’da 1.4 litre hacmindeki TDCi dizel motor ise sınıfına göre oldukça iyi bir performans sergilerken, yakıt tüketiminde de oldukça cimri olduğunu gösterdi. 4000 d/d’de 68 beygir güç üreten bu motor 2000 d/d’de ise 160 Nm tork sunuyor. Ürettiği gücü 5 ileri manuel şanzımanla yola aktaran Fiesta, 0-100 km/s hızlanmasını 15 saniyede tamamlıyor. Test aracımız manuel şanzımanlıydı ancak isteyenlere manuel kullanıma olanak tanıyan otomatik şanzımanlı versiyon d asunuluyor. 164 kilometre maksimum hıza ulaşan Fiesta, şehir içinde 100 kilometrede 5.3 litre yakıt tüketiyor. Tüketimin şehir dışında ise 3.7 litreye kadar düşmesi, araç için önemli bir tercih sebebi.
FUSION
Fiesta ile aynı platformda üretilen Fusion, makyajdan önce kardeşinden daha zor ayrılıyordu. Birbirlerine yakın olan boyutları nedeniyle adeta aynı otomobil gibi duran Fiesta ve Fusion, makyaj sonrasında farklılıkları daha belirgin hale getirilmiş.
Yüksek yapısı ile küçük otomobil olmasına rağmen heybetli bir görünüm sunan Fusion, yenilenen ön tamponu, ön farları ve ızgarası ile daha da dikkat çekici bir araç haline gelmiş. Önceki modelde şeffaf olan sinyaller turcu reflektörler ile daha belirgin bir hale getirilmiş. Arka kısımda ise yenilenen stop grubu farklılığı oluşturuyor. İç mekanda daha kaliteli malzemeler kullanılarak daha elit bir atmosfer yaratılmış. Aracın ana hatlarında değişiklik yapılmadan gerçekleştirilen makyaj ile Fusion şirin yüzünü korumuş.
ÜST SINIF ÖZELLİKLERİ
Yüksek yapısı ile iç mekanda da ferah bir ortam sunan Fusion, SUV’lara benezer bir oturma pozisyonuna sahip. Bu sayede kullanıcısına güven veren Fusion, yüksek yapısı sayesinde bozuk yollardan da etkilenmiyor. 337 litrelik bagaj hacmine sahip olan Fusion’un bu kapasitesi arka koltukları yatırılarak artırılabiliyor. Ayrıca ön yolcu koltuğu sırtlığı öne katlanarak uzun yüklerin taşınabilmesi sağlanıyor. Ön yolcu koltuğunun altına yerleştirilen çekmece ile küçük eşyalar araç içine gizlenebiliyor. Makyajla birlikte donanım seçeneklerine eklenen far-yağmur sensörü ve bluetooth-sesli kontrol sistemi gibi özelliklerle Fusion, üst sınıftaki otomobillerde sunulan özelliklere kavuşmuş.
100 KİLOMETREDE 5.5 LİTRE
Yenilenen Fusion’un motor seçenekleri arasına eklenen 1.6 litre 90 beygir gücündeki dizel motor, aracı yeterli performansı kazandırıyor. 4000 d/d’de 90 beygir güç üreten motor 1750 devirde ise 204 Nm tork sunuyor. Bu motor ile 0’dan 100 km/s hıza 12.9 saniyede ulaşan Fusion’un maksimum hızı ise saatte 176 kilometre. Düşük yakıt tüketimi ile dikkat çeken bu motor şehir içinde 100 kilometrede sadece 5.5 litre yakıta ihtiyaç duyuyor. Bu değer şehir dışında 4.0 litreye düşerken, ortalama tüketim değeri ise 4.5 litreyi buluyor.