Böyle yakalandı

Güncelleme Tarihi:

Böyle yakalandı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 12, 2004 00:00

Gebze’de 8 kişinin ölümü ve 88 kişinin yaralanmasıyla sonuçlanan dünkü kazada Başkent Ekspresi'nin lokomotifinden çıkardığı “hız göstergesi kutusu”nu götürmeye çalışan bir demiryolu görevlisi jandarmaya yakalandı. Trenlerin kara kutusu sayılan hız ölçümünü gösteren aygıt, Pamukova'daki kazadan sonra da kaybolmuş, üç gün sonra savcıya teslim edilmişti. İstanbul Barosu, "kutunun değiştirilmiş olabileceği ve delillerin karartıldığı" gerekçesiyle suç duyurusunda bulunmuştu.Pamukova'da 20 gün önce 38 kişinin öldüğü tren kazasında "delillerin karartıldığı" iddialarının ayyuka çıkması nedeniyle Jandarma dünkü kazanın ardından sıkı güvenlik önlemleri aldı. Ve bu sabah erken saatte, bir demiryolu görevlisi Başkent Ekspresi'nin lokomotifinden kara kutu olarak adlandırılan hızı ölçen aygıtı götürmeye çalıştı.KAMERAYA YAKALANDICNN Türk kameramanının saniye saniye çektiği görüntülerde, demiryolu görevlisi trenin yanından kutuyu götürürken jandarma tarafından yakalandı. Kutunun lokomotiften neden alındığı, nereye götürüldüğü açıklığa kavuşmadı. Jandarma, savcının ve bilirkişilerin delil tesbiti yapması için kutuyu daha sonra lokomotife yerleştirdi.Demiryolu İşletmesi Yönetimi, görevliye sahip çıktı ve jandarmanın elinden aldı. Kutuyu almaya çalışan görevli daha sonra ortadan sır oldu. Geriye, "Bu kutu nereye, kimlere götürülüyordu? sorusu kaldı.UZMANLAR: KIRMIZI IŞIK İHLALİTavşancıl'da 8 kişinin öldüğü, 88 kişinin yaralandığı tren kazasına ilişkin TCDD Genel Müdürlüğü teknik ekibinin ilk incelemesinde, sinyal sisteminde bir arıza olmadığı, kazanın Başkent Ekspresi'nin kırmızı sinyalde geçmesinden kaynaklandığı belirlendi.TCDD Genel Müdürlüğü, Genel Müdür Yardımcısı'nın başkanlığında ilgili birimlerden uzmanların katılımıyla bir teknik ekibi olay yerine inceleme yapmak için gönderdi. Teknik ekibin ilk incelemesine göre, Ankara-İstanbul demiryolu hattının sinyal sisteminde bir arıza olmadığı saptandı. Kazanın Başkent Ekspresi makinistlerinin kırmızı sinyalde geçmesinden kaynaklandığı belirlendi.HIZ BANDI İNCELENDİ Kazaya ilişkin trenlerin çarpışma sırasındaki hızlarını gösteren ”hız bandı” savcılığın izni doğrultusunda incelendi. Buna göre, çarpışma sırasında Başkent Ekspresi'nin hızı 82.5 kilometre/saat Adapazarı Ekspresi'nin hızı da 10 kilometre/saat olarak tespit edildi.Bu arada, Tavşancıl-Gebze arasında iki hattan oluşan demiryolunda, çalışmalar nedeniyle işletmecilik tek hat üzerinden yapılıyordu.BİLİRKİŞİ HEYETİ ÇALIŞMAYA BAŞLADITavşancıl Beldesi'ndeki tren kazasını soruşturacak bilirkişi heyeti çalışmalara başladı.     TCDD Genel Müdür Yardımcısı Erol İnal ile kaza yerine gelen Yrd. Doç. Dr. Nevzat Erselcan'ın başkanlığındaki 3 kişilik heyet, olay yerinde incelemede bulunup, Gebze Cumhuriyet Savcısı Veysel Ertuğrul'dan bilgi aldı.     "ATS SİSTEMİ YOK"İncelemeleri sırasında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Erselcan, “İncelemelerimiz sürüyor. Kazaya ilişkin epey ihtimal var ama şu anda bir sonuca varmamız mümkün değil. Gördüğümüz kadarıyla trenlerde ATS sistemi yok” dedi.     Savcı Ertuğrul da, kara kutularla ilgili bir soruyu “Kara kutular, benim talimatımla, emniyet görevlilerinin gözetiminde ihtisas sahibi kişilerce incelendi. Haydarpaşa Garı'ndaki ses kayıtları ise incelenmedi” diye yanıtladı.      TCCD Genel Müdür Yardımcısı Erol İnal ise savcı ve bilirkişi heyetinin yanında açıklama yapmasının doğru olmayacağını bildirdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!