Oluşturulma Tarihi: Ağustos 19, 2008 22:05
Peugeot ise Türkiye’de ilk kez 1997 yılında satışa sunulan ve 2007 yılı başında yenilenen üçüzlerin son üyesi Boxer ile okul servis araçları pazarında yer alıyor. Güvenliğe büyük önem veren Boxer, sunduğu geniş iç hacim ile okul servis aracı olarak son derece rahat ve konforlu bir yolculuk imkanı sunuyor. Türkiye’ye ’Van’ versiyonlarıyla ithal edilen Boxer, üst yapı işlemlerinden sonra okul servis aracına dönüştürülüyor. 38 bin 500 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan Boxer, pratik ve kolay kullanımı, ekonomikliği, modern dış görünümü, konforu ve güvenlik özellikleriyle dikkat çekiyor. Peugeot’nun ürün gamında 1994 yılından beri yer alan Boxer modeli her türlü servis aracı uygulamalarına uygun bir baz teşkil ediyor. Motor, fonksiyon ve estetik yönleri ile geliştirilmiş olan Boxer, geniş ürün gamıyla her türlü müşteri beklentisine cevap verebiliyor. Boxer’ın tüm ürün gamında güçlü dizel motorlar bulunuyor. Boxer’da 2.2 litre HDi 100 beygir ve 2.2 HDi 120 beygir olmak üzere iki farklı motor seçeneği sunuyor. 5 ileri şanzımanla sunulan 100 beygir gücündeki turbo dizel motor, 1500 devirde 250 Nm tork üretiyor. 6 ileri şanzımanla sunulan 120 beygir gücündeki turbo dizel motor da, 2000 devirde 320 Nm tork üretiyor. Peugeot Boxer baz versiyonunda hidrolik direksiyon, elektrikli ayarlanabilir dış dikiz aynaları, sürücü ve ikili yolcu koltuğu, yan açılır raylı kapı, immobilizer ve sürücü ön paneli gibi ekipmanlar standart olarak yer alıyor. Boxer’da klima ve iki taraftan yan kapı seçme opsiyonu gibi özellikler ise isteğe bağlı tercih edilebiliyor. ABS VE AFU STANDART Güvenliğe önem veren Boxer’ın tüm versiyonlarında, hem ön hem arka tekerleklerde disk frenler bulunuyor ve kilitlenmeyi önleyici fren sistemi (ABS) standart olarak sunuluyor. Dört tekerleğin her birinde dönüş hızı sensörü olan ABS fren sistemi, Elektronik Fren Gücü Dağıtım Sistemi (REF) ile birlikte bulunuyor. Fren pedalına uygulanan basıncı hesaplayarak maksimum duruş kabiliyeti sağlayan Acil Fren Yardım Sistemi (AFU) de standart olarak sunuluyor. Boxer’da ayrıca isteğe bağlı olarak çekiş kontrol sistemi (ASR) özelliği de sunuluyor. Ayrıca Elektronik Denge Programı (ESP) da isteğe bağlı olarak sunuluyor. ESP, virajda savrulma ve ani kaçınma manevrası durumunda araç yörüngesinin kararlılığını sağlıyor. ESP ile bir arada sunulan bir başka özellik olan yokuşta kalkış yardımı sistemi (Hill Holder), yokuşta kalkışlar sırasında sürücüye yardımcı oluyor. Boxer, darbenin yaratacağı deformasyonu azaltırken yolcu kabininde mümkün olan en az darbe şiddetinin hissedilmesini sağlamak üzere tasarlandı. Boxer’ın modeli ne olursa olsun dayanıklılığı ’ECE 12’ ön darbe standartlarına uyuyor. Tam olarak kapatılmamış kapılar da çok fonksiyonlu ekranda bir görsel uyarı ile belirtilmektedir.