OluÅŸturulma Tarihi: Mart 28, 2005 00:00
Dünyanın üçüncü büyük elektrikli ev aletleri üreticisi Bosch Siemens Hausgerate’in (BSH) CEO’su Kurt Ludwig Gutberlet, Türkiye’nin bir üretim üssü olarak Çin’e göre daha avantajlı olduğunu söyledi. Profilo markasını da bünyesinde barındıran grup, Türkiye’ye yıllık 20 milyon Euro yatırım yapmayı planlıyor. DÜNYA çapında 15 ülkeye yayılmış 43 fabrikası bulunan ve 2004’ü 6.8 milyar Euro’luk ciroyla kapatan Alman elektronik ev aletleri ve beyaz eşya üreticisi Bosch Siemens Hausgerate (BSH), Türkiye’yi hem önemli bir pazar hem de en büyük üretim üslerinden biri olarak görüyor. Grubun Türkiye’deki faaliyetlerini yerinde görmek üzere İstanbul’da bulunan BSH CEO’su Kurt Ludwig Gutberlet, ‘Çin’de üretim yapmak maliyetler açısından cazip olabilir. Ancak Çin’in Avrupa pazarına olan uzaklığı göz önünde bulundurulduğunda, nakliye zorlukları nedeniyle üretim için çok da mantıklı bir
seçim olmuyor. Dolayısıyla bizim için Türkiye’de üretim yapmak hem zaman hem de ulaşım masrafları açısından çok daha avantajlı’ dedi. Türkiye’ye yaptıkları yatırımın son 10 yılda 200 milyon Euro’yu bulduÄŸunu ve bu bakımdan beyaz eÅŸya sektöründe Türkiye’ye en fazla yatırım yapan yabancı grup olduklarını da belirten Gutberlet, Avrupa için stratejik üretim üssü olarak deÄŸerlendirdikleri Türkiye’de, her yıl için ortalama 20 milyon Euro’luk yatırım planları olduÄŸunu bildirdi. Türkiye’de hem yerel markaları Profilo, hem de Bosch ve Siemens’le iyi bir çizgi yakaladıklarını söyleyen Gutberlet, Türk pazarının gelecekte daha da büyük önem kazanacağına dikkat çekerek, ‘Şu an olduÄŸu gibi ileride de tüketim mallarına doymuÅŸluk oranı yüksek olmayan, nüfusu artan ve özellikle de gençlerin yoÄŸunlukta olduÄŸu ülkeler bizim için en cazip pazarları oluÅŸturacak. Bu özelliklere sahip ülkelerin başında da Türkiye, Rusya ve Çin gibi ülkeler geliyor. Zaten Türkiye, halen kendi evimiz olan Almanya’dan sonra, Ä°ngiltere ve Ä°spanya gibi ülkelerle birlikte Avrupa’daki en önemli 3-4 pazarımızdan da birini oluÅŸturuyor’ diye konuÅŸtu. Türkiye’nin gelecekte de ev aletleri üretimi ve satışında önemli bir ülke olacağını düşünen Gutberlet, ‘Biz burada saÄŸlam bir yerimiz ve güçlü bir aktivitemizin olmasından dolayı çok mutluyuz. Avrupa’daki orta gelirli tüketicilere hizmet vermemiz konusunda, Türkiye’deki üretimimizin gelecekte de bize çok yardımcı olacağını biliyoruz’ dedi.Arçelik ve Vestel Avrupa’da da rakibimizKurt Ludwig Gutberlet, Arçelik ve Vestel’in çok rekabetçi markalar olduÄŸunu belirterek, Avrupa’da gösterdikleri dinamik geliÅŸimi yakından izlediÄŸini söyledi. Bu ÅŸirketlerin Türkiye’de çok güçlü olduklarını ve adlarını artık Avrupa’da da duyurmaya baÅŸladıklarını kaydeden Gutberlet, Türk markalarının dış pazarlarda kendilerine göre farklı stratejiler izlediklerini vurguladı. BSH Çerkezköy’den 213 milyon Euro’luk ihracat yaptı BSH Profilo’nun CEO’su Norbert Klein ise, Çerkezköy’de bulunan fabrikalarından geçen yıl 213 milyon Euro’luk ihracata imza attıklarını açıkladı. Fabrikada gerçekleÅŸtirdikleri yıllık 2 milyon birimlik üretimin yarısını iç pazara, yarısını da ihracata yönelik ürettiklerini belirten Klein, amaçlarının üretim kapasitelerini ve dolayısıyla ihracatlarını da artımak olduÄŸunu bildirdi. Profilo’nun yüzde 25’lik pazar payıyla ikinci sırada bulunduÄŸu Türk beyaz eÅŸya pazarında geçen yıl yüzde 65’lik büyüme yaÅŸandığına da dikkat çeken Klein, 2003’te 3 milyon adet olan pazar satış hacminin bugün 5 milyona yaklaÅŸtığını söyledi. Klein, Türk beyaz eÅŸya sektöründe yaÅŸanan bu büyük geliÅŸmeyi ise 2001 krizinin ardından pazarın toparlanmasına baÄŸladı. BSH Profilo CEO’su, ‘Krizin etkilerinin atlatılmasının ardından tüketiciler daha önce düşünüp de erteledikleri satın almaları gerçekleÅŸtirmeye baÅŸladılar. Ayrıca Türkiye’de çok yaygınlaÅŸan taksitli satışlar ve kredi kartı kullanımında yaÅŸanan büyük artış da pazardaki dikkat çekiciyi büyümeye zemin hazırladı’ diye konuÅŸtu. Â
button