Güncelleme Tarihi:
Türkiye'de yaşıyorsanız olur. Ülkenizin en önemli otoyolunda karşınıza aniden manda sürüsü çıkar ve siz ona çarparak, ölürsünüz. İki gün sonra kimse hatırlamaz. Ne o İstanbul-Ankara otoyolunun tel örgülerini boydan boya keserek hayvan otlatan alçaklar bulunur, ne de kablo döşeyip, olduğu gibi bırakan müteahhit.
Türkiye gariplikler ülkesi. Trilyonlar harcayıp Avrupa standartlarında otoyollar yaptırılıyor, 2 gün sonra dev çukurlardan geçilmiyor. Bu da yetmiyor, bu yollara inek ve manda sürülerini salarak, kazalarda onca değerli insanının yitip gitmesine seyirci kalınıyor. Ünlülerin menejeri Anuş Bakış da, daha nice insanımız gibi, bu akıl almaz seyirci kalışın kurbanı oldu ve iki gün önce aramızdan yitip gitti. Hafif müzik sanatçısı Ayşegül Aldinç'in menajerliğini yapan 39 yaşındaki Anuş Bakış, sanatçının yılbaşı konseri için gittiği Ankara'dan, karayoluyla İstanbul'a dönüyordu. Aldinç'in gitaristi 35 yaşındaki Ercan Esendağ yönetimindeki 34 RlC 17 plakalı Toyota marka otomobile Anuş Bakış ve müzisyen 26 yaşındaki Didem Hekimoğlu da bindi.
AKIL ALMAZ KAZA
Ankara'dan cuma geceyarısı yola çıkan grup, saat 02.00 sıralarında TEM'in, Hendek gişelerinin bulunduğu sapağı geçti. Bolu'dan itibaren zaman zaman görüş mesafesinin azalmasına neden olan sis, bu noktadan itibaren biraz daha yoğunlaştı ve direksiyondaki gitarist Ercan Esendağ, hızını azalttı. Bu halde 2 kilometre kadar gittikten sonra, Esendağ'ın ifadesiyle bir anda önlerine manda sürüsü çıktı. Siste önündeki 6-7 mandayı son anda farkeden Ercan Esendağ, bunlara çarpmamak için tüm çabasını gösterdi. Bir-ikisini kurtardı, ancak peşpeşe dizilen mandalardan birine hızla çarptı. Otomobildeki sanatçıların çığlığı, gecenin karanlığını yırtarken, parçalanan koca manda otomobilin ön kısmını da hurdahaş etti. Direksiyondaki gitarist Ercan Esendal, şoku atlatır atlatmaz, arkadaşlarını otomobilden çıkarmak istedi. Önce müzisyen Didem Hekimoğlu'nu çıkardı. Hekimoğlu hafif yaralıydı. Ardından Anuş Bakış'ı çıkarmak istedi. Ancak Anuş ölmüştü. Kazayı öğrenir öğrenmez Ankara'dan yola çıkan Ayşegül Aldinç, sabaha karşı Hendek'e geldi ve doğruca arkadaşlarının bulunduğu Devlet Hastanesi'ne koştu. Aldinç ve gitaristi Ercan Esendağ, Devlet Hastanesi'nde ilk tedavisi yapılan Didem Hekimoğlu ile ‘‘Böyle kaza olmaz’’ dedirten korkunç bir ihmalin kurbanı Anuş Bakış'ın cenazesini alarak İstanbul'un yolunu uttu.
TEL ÖRGÜLER KESİLMİŞ
Hürriyet Haber Ajansı muhabirleri kazanın meydana geldiği yer başta olmak üzere TEM kenarındaki tel örgülerin her 300-500 metrede kesildiğini saptadı. Yetkililer, TEM kenarındaki yerleşim merkezlerinde oturan vatandaşların, ya karşı taraftaki tarlalarına kısa yoldan geçmek ya da hayvanlarını TEM kenarında otlatmak için kestiklerini, buna engel olmak için alınan önlemlerin yetersiz olduğunu söylediler. Bir başka yetkili de Telekom'un, Kaynaşlı'dan İstanbul'a kadar TEM kenarına fiberoptik kablo döşediğini, bu işi yüklenen müteahhidin tel örgüleri kestiğini ve sonra da onarmadan bırakıp gittiğini söyledi. TEM'de bu tür kazaların sık sık olduğunu belirten aynı yetkili, ‘‘Kaza olunca hayvanların sahibi ortaya çıkmıyor. Çünkü suç olduğunu, büyük tazminat ödeyeceğini ve hatta hapis yatacağını biliyor. Köylüler de hayvanın kime ait olduğunu söylemeyip suçluyu gizliyor’’ dedi.
Ünlülerin menajeriydi
Anuş Bakış, yıllarca gazetecilik yaptı. Magazin basınının parlayan yıldızlarındandı. Sanatçıların saygı duyduğu bir isim oldu. Sonra da menajerliği seçti. Yıldız Tilbe ve Fatih Erkoç'un menajerliğini yaptı. Sonra da Ayşegül Aldinç'le çalışmaya başladı. İşini çok seviyor, bitmek bilmeyen bir enerjiyle çalışıyordu. Aldinç'in yılbaşı konseri için gittiği Ankara'dan İstanbul'a dönerken, akıl almaz bir kazada, henüz 39 yaşındayken yaşama veda etti.
Hindistan değil Türkiye
Evet burası Türkiye. Batı standartlarında yapma hedefiyle yola çıkıp, maalesef adam gibi kullanmasını öğrenemediğimiz TEM yolu. Kurallara göre, TEM'e motorlu araçlar dışında hiçbirşeyin girmemesi gerekiyor. Hatta, her motorlu taşıt, örneğin traktör giremiyor. Ama gelin görün ki, her iki yanında tel örgülerle çevrilen 30-40 metrelik güvenlik bandı bulunan TEM, delik deşik olmuş. Edirne'den Ankara'ya, Aydın'dan İzmir'e, Pozantı'dan İskenderun'a ve Gaziantep'e kadar uzanan otoyollarda ne ararsan var. Tel örgüleri kesip güvenlik bölgesinde TEM manzaralı rakı sofrası kuranlar, üst geçit dururken bariyerlerden atlayıp karşıdan karşıya geçenler, neredeyse asfalt üzerine inip, gelip geçen araçları seyredenler ve yukarıda olduğu gibi sığır sürüsünü TEM'e salanlar... Bu manzara karşısında insanın, Türkiye'de mi, Hindistan'da mı olduğunu şaşırmaması mümkün mü?
Mandanın sahibi sır
Korkunç kazaya neden olan mandaların, TEM'e 2 kilometre uzaklıktaki Uzuncaorman Köyü'nden otlatmak için otoyol kenarına getirildiği saptandı. Ancak jandarma tüm çabalarına karşın mandanın sahibine ulaşamadı. Uzuncaorman Köyü'nde çok sayıda manda beslendiği, sahiplerinin hayvanlarını TEM kenarına getirerek, tel örgülerden geçirip otlattığı belirlendi. Motorlu araç dışında girişin yasak olduğu TEM'de inek ve manda sürülerinin cirit atmasına bugüne kadar engel olunamadığı belirtildi.